همه خدمات اپلیکیشن پرداخت تاپ؛ از کدپرداز تا رسید دیجیتالی پذیرنده

آیا از خدمات اپلیکیشن پرداخت تاپ اطلاع دارید؟این روزها اپلیکیشن‌های پرداخت، از جمله اپلیکیشن تاپ به عنوان یکی از روش‌های ساده، سریع، امن برای پرداخت‌های غیرحضوری شناخته می‌شوند.

همه ما بخش زیادی از زمان روزانه خود را به کار با تلفن همراه اختصاص می‌دهیم و انتظار داریم تا همه خدمات مورد نیاز خود، از جمله امور پرداخت را به صورت غیرحضوری و بر روی تلفن همراه خود دریافت کنیم.

این روزها اپلیکیشن‌های پرداخت، از جمله اپلیکیشن پرداخت تاپ به عنوان یکی از روش‌های ساده، سریع، امن و بی خطر برای پرداخت‌های غیرحضوری شناخته می‌شوند. با وجود این اپلیکشن برای امور پرداخت روزمره مثل خرید شارژ و بسته اینترنت، انتقال وجه کارت به کارت، پرداخت عوارض آزادراهی و بسیاری از خدمات دیگر، فقط به یک گوشی هوشمند نیاز دارید. با اپلیکیشن تاپ نیاز به پول نقد، کارت بانکی و بسیاری از خدمات خودپردازهای آلوده از بین می‌رود.

در ادامه ما خدمات مختلف این اپلیکیشن پرداخت که توسط بانک پارسیان راه اندازی شده است معرفی می‌کنیم:

 دریافت رمز دوم پویا

راحت ترین راه دریافت رمز دوم پویا، استفاده از آخرین نسخه تاپ هست. اپلیکیشن تاپ را باز کنید، خدمت خود را انتخاب نمایید و برای پرداخت مبالغ بالای 100 هزار تومان از دکمه درخواست رمز یک بار مصرف استفاده کنید. حال منتظر بمانید، اگر پیامکی از سمت بانک شما ارسال شد و در آن رمز دوم یک بار مصرف شما اعلام شده بود، یعنی کارت شما قابلیت دریافت رمز دوم پویا را دارد و نیازی به کاری ندارید.

اگر رمز خود را از طریق پیامک دریافت نکردید، ابتدا به خود پرداز بانک خود مراجعه نمایید و ببینید امکان فعال سازی ارسال رمز دوم یک بار مصرف در آنجا وجود دارد یا خیر؛ در صورت آنکه این امکان وجود داشت، این گزینه را فعال نمایید و مجددا از طریق تاپ تست نمایید.

کیف پول و امکان پرداخت با اسکن QR کد

در نوار پایینی اپلیکیشن تاپ دو گزینه کیف پول و کدپرداز را مشاهده می‌کنید. با شارژ کیف پول اپلیکیشن تاپ بدون دردسرهای وارد کردن اطلاعات بانکی و رمز دوم پویا تمام پرداخت‌های خود را می‌توانید به سرعت انجام دهید. همچنین با کیف پول تاپ می‌توانید از فروشگاه‌های مجهز به QR کد تاپ با کدپرداز خرید کنید و به کیف پول دیگران وجه انتقال دهید.

همچنین کدپرداز اپلیکیشن تاپ این امکان را فراهم کرده است تا بتوانید تنها از طریق اسکن بارکد در کمترین زمان ممکن نسبت به انجام پرداخت‌های خود اقدام کنید. برای اینکار پس از شارژ کیف پول خود آیکون کدپرداز را لمس کنید. اطلاعات درخواست شده را تکمیل و گزینه «ثبت» را بزنید تا پرداخت شما بدون نیاز به لمس پول، کارت و کارتخوان انجام شود.

رسید دیجیتالی پذیرندگان

یکی از خدمتی که تاپ به پذیرندگان ارائه کرده است، امکان دریافت رسیـد الکترونیکـی تراکنش‌هاست. پذیرندگان شرکت تجارت الکترونیک پارسیان می‌توانند با ورود به این بخش و وارد کردن شماره موبایلی که در هنگام دریافت دستگاه کارتخوان اعلام کرده‌اند از خدماتی که اپلیکیشن تاپ برای پذیرندگان در نظر گرفته همانند رسیـد الکترونیکـی تراکنش‌ها، نمایش ریز تراکنش‌های دستگاه‌های کارت‌خوان و… استفاده کنند.

 

کارت به کارت

اپلیکیشن تاپ این امکان را فراهم کرده است تا شما بتوانید به راحتی از مبدا بانک‌های ملی، سپه، سامان، پارسیان، ایران زمین، سینا، شهر، حکمت ایرانیان، سرمایه، دی، پست بانک، قوامین، توسعه تعاون، انصار، قرض الحسنه رسالت،صنعت و معدن، اقتصاد نوین، پاسارگاد و آینده به همه کارت‌های بانکی عضو شتاب، کارت به کارت کنید.

خرید بسته اینترنت

در این بخش بعد از وارد کردن شماره تلفن و انتخاب نوع بسته اینترنتی موردنظر، با وارد کردن شماره کارت و رمز دوم کارتتان می‌توانید نسبت به خرید بسته اینترنتی برای سیم‌کارت‌های ایرانسل، همراه اول و رایتل  اقدام کنید.

خرید شارژ

با لمس قسمت شارژ در منوی اصلی اپلیکیشن تاپ بعد از وارد کردن شماره تلفن و مبلغ موردنظر و در آخر وارد کردن شماره کارت و رمز دوم کارت می‌توانید برای سیم‌کارت‌های ایرانسل، همراه اول و رایتل شارژ بخرید.

موجودی

اگر قصد گرفتن موجودی کارت بانکی خود را دارید بعد از وارد شدن به بخش مربوطه  و تکمیل اطلاعات خواسته شده گزینه تایید را بزنید. باید بدانید دریافت موجودی تنها با رمز دوم پویا امکان‌پذیر است. همچنین توجه داشته باشید که طبق دستور بانک مرکزی، باید نام دارنده سیم کارت و کارت بانکی یکسان باشد، در غیر این صورت امکان مشاهده موجودی وجود نخواهد داشت.

بیمه

شما می‌توانید با اپلیکیشن تاپ نسبت به خرید بیمه شخص ثالث، آتش‌سوزی، درمان تکمیلی، بدنه، عمر و بازنشستگی از تمامی شرکت‌های معتبر بیمه مثل مهر، دانا، سامان، البرز، پاسارگاد و رازی اقدام کنید. در اپلیکیشن تاپ می‌توانید بیمه شخص ثالث و بدنه خودروی خود را به صورت اقساطی پرداخت کنید.

نیکوکاری

اگر قصد کمک به سازمان‌های حمایتی و انجمن‌های خیریه را دارید پس از وارد شدن به بخش نیکوکاری موسسه، مبلغ موردنظرتان را برای انجام کار خیر انتخاب و مراحل واریز را طی کنید.

بلیت و گردشگری

برای خرید بلیت هواپیمای داخلی، خارجی و اتوبوس پس ار ورود به بخش «بلیت و گردشگری» کافی است مسیر و تاریخ را مشخص کنید تا  اپلیکیشن تاپ تمامی نتایج مورد نیازتان را جست وجو کند و ارزانترین قیمت‌های بلیت را به شما پیشنهاد دهد. همچنین می‌توانید در این بخش بلیت امکان گردشگری را تهیه کنید و عوارض آزادراهی را پرداخت کنید.

خدمات خودرو

در منوی اصلی بخش خدمات خودرو چهار خدمت وجود دارد که با کلیک روی هر کدام صفحه مربوطه برایتان باز خواهد شد. این چهار خدمت به شرح زیر است:

طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا

یک راه خیلی ساده‌ و سریع‌ برای خرید طرح ترافیک و کاهش آلودگی تهران استفاده از اپلیکیشن تاپ است.

قبض جریمه

برای پرداخت قبض جریمه خودرو باید «شناسه قبض» و «شناسه پرداخت» را وارد و یا بارکد قبض را اسکن کنید.

عوارض آزادراهی

عوارض آزادراهی دیگر سرویسی است که در «خدمات خودرو» قرار گرفته است. برای پرداخت عوارض باید پلاک یا شماره سریال موجود در پشت کارت خودرو را وارد کنید و سپس و نوع خودرو را انتخاب و گزینه تایید را لمس کنید تا لیست عوارض آزادراهی شما نمایش داده شود.

خدمات پرداخت سی‌پی

سی پی امکان خرید برچسب، شارژ یا پرداخت بدهی پارک حاشیه‌ای را فراهم می‌کند. اپلیکیشن تاپ امکان دسترسی به خدمات پرداخت سی‌پی را فراهم کرده است.

پرداخت قبوض

با وارد شدن به بخش قبض، پنج گزینه «تلفن همراه / ثابت»، «قبض برق»، «قبض گاز»، «قبض آب» و «سایر قبوض» نمایش داده خواهد شد.

شما می‌توانید پرداخت این قبوض را از طریق «اسکن بارکد قبض» انجام دهید. با اضافه کردن قبوض خود به لیست این بخش در مراجعات بعدی تنها با لمس نام قبض خود مبلغ و جزییات آن را به راحتی مشاهده و پرداخت کنید.

خدمات مالی و بازار سرمایه

در منوی اصلی بخش خدمات مالی و بازار سرمایه شش خدمت وجود دارد. این خدمات به شرح زیر است:

ثبت‌نام سجام (رایگان)

شما پس از وارد شدن به بخش خدمات مالی و بازار سرمایه می‌توانید به صورت رایگان در سامانه سجام ثبت ‌نام کنید. برای این کار کافی است تا شماره تلفن خود را وارد کنید. باید توجه کنید که شماره تلفنی که وارد می‌کنید در سامانه سجام و کارگزاری ثبت خواهد شد.

سود سهام

از طریق این بخش می‌توانید درخواست واریز سود سهام را با شماره حساب خود ثبت کرده و مبلغ را حداکثر 72 ساعت بعد دریافت کنید. برای اینکار کافی است شرکت مورد نظر خود را انتخاب و پس از وارد کردن کدهای ملی و بورس خود گزینه استعلام را لمس کنید.

اعتبار سنجی فردی

در این سرویس می‌توانید رتبه اعتباری ( برآیندی از فعالیت‌های انجام شده در نظام بانکی کشور) را مشاهده کنید. بطور مثال اگر قصد فروش ملک خود را دارید ولی از سابقه مالی خریدار اطلاع ندارید، این گزارش به شما کمک می‌کند.

خدمات پذیرندگان تاپ

همچنین در این قسمت، پذیرندگان تاپ می‌توانند با ثبت شماره ملی و تلفن همراهی که در هنگام دریافت دستگاه کارتخوان اعلام کرده بودند، از خدمات پذیرندگی بهره‌مند شوند

پارسی کارت

شرکت تاپ بخش پارسی کارت را در اپلیکیشن تاپ طراحی کرده است. این بخش صرفا مربوط به کارت‌های تجارت الکترونیک پارسیان است و به ارائه خدمات زیر می‌پردازد:

*رمزیکبارمصرف

* مدیریت کارت

*موجودی کارت

*گردش حساب

*تغییر رمزدوم

*صدور مجدد یا تمدید کارت

*مسدودسازی

*اقساط کارت اعتباری

کارت هدیه مجازی

با این خدمت می‌توانید برای دوستان و عزیزان خود کارت هدیه مجازی خرید نمایید. این کارت‌های هدیه مجازی با مجوز بانک پارسیان صادر می‌شود.

خدمات استانی (خراسان رضوی)

شرکت ترافیک هوشمند الیت مجری هوشمند سازی و مدیریت هوشمند پارکینگ‌های حاشیه‌ای و غیرحاشیه‌ای در استان خراسان رضوی است. ساکنین استان خراسان رضوی با اپلیکیشن تاپ می‌توانند نسبت به خرید برچسب و پرداخت هزینه جای پارک خود اقدام کنند. برای اینکار کافی‌است با وارد شدن به بخش «خدمات استانی (خراسان رضوی)» و سپس لمس گزینه «پارک حاشیه‌ای الیت» پلاک ماشین خود را وارد و مراحل را تکمیل کنید. همچنین بخش خدمات استانی (خراسان رضوی) امکان خرید بلیت تک‌سفره مترو را برای ساکنین شهر مشهد فراهم کرده است.

باشگاه مشتریان

با استفاده از خدمات اپلیکیشن تاپ امتیاز کسب کنید و شانس خود برای برنده شدن در قرعه کشی‌های این اپلیکیشن تاپ بالا ببرید. در بخش باشگاه مشتریان شما می‌توانید از آخرین قرعه‌کشی‌ها و اسامی برندگان مطلع شوید.

تفریح و هنر

کاربران تاپ می‌توانند با انتخاب بازی و سرگرمی، از بازی‌های این قسمت لذت ببرند.

آیکون سایر

در منوی کشویی موجود در بالای سمت راست گزینه‌ لیست تراکنش‌ها، مدیریت کارت‌ها، خدمات پذیرندگان وجود دارند که با لمس هرکدام از آنها به خدمات تکمیلی مناسبی دسترسی خواهید داشت.

برای دانلود نسخه اندروید و IOS اپلیکیشن تاپ می‌توانید از طریق زیر اقدام کنید.

دانلود اپلیکیشن تاپ

1 نظر
  1. Meysam می گوید

    باسلام
    در قسمت کارت ب کارت بجای تاپ اشتباه نوشته شده آپ!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.