کارت عابربانک عکسدار بانک سپه چیست؟

کارت عابربانک عکسدار بانک سپه به عنوان کارت بانکی و کارت شناسایی، قابلیت صدور و استفاده برای کارکنان سازمان‌ها خواهد داشت.

بانک سپه در راستای افزایش کاربری کارت‌های عابربانک، امکان عکس­دار کردن این کارت‌ها را فراهم کرده است. کارت عابربانک عکسدار بانک سپه به صورت دو منظوره به عنوان کارت بانکی و کارت شناسایی، قابلیت صدور و استفاده برای کارکنان سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات خواهد داشت.

کارت عابربانک سپه، یکی از انواع کارت‌های بانکی (از نوع Debit Card) است که به سپرده مفتوحه به نام صاحب حساب، متصل بوده و دسترسی به موجودی حساب و دریافت خدمات بانکی را برای دارنده کارت از طریق کانال‌های مختلف (شعبه، اینترنت بانک، همراه بانک، تلفنبانک، دستگاه عابربانک، کیوسک بانکی، پایانه های فروش) فراهم می‌کند.

کارت عابربانک، یکی از انواع کارت‌های بانکی است که برای دارندگان انواع حساب‌های قرض الحسنه (جاری و پس انداز) و سپرده‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت صادر می‌شود. این نوع کارت به نام صاحب حساب و با تاریخ انقضای 3 سال و شماره سریال کارت اختصاصی صادر می‌شود.

خدمات و مزایا کارت­ عابربانک عکس­دار بانک سپه

– با توجه به امکان درج اطلاعات پرسنلی بر روی کارت­ عابربانک عکس­دار، کارت­‌های یادشده می­ توانند به عنوان جایگزین کارت‌­های پرسنلی سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات مورد استفاده قرار گیرند. بدین لحاظ استفاده از این کارت‌­ها منجر به کاهش هزینه­ های آن­ها خواهد شد.

– اطلاعات کارت شناسایی می‌تواند شامل شماره پرسنلی، نام سازمان و هر شرح دلخواهی با توجه به محدودیت‌های فضای فیزیکی کارت برای درج اطلاعات باشد. (درج حروف حداکثر تا 28 کاراکتر امکان‌پذیر است)

– صدور و تمدید این کارت‌ها به صورت متمرکز انجام می‌پذیرد.

– صدور این کارت‌ها صرفاً بر اساس درخواست‌های گروهی امکان‌پذیر است و در حال حاضر اجابت درخواست انفرادی صدور کارت عابربانک عکس­دار میسر نیست.

– هزینه و کارمزد صدور کارت‌های یادشده 50.000 ریال به ازای هر کارت است که به صورت کلی از حساب سازمان/ مؤسسه/ شرکت متقاضی کسر خواهد شد.

– کارت‌های عابربانک عکس­دار با طرح دلخواه سازمان‌ها/ شرکت‌ها و مؤسسات و با لوگوی مشترک بانک و متقاضی صادر می‌گردد.

– برداشت از حساب و انتقال وجه به سایر حساب‌های مشتری در بانک سپه یا حساب سایر بانک‌ها، علاوه بر هر یک از شعب بانک صادرکننده، از طریق دستگاه‌های عابربانک (ATM)، کیوسک بانکی، پایانه های فروش (POS) بانک صادرکننده و سایر بانک‌های عضو شبکه شتاب نیز فراهم است.

– امکان واریز و انتقال وجه به کارت عابربانک عکسدار همانند سایر کارت‌های عابربانک، با استفاده از کارت‌های داخلی (صادره بانک سپه) و کارت‌های سایر بانک‌های عضو شبکه شتاب و از طریق کلیه درگاه‌های حضوری و غیرحضوری وجود دارد.

– برای دسترسی به موجودی حساب از طریق کارت عابربانک عکسدار، علاوه بر کارت، وارد نمودن رمز آن نیز در سامانه مورد نظر الزامی است و این امر می تواند هنگام مفقودی و سرقت کارت، از سوءاستفاده های احتمالی سایر افراد جلوگیری نماید.

– امکان اطلاع رسانی کلیه تراکنش‌های انجام شده از طریق کارت عابربانک عکسدار، بر روی تلفن همراه مشتری، با فعال سازی سرویس پیامک آنی برای حساب وجود دارد.

– در صورت همراه نداشتن کارت عابربانک عکسدار، برداشت وجه از حساب می‌تواند از طریق مراجعه به شعبه و تکمیل فرم «درخواست واریز/ برداشت» و پس از تطبیق امضای وی با نمونه امضای موجود در سیستم، انجام شود.

شرایط استفاده کارت­ عابربانک عکس­دار بانک سپه

به منظور فعال­سازی درگاه­ های غیرحضوری (اینترنت بانک، همراه بانک، تلفنبانک) برای دارندگان کارت­های عابربانک عکس­دار، هر فرد می ­بایست به شعبه مراجعه نموده و شخصاً فرم درخواست خدمات غیرحضوری را تکمیل نماید. بدیهی است رمزهای استفاده از درگاه‌های غیرحضوری باید به خود فرد تحویل گردد.

 نکاتی که باید دربارهکارت­ عابربانک عکس­دار بانک سپه بدانید

امکان غیرفعال نمودن کارت عابربانک توسط مشتری، از طریق شعبه و درگاه های غیرحضوری فراهم می باشد، لیکن فعال نمودن مجدد کارت و صدور کارت و رمز المثنی صرفاً از طریق مراجعه به شعبه میسر است. بر این اساس در صورت اعلام مفقودی و سرقت کارت عابربانک از سوی مشتری به شعبه، بایستی پس از احراز هویت ایشان و تکمیل «فرم درخواست خدمات کارت و رمز» توسط وی، کارت عابربانک از طریق سیستم شعبه در وضعیت غیرفعال قرار گیرد.

در این وضعیت تمامی سرویس های کارت در کلیه سامانه های بانک برای کارت مورد نظر غیرفعال شده و در صورت قرار گرفتن کارت در دستگاه عابربانک یا کیوسک بانکی، کارت توسط دستگاه ضبط می شود.

همزمان با غیرفعال نمودن کارت عابربانک، در صورت تقاضای دریافت کارت جدید از سوی فرد، فرآیند تمدید کارت نیز با اخذ کارمزد مربوط انجام می شود اما با توجه به طرح خاص کارت عابربانک عسکدار برای هر سازمان/ مؤسسه/ شرکت، امکان صدور آنی کارت میسر نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.