شش بانک در بین 50 شرکت فعال‌تر بورس

آمار منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران مشخص کرد که شش بانک در میان 50 شرکت فعال‌تر بورس در دوره سه ماه سوم سال 98 وجود دارد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده 50 شرکت فعال‌تر بورس برای سه ماه سوم سال 98 بر اساس «نقدشوندگی، میزان داد‌و‌ستد سهام و…» اعلام شدند.

بانک‌های فعال در بورس

بر اساس این گزارش شش بانک «ملت، تجارت، پاسارگاد، صادرات، اقتصادنوین و پارسیان» در فهرست 50 شرکت فعال‌تر بازار سهام قرار دارند.جزئیات این فهرست منتشر شده حاکی از آن است که در میان 50 شرکت برتر بورس، بانک ملت جایگاه چهارم، بانک تجارت در جایگاه بیست و یکم، بانک پاسارگاد در جایگاه بیست و چهارم، بانک صادرات در جایگاه بیست و پنجم، بانک اقتصادنوین در جایگاه بیست وهشتم و بانک پارسیان جایگاه چهل و یکم را به دست آورده‌اند.
بنا بر این گزارش بورس تهران طبق دوره‌های سه ماهه اقدام به انتشار 50 شرکت فعال‌تر بر اساس نقدشوندگی و میزان داد و ستد سهام (تعداد و ارزش سهام دادوستد شده)، تناوب داد و ستد سهام (تعداد روزهای دادوستد شده و دفعات دادوستد شده) و معیار تاثیرگذاری شرکت بر بازار (میانگین تعداد سهام منتشر شده و میانگین ارزش جاری سهام شرکت در دوره بررسی) می‌کند که در تازه‌ترین این فهرست بانک‌های فعال در بورس نیز سهم قابل‌توجهی را به خودشان اختصاص داده‌اند.
/ ایبنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.