پرداخت درون‌برنامه‌ای (IAP) و ابزار SDK چیست و چه کاربردی دارند؟

پرداخت درون‌برنامه‌ای، به شما امکان می‌دهد یک فروشگاه در برنامه خود راه‌اندازی کنید.

این روزها اکثر مردم یک تلفن هوشمند دارند که از طریق آن اپلیکیشن‌های مختلفی با کاربردهای متوع نصب می‌کنند. از بازی و سرگرمی، تا درخواست تاکسی و پیک موتوری و سفارش غذا.

پرداخت درون‌برنامه‌ای، که به اختصار به آن IAP (واژه مختصر شده In-App Payment) نیز می‌گوییم، به شما امکان می‌دهد یک فروشگاه در برنامه خود راه‌اندازی کنید و در آن محتویات دیجیتال مورد نظرتان را بفروشید.

برای مثال، می‌توانید از پرداخت درون‌برنامه‌ای برای فروش محتویات قابل دانلود مانند فایل‌های موسیقی، محتویات مجازی مانند سکه داخل بازی‌ها یا به‌روزرسانی برخی از بخش‌های برنامه که باعث ایجاد تجربه بهتری برای کاربر می‌شود استفاده کنید.

همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از این سرویس بدون نیاز به خروج از محیط اپلیکیشن‌های موبایل با امنیت و سهولت بالا نسبت به انجام تراکنش و پرداخت‌های الکترونیک خود اقدام کنند.

خداحافظی با خروج کاربر از اپلیکیشن برای انجام پرداخت

بسیاری از اپلیکیشن‌ها در گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی دچار مشکل هستند و آن‌هایی هم که درگاه پرداخت اینترنتی دارند، درگاه‌شان مناسب فضای اپلیکیشن نیست؛ به‌عبارت‌دیگر، کاربر برای پرداخت درون یک اپلیکیشن باید از آن محیط خارج شود و وارد یک فضای کاملاً متفاوت شود و بعد از انجام پرداخت دوباره وارد فضای آن اپلیکیشن شود، که کاربر از این فرایند احساس راحتی ندارد و اصلاً کاربرپسند نیست.

ابزار Software Development Kit یا به اختصار SDK ابزاری هست که به توسعه‌دهندگان برنامه‌های Android و iOS اجازه می‌دهد درگاه پرداخت رو به شیوه جدیدتری در برنامه‌هایشان در اختیار داشته باشند. بنابراین دیگه نیازنیست کاربر را برای پرداخت وجه به خارج از اپلیکیشن هدایت کنید یا web view باز کنید.

درگاه پرداخت درون‌برنامه‌ای (IN APP PAYMENT)

این محصول یک برنامه جانبی و نوعی ابزار توسعه (SDK: Software Development Kit) است که با الحاق به اپلیکیشن‌ها قابلیت پرداخت آنلاین را به آنها می‌افزاید. در این درگاه پرداخت مبلغ و سایر اطلاعات موردنیاز به صورت خودکار درج می‌شود و به این ترتیب امکان بروز خطای انسانی حذف می‌شود. این محصول به صاحبان درگاه پرداخت امکان می‌دهد که درنهایت امنیت، دریافت وجه خود را از طریق خود برنامه انجام دهند.

مزایای درگاه پرداخت درون‌برنامه‌ای

  •  جلوگیری از بروز هرگونه وقفه در خرید
  •    افزایش قابل توجه سرعت
  •    ساده شدن فرایند خرید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.