نوآوری در پرداخت بدون تماس با مشارکت به‌پرداخت ‌ملت و توسن‌تکنو

تفاهم‌نامه مشترک به‌پرداخت ملت و شرکت‌ توسن‌تکنو به همراه شرکت‌های زیر مجموعه آن (توسن‌سها و شاپ)  با هدف ایجاد نوآوری در شش محور با حضور خبرنگاران، امروز به امضا رسید.

در این مراسم شهریار خلیلی، مدیرعامل به‌پرداخت ملت، محمد مظاهری، مدیرعامل توسن‌تکنو، آرش حسین پور، مدیرعامل شاپ، حمید همتی، قائم مقام مدیرعامل توسن‌تکنو، حسام حاجی میری، قائم مقام مدیرعامل توسن‌سها و آرش لرستانی، معاون عملیات به‌پرداخت ملت حضور داشتند.

مشارکت به‌پرداخت ملت و توسن‌تکنو

شهریار خلیلی، مدیرعامل به‌پرداخت ملت در ابتدای این مراسم با اشاره به سابقه فعالیت به‌پرداخت ملت و توسن‌تکنو در حوزه فناوری اطلاعات و پرداخت، گفت: «امروز تفاهم‌نامه‌ای با شش محور اصلی بین این دو شرکت منعقد شد تا از این طریق بتوانیم خدمات را هدفمند‌تر و همراه با نوآوری به مردم ارائه کنیم.»

مدیرعامل به‌پرداخت ملت در رابطه با محورهای این تفاهم‌نامه با اشاره به بهره‌برداری از سرویس‎های پرداخت مبتنی بر کد QR توضیح داد: «همکاری و مشارکت در پیاده‌سازی زیرساخت‌های مرتبط با پرداخت مبتنی بر  کد QR در حوزه حمل و نقل عمومی از جمله محورهای این همکاری است تا دو مجموعه با همکاری یکدیگر بتوانند راهکارهای جدید در این حوزه ارائه کنند.»

او در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: «در حال حاضر نیاز به استفاده از تکنولوژی‌ پرداخت بدون تماس، بیشتر از گذشته حس می‌شود. در این راستا مجموعه‌های توسن‌سها و شاپ از زیر مجموعه‌های توسن‌تکنو تلاش می‌کنند تا در این حوزه خدمات و سرویس‌های جدیدی ارائه کنند.»

خلیلی در رابطه با دیگر محور این تفاهم‌نامه با اشاره به مجوز بهره‌برداری از سرویس کارت به کارت  از مبدا بانک ملت به «توسن تکنو» و شرکت‌های زیرمجموعه آن افزود: «از سرویس کارت‌به‌کارت جهت پیاده‌سازی بر روی اپلیکیشن‌های شاپ و ایزی‌پی استفاده خواهد شد.»

 

به گفته او ارائه دسترسی‌های مرتبط با پیاده‌سازی و همچنین ارائه مجوز بهر‌ه‌برداری از سرویس پرداخت با کد QR در پایانه‌های فروشگاهی «به پرداخت» روی اپلیکیشن‌های شاپ و ایزی‌پی از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است. تا بتوان با این دو اپلیکیشن از طریق پایانه‌های به پرداخت‌ملت عملیات خرید را در تمامی پذیرند‌ها انجام داد.

خلیلی در رابطه با همکاری و مشارکت این دو شرکت در توسعه بازار خرده فروشی بیان کرد: «قرار شد با توجه به ظرفیتی که به‌پرداخت ‌ملت مخصوصا در سوپر‌مارکت‌ها دارد از راهکارهای اپلیکیشن شاپ به صورت مشترک در حوزه خرده فروشی استفاده کنیم.»

او با اشاره به اینکه به‌پرداخت جز معدود PSPهایی است که در حوزه سوخت راه‌حل‌های قدیمی و جدید ارائه کرده است، افزود: «با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزارهای جدیدی که در دو مجموعه شکل گرفته‌ امیدواریم در حوزه سوخت بتوانیم همکاری مشترکی داشته باشیم و راه‌حل‌های جدیدی برای کمک به ارائه سرویس‌های پرداختی بدون تماس پیدا کنیم.»

خلیلی در پایان اظهار امیدواری کرد: «با تجربه دو طرف تمام مفاد تفاهم‌نامه به زودی عملیاتی خواهد شد تا شاهد ارائه خدمات مناسب‌تر و شایسته‌تری به مردم باشیم.»

شارژ کارت بلیت‌ بر روی پایانه‌های فروش به‌پرداخت

محمد مظاهری، مدیرعامل توسن‌تکنو نیز در ادامه به تشریح محورهای این تفاهم‎نامه پرداخت.

او در ابتدا با اشاره به مشارکت سه شرکت از گروه توسن (توسن تکنو، توسن‌سها و شاپ) در این تفاهم‌ راهبردی با به‌پرداخت‌ملت گفت: «چنین تفاهم‌نامه برای اولین بار است که در صنعت پرداخت شکل‌ گرفته است. تمرکز ما در این راستا بر نوآوری و کار مشارکتی است. به پرداخت ملت بزرگترین شرکت PS در شبکه پرداخت فروشگاهی کشور است و بالاترین سهم تراکنش‌های کشور را دارد.»

مظاهری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: «کارت‌های بلیت الکترونیک این امکان را فراهم می‌‌کنند تا مسافران مترو بتوانند از طریق تلفن‌همراه بلیت تهیه کنند. در حال حاضر این سرویس بلیت تک‌سفره ارائه می‌کند. امیدواریم با همکاری فابای شهرداری بتوانیم به زودی امکان پرداخت سایر کارت‌های بلیت را بر روی تلفن‌همراه فراهم کنیم. همچنین با حل مسائل فناوری به‌پرداخت‌ملت به زودی در تمام پایانه‌های فروشگاهی این شرکت امکان شارژ کارت‌های فعلی در فروشگاه‌ها از طریق اپلیکیشن شاپ و ایزی‌پی فراهم می‌شود که این مساله باعث سهولت عملیات پرداخت خواهد شد.»

او در رابطه با محور دیگر این تفاهم‌نامه به نوآوری در فروشگاه‌ اشاره کرد و گفت: «قصد داریم به کمک به‌پرداخت خدمات بیشتری را به فروشگاه‌ها ارائه، و ارزان‌تر و راحت‌تر ابزارهای فروشگاه را هوشمندی کنیم تا صاحبین کسب‌وکار از طریق موبایل به کسب‌وکارشان متصل شوند و بدین صورت شاهد یک نوآوری در نقطه پوز باشیم.»

مظاهری در پایان گفت: «محور دیگری همکاری مربوط به جایگاه‌های سوخت است تا مردم بتوانند با موبایل‌هایشان پرداخت‌های خود را انجام دهند. با اجرای مفاد این تفاهم‌نامه می‌توانیم خدمتی بزرگ به مردم و صنعت‌پرداخت کشور کنیم.»

اپلیکیشن شاپ و شاپ‌بیز

آرش حسین پور، مدیرعامل شاپ نیز با حضور در این مراسم گفت: «برای اطلاع از آینده ارائه سرویس در پایانه‌های فروش، به اجرای پروژه‌های تحقیق و توسعه پرداختیم و خروجی این تحقیقات اپلیکیشن شاپ و محصولات دیگرمان است که با محور پرداخت و سایر سرویس‌های ارزش‌افزوده که به مرور سرویس‌های تجارت الکترونیک نیز به آنها اضافه شده است شکل‌گرفته‌ و در حال رشد هستند.»

او با اشاره به اپلیکشن شاپ‌‌بیز افزود: «این اپلیکیشن در فروشگاه‌های هوشمند شاپ وجود دارد و هم‌اکنون فروشگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند. شاپ بیز محدود به صندوق‌های فروشگاهی نیست و هر پذیرنده از هرجایی با موبایل، تبلت و وب می‌تواند از این سرویس استفاده کند. هدفی که از ابتدا دنبال می‌کردیم ارائه خدمات ارزش افزوده بیشتر به نقطه فروشگاه‌ بود.»

مدیرعامل شاپ بیان کرد: «در حال حاضر خدماتی که به فروشگاه‌ها ارائه می‌شود محدود و حول محور پرداخت است اما هدف ما نوآوری و خلق ارزش افزوده برای مشتری و متصل کردن به فضای دیجیتال است تا بتوانیم خدمات بیشتری ارائه کنیم. برای مثال مدیر کسب‌وکار بتواند مدیریت فروشگاه، حساب‌های مالی و… را از راه دور انجام دهد.»

حسین پور با اشاره به اپیدمی کرونا و تعطیلی مشاغل گفت: «با دیجیتالی کردن فرایندها صاحب کسب‌‌وکار‌‌ می‌تواند در محل کسب‌وکار خود حضور آنلاین داشته باشد. امیدواریم با نوآوری بتوانیم از بروز مجدد مشکلاتی که کرونا برای کسب‌وکارها ایجاد کرد جلوگیری کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.