آینده تکنولوژی پوشیدنی پرداخت با رمزگشایی از DNA

تکنولوژی پوشیدنی پرداخت یکی از محبوب‌ترین روندهای دنیای مالی است. با این حال، این تکنولوژی دقیقا چیست و چرا توجه زیادی را به خود جلب کرده‌است؟

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ این تکنولوژی را به راحتی می‌توان توضیح داد. تکنولوژی پوشیدنی پرداخت یک واژه‌ گسترده است که برای توصیف همه‌ ابزارهایی استفاده می‌شود که به کاربران امکان خرید محصولات و خدمات را می‌دهد. اگرچه از نظر تکنیکی تلفن‌های همراه هم در این طبقه‌بندی قرار می‌گیرند، ولی تکنولوژی پوشیدنی معمولا به لوازم جانبی گفته می‌‌شود که با برخی روش‌ها به صورت فیزیکی به کاربر متصل می‌شود.

اپل واچ و گوگل گلس دو نمونه از تکنولوژی پوشیدنی پرداخت هستند. اپل حتی قبل از ورود رسمی این ابزار به بازار، حدود 1.000.000  اپل واچ به فروش رساند. گوگل گلس نیز عینک پیشرفته‌ای است که اولین بار در سال 2013 به بازار عرضه شد و مالک آن گوگل است. در فاز اولیه ارائه این محصول به بازار، برای افزایش آگاهی در مورد تکنولوژی پوشیدنی پرداخت فعالیت‌هایی صورت گرفت.

اما چرا تکنولوژی پوشیدنی تا این حد موثر است؟ و چرا مشتریان به راهکارهای پوشیدنی پرداخت علاقه دارند. احتمالا بزرگ‌ترین مزیت تکنولوژی پوشیدنی پرداخت سهولت استفاده از آن است. به نظر بسیاری از مشتریان روش‌های پرداخت سنتی، دست‌وپاگیر است ولی امروزه می‌توان بجای پول نقد، کارت اعتباری و کیف پول فیزیکی، از پوشیدنی‌های پرداخت استفاده کرد.

همچنین روش‌های پرداخت موبایلی در حال محبوب‌تر شدن هستند، اما حتی تلفن‌های همراه هوشمند هم محدودیت‌های خاص خودشان را دارند. آن‌ها ممکن است به راحتی گم یا در مکانی دیگر جا گذاشته شوند.

برعکس، تکنولوژی پوشیدنی چیزی است که شما همیشه به همراه دارید‌. عینک‌هایی را تصور کنید که برای شما امکان خرید از هر جایی که بخواهید را فراهم می‌کنند و اپل واچ هرگز از مچ شما جدا نمی‌شود. با این حال، دیگر مزیت‌های تکنولوژی‌های پوشیدنی پرداخت شامل موارد زیر است:

از نظر پوشش و مد بسیار شیک هستند و اغلب با دیگر اجزای پوشش شما ست می‌شوند. حتی در قالب جواهرات هم وجود دارند (مانند حلقه‌ها و آویزهای NFC)

همچنین فروشندگان و پذیرندگان از مزایای این روش بهره می‌برند. تکان دادن مچ دست یا ضربه زدن به انگشت بسیار آسان‌تر از درآوردن کیف پول، کشیدن کارت اعتباری و امضای رسید است. با این حال، یکی از بزرگ‌ترین مزایای تکنولوژی پوشیدنی پرداخت، یکپارچگی و هماهنگی  آن با دیگر راهکارها است.

برای مثال، می‌توانید از تکنولوژی پوشیدنی برای کنترل فعالیت قلبتان و خرید کردن استفاده کنید. یا فروشندگان می‌توانند با هدف‌گذاری مکان‌های جغرافیایی نزدیک به فروشگاه، کوپن‌های تخفیف را به خریداران ارائه دهند و این تازه آغاز راه است…

آینده‌ تکنولوژی پوشیدنی پرداخت

 از بسیاری جهات، اکنون هم آینده تحقق یافته است. ابزارهای پوشیدنی و اسکنرهای چشمی بسیار گسترش پیدا کرده‌اند و QR کدها در هر گوشه و کنار به چشم می‌خورند.

اگرچه در تکنولوژی پوشیدنی پرداخت، به سمت جلو حرکت می‌کنیم، اما احتمال دارد تکنولوژی پوشیدنی پرداخت کوچک‌تر شود و کم‌تر در معرض دید باشد. از نظر اکثریت، کوچک سازی کلید موفقیت در صنعت است. منظور از کوچک سازی در این مورد، کاشتن تراشه‌های بیومتریک زیر پوست، یا پایانه‌هایی است که قادر به رمزگشایی سریع DNA هستند. و این یعنی تکنولوژی نهایی در پوشیدنی‌ها.

روند دیگری که مورد استقبال قرار گرفته، همگرایی اجتناب ناپذیر میان تولیدکنندگان صنعت مد و بانک‌ها است. فیت‌بیت (Fitbit) و جاوبون (Jawbone) مثال‌های کاملی از تکنولوژی‌های پوشیدنی هستند که پیش از ارائه‌ راهکارهای یکپارچه پرداخت در زمینه‌ی تناسب اندام به بازار ارائه شدند. گروه جادویی دیزنی هم در بستر تکنولوژی جدید، به بازدیدکنندگان از پارک سرگرمی دیزنی امکان خرید، دوچرخه سواری و حتی ورود به اتاق‌هایشان در هتل را فراهم می‌کند و  در انتها دوباره تاکید می‌کنیم که این تنها آغاز راه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.