خرید سهام شرکت‌های فعال در حوزه طلا

شرکت‌های فعال در حوزه فلزات گرانبها و شرکت‌های جریان دهنده آن، در ازای حق امتیاز خود در عملیات‌های معدنی سرمایه‌گذاری می‌کنند. این حق امتیاز آنان درصدی از در آمد یا سود آن معدن است. جریان‌ها نیز درصدی از تولید حاصل از عملیات معدن‌کاران است. سرمایه‌گذاران فلزات گرانبها مانند تاکر (Tucker)علاقه دارند با در اختیار داشتن سهام شرکت‌های حقوقی با معامله عمومی، دارایی خود را به طلا تبدیل کنند.

خرید سهام معادن طلا

یکی دیگر از راه‌هایی که سرمایه‌گذاران با توجه به کمبود طلای فیزیکی می‌توانند به‌عنوان گزینه مناسب در این زمینه انتخاب کنند، خرید سهام معادن طلاست. از این طریق پول شما در فعالیت‌های معدن کاری طلا مورد استفاده واقع شده و سود حاصل از استخراج و ارائه این فلز زرد به بازار، نصیب شما نیز می‌شود.

صندوق‌های قابل معامله طلا(EFT)

صندوق‌های مبادله‌ صندوق‌هایی بوده که از دارایی‌هایی مانند سهام یا کالا برخوردار بوده و دقیقا مانند بازار سهام تجارت می‌شود. ETF‌های طلا می‌توانند با نگه داشتن فلز یا ورود به قراردادهای آتی، قیمت شمش فیزیکی را از نزدیک پیگیری کنند. این صندوق‌ها همچنین می‌توانند با نگه داشتن سهام در شرکت‌های معدنی و کسب حق امتیاز و جریان آن، در معرض تنوع قرار بگیرند.

/ دنیای اقتصاد