اینفوگرافیک / با کیپاد، بدون ترمز عوارض آزادراهی را پرداخت کنید

اگر بدنبال ساده‌ و سریع‌ترین روش پرداخت عوارض آزادراهی هستید، اپلیکیشن کیپاد بهترین گزینه است.

تا اسفند ماه سال 97، برای پرداخت عوارض آزادراهی در ایام تعطیلات و اوج ترافیک‌ آزادراهی مثل تعطیلات نوروز، مجبور بودیم در صف طولانی پرداخت عوارض صبر کنیم، پول نقد یا کارت بانکی به مسئول عوارضی ارائه کنیم و بعد از دریافت رسید، عوارضی را ترک کنیم. اما حالا با روش‌های متنوعی مثل پرداخت از طریق کیف پول همراه پاسارگاد یا همان کیپاد بدون نیاز به هیچکدام از این مراحل، می‌توانید عوارض آزادراهی را فقط با یک کلیک و در هر ساعت و مکانی پرداخت کنید.

در ادامه این گزارش به معرفی قابلیت‌های اپلیکیشن کیپاد و چگونگی پرداخت عوارض آزادراهی از طریق آن خواهیم پرداخت.

پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی

پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اپلیکیشن کیپاد است که موجب  شده تا پرداخت عوارض به صورت سنتی کاملاً متحول شود. در این نوع پرداخت می‌توانید با انتخاب گزینه”پرداخت عوارض آزادراهی” نسبت به ثبت مشخصات خودروی خود در این بخش اقدام و عوارض خودرو را پرداخت کنید.

خدمات کیپاد

در حال حاضر عوارض آزادراه‌های تهران–قم، تهران–ساوه، کرج–قزوین، قزوین–زنجان، تبریز–ارومیه (قطعه چهار) و تهران-شمال (قطعه یک) را می‌توان با کیپاد پرداخت کرد و در آینده‌ای نزدیک، با پوشش محورهای اصلی سراسر کشور به طرح عوارض الکترونیکی آزادراه، امکان پرداخت عوارض سایر آزادراه­ها نیز در کیپاد فراهم خواهد شد.

راهکاری برای کسانی که  تلفن همراه هوشمند ندارند

در صورت در دسترس نبودن تلفن همراه هوشمند و عدم امکان نصب اپلیکیشن کیپاد می‌توانید با مراجعه به این لینک نسبت به استعلام و پرداخت بدهی عوارض آزادراهی خود اقدام کنید. بهتر است بدانید مهلت 48 ساعته برای پرداخت عوارض الکترونیک آزادراهی وجود دارد.

کارت به کارت

برای انتقال وجه کارت به کارت در کیپاد، شماره کارت مبدا، کارت مقصد و مبلغ دلخواه انتقال وجه را وارد کنید. در حال حاضر سرویس کارت به کارت از مبدا بانک پاسارگاد، ملت، ملی، تجارت، پارسیان، سپه، کشاورزی، سامان، اقتصاد نوین، انصار، آینده، سرمایه، سینا، حکمت، گردشگری، دی، ایران زمین، پست بانک، توسعه و تعاون، صنعت و معدن، خاورمیانه، موسسه اعتباری نور، موسسه اعتباری توسعه به مقصد تمامی بانک‌های عضو شبکه شتاب امکان‌پذیر است. امکان کارت به کارت از سایر بانک ها نیز بزودی اضافه خواهند شد.

تولید رمز پویا

در آخرین نسخه اندرویدی اپلیکیشن کیپاد امکان دریافت رمز پویا برای انجام کلیه پرداخت های خارج از اپلیکیشن کیپاد  فراهم شده که این امر نیاز به استفاده از اپلیکیشن هر یک از بانک ها را برای دریافت رمز پویا برطرف کرده است. کاربران می­توانند با مراجعه به منوی اصلی کیپاد، شماره کارت خود را وارد کرده و با درخواست دریافت رمز پویا، آن را دریافت نمایند.

پرداخت خلافی خودرو

جریمه رانندگی، از جمله مواردی است که هر روز تعداد زیادی از راننده­ها با آن سر و کار دارند. یکی از راه‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن کیپاد است ک  کاربران با ثبت بارکد پشت کارت خودرو و یا اسکن آن، می‌توانند نسبت به استعلام و پرداخت خلافی اقدام نمایند. گفتن این نکته حائذ اهمیت است که ممکن است به دلیل ساختار دستی پلیس راهور، حذف جرائم از لیست خلافی با تاخیر انجام بپذیرد.

استعلام و پرداخت کلیه قبوض خدماتی

اگر قصد پرداخت قبض‌های خود را دارید تنها کافی است با انتخاب گزینه پرداخت قبض و با وارد کردن “شناسه قبض”  یا “اسکن بارکد” تصویر قبض خود را به صورت آنی مشاهده کرده و از طریق انتخاب گزینه “کسر از موجودی کیف پول” بدهی خود را پرداخت کنید.

انتقال پول به دیگر کاربران

انتقال پول به کاربری دیگر بدون انتقال به درگاه پرداخت و تنها با انتخاب فرد مورد نظر از فهرست تماس‌ها و یا وارد کردن شماره تماس فرد مورد نظر، قابلیتی است که کیپاد برای کاربران خود فراهم ساخته است.

انتقال به حساب

یکی دیگر از قابلیت‌های اپلیکیشن کیپاد، انتقال موجودی کیف پول به حساب کاربر است. شما می‌توانید در صورت لزوم با مراجعه به قسمت انتقال حساب، مبلغ اعتبار کیف پول خود را از طریق کد شبا (ثبت شده در قسمت پروفایل)، به حساب بانکی خود انتقال دهید.

پرداخت طرح ترافیک

اپلیکیشن کیپاد در نسخه جدید خود، امکان پرداخت بدهی عوارض طرح ترافیک را فراهم کرده است. با این خدمت می‌توانید به راحتی با مراجعه به قسمت عوارض طرح ترافیک، پلاک خودروی خود را ثبت کرده و نسبت به استعلام و پرداخت بدهی خود اقدام کنید.

خرید بسته اینترنتی

کیپاد امکان خرید بسته اینترنتی را برای تمامی اپراتورهای تلفن همراه در اپلیکیشن خود فراهم کرده است.

شارژ مستقیم

شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن کیپاد تنها با وارد کردن شماره همراه مورد نظر و یا انتخاب شماره از لیست مخاطبان، تلفن همراه مدنظر را شارژ نمایید.

نیکوکاری

اپلیکیشن کیپاد امکان ارتباط با موسسات “جمعیت هلال‌احمر”، “سازمان بهزیستی کشور”، “جمعیت امام علی” و “خیریه پیام امید”، “سازمان بهزیستی کشور” و “انجمن اتیسم ایران” را برای واریز کمک های نقدی مردم نیکوکار، فراهم ساخته تا در هر زمانی بتوانید به انجام کار خیر بپردازید.

اسکن کد QR

پرداخت از طریق کدQR، یکی دیگر از خدمات کیف پول همراه پاسارگاد است که با هدف حذف پول نقد در پرداخت‌های خرد روزمره، امکان خرید از فروشگاه‌‏های تحت پوشش و یا پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل عمومی را فراهم کرده است.

کارت شهروندی

افزایش اعتبار کارت شهروندی مشهد و قزوین از دیگر امکانات اپلیکیشن کیپاد است تا بدون نیاز به مراجعه به کیوسک‌های شارژ بتوانید کارت‌های بلیط خود را شارژ کنید. امکان ارائه این خدمت به شهروندان دیگر شهرهای کشور نیز در آینده نزدیک فراهم خواهد شد.

اشتراک و پخش آنلاین فیلم و سریال آیو

در اپلیکیشن کیپاد علاوه بر خرید اشتراک آیو همراه با تخفیف50 درصدی این امکان را دارید که تنها با یک کلیک، برنامه‌های اولین تلویزیون اینترنتی ایران (آیو) را مشاهده کنید

کیپاد را از کجا نصب کنیم؟

اپلیکیشن کیپاد را می‌توانید با مراجعه به کافه بازار، مایکت و گوگل پلی و یا از طریق سایت کیپاد دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.