مهلت ارسال پیامک وام یک میلیونی تمدید شد

 وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: مهلت ارسال پیامک به سرشماره 6369 برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی حمایتی کرونا، یک هفته (تا یکشنبه 7 اردیبهشت) تمدید شد.

تمدید مهلت ثبت نام وام یک میلیونی 

همچنین این وزارتخانه اعلام کرد که آن دسته از سرپرستان خانواری که تاکنون نتوانسته اند سیم کارت تهیه و به شماره 6369 پیامک ارسال کنند، تا یکشنبه هفته آتی (هفتم اردیبهشت ماه) فرصت دارند در این زمینه اقدام کنند. درخواست می شود برای تهیه سیم کارت از تجمع غیر ضروری در مراکز مربوطه خودداری شود.

وزارت تعاون اعلام کرد زمان واریز عزیزانی که در بازه زمانی دوم تا هفتم اردیبهشت پیامک ارسال می کنند، متعاقبا اطلاع داده می شود.

پیش از این اعلام شده بود مهلت ثبت نام وام یک میلیونی تا سی و یکم فروردین ماه بود. متقاضیان باید کدملی سرپرست خانوار را به سرشماره 6٣6٩ ارسال کنند.

سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی اعلام کرد: تا کنون 31 میلیون پیامک از سوی مردم برای تقاضای وام یک میلیون تومانی کرونا دریافت کرده‌ایم و مهلت ارسال پیامک تا هفتم اردیبهشت ماه خواهد بود. البته بخشی از این پیامک‌ها تکراری است، چون تعدادی از افرد سرپرست خانوار چندین سیم‌کارت به نام خود دارند که بعضا با همه سیم‌کارت‌ها پیامک تقاضا ارسال کرده‌اند و برخی از افرادی که شماره ملی خود را پیامک کرده‌اند سرپرست خانوار نیستند.

88 میلیون پیامک برای دریافت وام یک میلیونی ارسال شده است

وی اظهارداشت: تا کنون 88 میلیون پیامک از سوی وزارت رفاه برای سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ایرانی ارسال شده است، زیرا برخی از سرپرستان خانوار چندین سیم‌کارت به نامشان ثبت شده و برای همه این سیم‌کارت‌ها پیامک وام یک میلیونی ارسال شده است.
میرزایی گفت: حتی برخی از افراد که اصلاً در لیست یارانه‌بگیران قرار ندارند، باز هم کدملی خود را برای دریافت وام یک میلیونی ارسال کردند، در حالی که شرط دولت برای پرداخت این تسهیلات این است که سرپرست خانوار یارانه‌بگیر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از وزارت کار با افراد تماس گرفته می‌شود، گفت: با هیچ کس تماس گرفته نمی‌شود، هیچ سامانه‌ای طراحی نشده و هر کس به عنوان تلفن یا سامانه می‌خواهد با مردم تماس بگیرد قطعا یک نوع کلاهبرداری است همچنین ثبت‌نام حضوری در کل کشور هم وجود ندارد، فقط از طریق سیم‌کارتی که به نام سرپرست خانوار باشد و با ارسال کدملی به سرشماره 6369 تقاضای فرد برای دریافت این تسهیلات ثبت می‌شود و لازم نیست با سیم‌کارت دوست و یا آشنا پیامک داده شود، باید حتماً سیم‌کارت به نام سرپرست خانوار باشد.

مراقب کلاهبردان باشید

سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی تاکید کرد: هر سایت یا لینکی که ادعا کند از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه است و یا به صورت تلفنی با خانوارها بخواهد تماس بگیرد، قطعا کلاهبرداری است و وزارت رفاه جز از طریق ارسال یک پیامک به سرپرست خانوارهای یارانه‌بگیر و نیز جز با دریافت شماره ملی سرپرست خانوار با سیم‌کارت به نام وی، هیچ مسیر دیگری برای ثبت تقاضا در نظر نگرفته است.

وی افزود: برای ارسال پیامک حتی هزینه‌ای از سرپرست خانوار گرفته نمی‌شود و ارسال پیامک هم رایگان است و اگر کسانی به انحاء مختلف بخواهند با خانوارهای یارانه‌بگیر تماس بگیرند، قطعا قصد کلاهبرداری دارند.

/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.