کرونا چه تاثیری بر غول‌های بانکی و پرداخت دارد؟

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ ویروس کرونا در میان ما است و احتمالا بر همه‌ی کسب‌وکارها تاثیر زیادی خواهد گذاشت. از نوسانات بازارهای تجاری تا نابودی خطوط هوایی؛ اقتصاد بسیاری از صنایع با محدودیت‌ها و مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

در مورد بخش فین‌تک‌ها و غول‌های بانکی و پرداخت چطور؟ مانند سایر بخش‌ها، این صنعت هم با تهدید مواجه است. در هفته‌های آینده شرکت‌های بزرگ و کوچک در حوزه‌ فین‌تک با زیان مواجه خواهند شد. برخی هم سودآور خواهند بود.

در ادامه تاثیرات مثبت و منفی کرونا در حوزه فین‌تک را بررسی می‌کنیم.

تاثیرات منفی کرونا در حوزه فین‌تک 

روشن است که کسب‌وکارهای بزرگ تاکنون تبعات انتشار این ویروس را درک کرده‌اند. شرکت‌هایی مانند مسترکارت و ویزا در حال کاهش مقادیر پیش‌بینی شده درآمدهایشان هستند، یکی از بیش‌ترین موارد استفاده از کارت‌های اعتباری برای خرید بلیط هواپیما بود و احتمالا مشتریان تا مدتی از این خدمت استفاده نخواهند کرد.

به دلیل دستورالعمل‌های محدودیت سفر و قرنطینه‌ افراد جامعه در خانه‌هایشان، بسیاری از خطوط هوایی مجبور به کنسل کردن یا بازپرداخت مبلغ پروازهایشان شدند. بنابراین، بسیاری از شرکت‌ها دچار زیان خواهند شد.

بقیه شرکت‌ها چطور؟

دیگر شرکت‌ها نیز زیان‌های بسیاری را گزارش کرده‌اند. در این دوران  که در همه‌ بازارها مانند خرید لباس و طراحی مبلمان کاهش وجود دارد. پی‌پل تایید کرده که به دلیل ویروس کرونا فعالیت‌های تجارت الکترونیک دچار کاهش شده است.

هم‌چنین انتظار می‌رود افراد به دلیل تشویق دولت به رعایت فاصله‌ی اجتماعی در مکان‌های عمومی کم‌تر غذا سفارش دهند. این بدین معنی است که شرکت‌هایی مانند اسکوایر (Square) یا استرایپ (Stripe) که ارائه‌دهنده‌ پایانه‌های پرداخت هستند، به دلیل کاهش پرداخت‌ها در کسب‌وکارهای محلی، دچار زیان خواهند شد.

و البته فقط مسائل خارج از شرکت نیست که در اثر این ویروس آسیب دیده‌اند. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بانکی و پرداخت مجبور به توقف مصاحبه‌های حضوری هم شده‌اند. یعنی برای استخدام کارکنان باید از دیگر روش‌های ارتباطی استفاده کنند.

 

تاثیر کرونا بر بازار سهام

استارت‌آپ‌های فین‌تکی ارائه دهنده ربات‌های مشاور، احتمالا در این دوره متحمل ضرر می‌شوند. به دلیل این که شرکت‌ها در این صنعت بر فعالیت مشتریان در بازارهای سهام تکیه می‌کنند. بنابراین شرکت‌هایی مانند ولث فرانت (Wealthfront) و بترمنت (Betterment) با آسیب مالی مواجه خواهند شد.

به دلیل ابهامات بازار سهام، رشد چشمگیری در ثبت‌نام در حساب‌ها و حجم فعالیت در اپلیکیشن‌ها مشاهده می‌شود. یعنی زیرساخت‌هایی که از چنین فعالیت‌هایی پشتیبانی می‌کنند، آسیب‌های جدی می‌بینند.

تاثیرات مثبت کرونا در حوزه فین‌تک 

با وجودی که تاثیرات منفی را در بخش فین‌تک مشاهده می‌کنیم، ولی برخی شرکت‌ها از این شرایط سود کسب می‌کنند. کرونا باعث شد بسیاری از شرکت‌ها تشویق شوند که با کسب‌وکارهای فین‌تک‌ سازگار شوند. برای مثال، کمیسیون رگولاتوری بانکداری و بیمه توضیح داد که از بلاکچین برای تأیید داده‌های پزشکی استفاده می‌شود.

بسیاری از کشورها نیز تشویق شدند تا برای جلوگیری از انتشار ویروس از پرداخت بدون تماس به جای تبادل پول استفاده کنند. در کره‌ی جنوبی، که مقررات فین‌تک نسبتا سخت‌گیرانه وجود دارد، حالا مایل به کاهش مقرراتشان هستند. این امر برای کاهش تاثیر انتشار ویروس بر اقتصاد است.

نتیجه‌ نهایی

روشن است که این بیماری اثرات منفی زیادی بر بسیاری از کسب‌وکارها  از جمله فین‌تک‌ها دارد. با این حال، با استفاده درست از فرصت‌ها و ایجاد روش‌هایی برای مقابله با ویروس کرونا، امکان رشد فین‌تک‌ها نیز وجود دارد.

ترجمه از: paymentsjournal

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.