نگاهی به آینده‌ نوآورانه پرداخت آنلاین/ من برات ونمو می‌کنم!

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ سال 2020 سالی است که جدیدترین تکنولوژی‌های دیجیتال تبدیل به نیروی پیشرو در حوزه پرداخت‌های آنلاین می‌شود و آینده‌ نوآورانه پرداخت آنلاین را رقم خواهند زد. در این سال، انتظار می‌رود که نسل جدید 40 درصد از کاربران جهانی را شامل شوند.

با تحول در انتظارات مشتریان و کاربران بانکی و پرداخت، این صنایع مجبور به تطابق با شرایط جدید هستند و انتظار می‌رود که تغییرات در سه بخش تاثیرگذار باشد.

  • کریپتوکارنسی‌ها
  • ابزارهای پرداخت
  • پرداخت بین افراد و کسب‌وکارها

کریپتوکارنسی‌ها

کریپتوکارنسی یک پدیده‌ غیرقابل پیش‌بینی در دنیای مالی است. اگرچه شروع این تکنولوژی به سال 1983 برمی‌گردد، اما تا زمان اختراع بیت‌کوین در سال 2008 این رمزارزها شناخته شده نبود.

کریپتوکارنسی‌ها در میان گروه‌های خاص مانند نسل جدید یا سلبریتی‌ها طرفداران بسیاری دارند‌. این به دلیل عوامل زیادی مانند تازگی، ناشناخته بودن، ریسکی بودن و روند رشد ارزش آن است. هنوز، کریپتوکارنسی‌ها مورد پسند دولت‌ها نیستند. کشورهایی مانند چین، ایالات متحده، هند و کره‌ جنوبی محدودیت‌هایی برای چرخه‌ی کریپتوکارنسی اعمال کرده‌اند‌. به علاوه، فیس‌بوک هرگونه تبلیغات مرتبط به بازار کریپتو را ممنوع کرد که این کار منجر به افت شدید ارزش کریپتو در سال 2019 شد. با این حال، اعتقاد بر این است که این بازار در سال 2020  دوباره رشد خواهد داشت.

برای اجتناب از نوسانات کریپتوکارنسی‌ها، روندی برای پشتیبان‌گیری از این ارزهای دیجیتال توسط پول واقعی وجود دارد. این ارزها توسط سبدی از پول نقد شامل دلار آمریکا، یورو، ین ژاپن، پوند استرلینگ و دلار سنگاپور پشتیبانی می‌شود. لیبرای فیس بوک نمونه بارز این اقدام است. لیبرا توسط سبدی از پول‌های واقعی شامل دلار آمریکا و سنگاپور، یورو، ین و پوند پشتیبانی می‌شود.

ابزارهای پرداخت

پرداخت‌های موبایلی

پرداخت‌های موبایلی باعث ایجاد شبکه‌ مستقلی از تجارت شده است. که در آینده‌ نوآورانه پرداخت آنلاین تاثیرگذار است. پلتفرم‌های تجارت الکترونیک برای اجرای دکمه‌ خرید درون‌برنامه‌ای برای سهولت تجربه کاربری آماده هستند. این کلید موجب می‌شود پرداخت‌های موبایلی برای نسل جدید ساده‌تر و جذاب‌تر شود. طبق اعلام بیزنس اینسایدر (Business Insider)،تجارت موبایلی تا سال 2024، 44درصد بازار تجارت الکترونیک را شامل خواهد شد.

کیف پول‌های موبایلی

پرداخت صورتحساب موبایلی امکان پرداخت به دیگر افراد یا یک ترمینال را با استفاده از یک تلفن هوشمند به جای کارت اعتباری فراهم می‌کند. اپلیکیشن‌های خاص و کیف پول‌های موبایلی از این عملکرد پشتیبانی می‌کنند. زمانی که در سال 2011 کیف پول گوگل به بازار ارائه شد، برندهای شناخته شده مانند اپل، گوگل و سامسونگ در حال برداشتن اولین گام در صنعت پرداخت موبایلی بودند.

اما در سال 2014 اپل‌پی به بازار ارائه شد، و یک سال بعد این روند توسط اندرویدپی و سامسونگ پی دنبال شد‌. بعد از آن نوبت دیگر ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت‌های موبایلی محبوب مانند پی‌پل، کش اپ (Cash App)، ونمو (Venmo)،استارباکس، زله (Zelle) و غیره بود‌.

تکنولوژی‌های پوشیدنی

پرداخت موبایلی صورتحساب‌ها فقط محدود به موبایل نیست. گستره‌ وسیعی از پوشیدنی‌ها، از اپلیکیشن‌های کیف پول الکترونیک پشتیبانی می‌کند و برای پرداخت در بیش‌تر فروشگاه‌ها قابل استفاده هستند و آینده‌ نوآورانه پرداخت آنلاین را شکل خواهند داد.

پرداخت‌های بدون تماس

پرداخت بدون تماس روند محبوب دیگر است که توسط گوگل با قدرت پشتیبانی می‌شود. آن‌ها اخیرا تکنولوژی دست‌های آزاد را بر مبنای وای‌فای و بلوتوث به بازار ارائه کرده‌اند. با این تکنولوژی شامل پرداخت بدون استفاده از دست برمبنای اسکن محصول بدون تماس با آنها و کسر از حساب بانکی‌تان است‌.

پی‌پل بیکن (PayPal Beacon) و آی‌بیکن (iBeacon) دو تکنولوژی مشابه هستند. آن‌ها مبتنی بر تکنولوژی انرژی پایین بلوتوث (BLE) فعالیت می‌کنند و امکان ایجاد ارتباطات بدون سیم را در دستگاه‌های متصل در مجاورت یکدیگر فراهم می‌کنند. یک ابزار بیکن هویت کاربر و داده‌های صورتحساب را دریافت می‌کند. عکس کاربر در صفحه نمایش پذیرنده ظاهر می‌شود و بدین ترتیب آن‌ها با نامشان شناسایی می‌شوند.

به علاوه این تکنولوژی‌ها از شخصی‌سازی استفاده می‌کنند، بنابراین می‌توانید تنظیمات جدید، کوپن‌ها و تخفیف‌ها را دریافت کنید و در زمانی که در حال عبور از مکان‌های مورد نظر هستید (به لطف GPS موبایلتان) شما را دعوت می‌کنند تا به یک پذیرنده‌ی خاص مراجعه کنید. بخش منفی شامل وفور اطلاعاتی است که به پذیرنده ارسال می‌شود و ممکن است مشکلاتی در مورد حریم خصوصی‌تان ایجاد شود.

به همین دلیل است که پی‌پل بی‌کن به مشتریانی که مایل به اعلام هویتشان به یک پذیرنده خاص نباشند، امکان می‌دهد از برنامه خارج شوند، همان‌طور که تک‌کرانچ (Techcrunch) اعلام کرده است. برخلاف دیگر اپلیکیشن‌های مشابه، پی‌پل برای شما یک  نوتیفیکبشن اجازه ارسال می‌کند که می‌توانید آن را نادیده بگیرید یا رد کنید و در نتیجه، موقعیت مکانی کاربر در فروشگاه، مورد ردیابی قرار نمی‌گیرد.

پرداخت‌های بین افراد و کسب‌وکارها

پرداخت b2b (کسب‌وکار به کسب‌وکار)

اگرچه دیجیتالی‌سازی از مدت‌ها پیش چهره‌ بخش B2C را تغییر داده است، اما بخش B2B برای تطابق با تغییرات به آهستگی عمل می‌کند. نسل جدید در استفاده از جست‌وجوی صوتی و اینترنت اشیا بهتر عمل کرده است و آن‌ها برای نظر همسالان خود بیش از برندها ارزش قائل هستند.

طبق گزارش بیزنس اینسایدر، دیجیتالی‌سازی پرداخت‌ فضای پرداخت B2B را به شدت تغییر داده است. پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌هایی که پرداخت‌های آنلاین این حوزه را پردازش می‌کنند، درآمدشان در سال 2024 نسبت به سال 2018 به دو برابر افزایش یابد.

پرداخت‌های P2P (فرد به فرد)

دیجیتالی‌سازی به حوزه‌ تامین مالی رمیتنس در روابط P2P هم نفوذ کرده است‌. اپلیکیشن‌های خرید آنلاین مانند ونمو و زیله تراکنش‌های دیجیتال شخص به شخص را به راحتی انجام می‌دهند. مثلا عبارتی مانند «من برات ونمو می‌کنم» در صحبت‌های نسل جدید کاملا رایج است‌.

این‌ها تازه‌ترین پرداخت‌های دیجیتال نوآورانه تا امروز هستند. بقیه موارد در سال‌های بعد آینده‌ نوآورانه پرداخت آنلاین را تعیین می‌کنند و ما را غافلگیر خواهند کرد. با این حال، بسیاری از تراکنش‌های نوآورانه ویژگی‌های مشترک دارند و این امر منجر به ارائه‌ی تجربه‌ی مشتری یکپارچه می‌شود.

ترجمه از:
paymentsjournal

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.