امسال بازدهی بورس چگونه خواهد بود؟

یک تحلیل‌گر بازار سرمایه ضمن بیان اینکه سال گذشته بورس بالاترین بازدهی را نسبت به بازارهای موازی‌داشته است، گفت: امسال هم این بازار از نظر بازدهی، مطلوب پیش‌بینی می‌شود اما باید انتظار معقولی از این بازار داشت. مردم نباید امسال انتظار بازدهی بازار بورس همانند سال گذشته را داشته باشند.

آینده بازار بورس در سال 99

پیمان حدادی درباره آینده بازار بورس در سال 99، با اشاره به اینکه امسال بازار سرمایه از سایر بازارهای موازی بازدهی بیشتری دارد، اظهار کرد: بازدهی بازار سرمایه بیشتر از نرخ تورم است و مانند هر بازار دیگری برای سرمایه‌گذاری در آن باید دانش لازم را داشت.

وی به مردم توصیه کرد که با سرمایه های مازاد خود در این بازار سرمایه‌گذاری کنند و البته قبل از ورود به بازار بورس، آموزش‌های لازم را بگذرانند.  بهترین راه حل برای سرمایه‌گذاری مردم استفاده از صندوق‌های سرمایه گذاری و شرکت‌های سبد گردانی است.

این کارشناس اقتصادی، بازار سرمایه 1399 را از نظر بازدهی، مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید انتظار معقولی از این بازار داشت. مردم نباید امسال انتظار بازدهی بازار بورس همانند سال گذشته را داشته باشند. سیاست گذاری‌های این سازمان خوب بوده اما به تصمیمات هر مدیر انتقاداتی وجود دارد. تغییرات در قوانین بازار بورس در چندماه اخیر زیاد شده که این امر نادرست بوده و باعث بدبینی سرمایه‌گذاران می شود.

حدادی با بیان اینکه سازمان بورس باید به سمت اصلاح سیستم و معاملاتی برود، گفت: فعالان بازار سرمایه از هسته معاملات به شدت ناراضی هستند، چرا که با افزایش حجم معاملات این هسته کشش لازم را ندارد و مداوم سیستم معاملاتی بورس کشور مختل می شود.

او در پایان در رابطه با آینده بازار بورس در سال 99 گفت: مردم باید با دانش به بازار سرمایه وارد شوند و از نظرات کارشناسان دارای مجوز استفاده کنند، چراکه ممکن است در آینده با استفاده از کارشنان غیر رسمی متضرر شوند.

جدول/ صندوق‌های برنده در سال رویایی بورس را بشناسید

/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.