دارندگان ارزهای دیجیتالی، یک روزه 13 میلیارد دلار پولدارتر شدند!

بیت‌کوین به بالاترین سطح خود از ماه فوریه رسیده است.

به گزارش سی ان بی سی، بیت‌کوین پس از دو بار تلاش ناموفق برای شکستن کانال 9500 دلاری موفق به عبور از آن شد و حتی در مقطعی به بالای 10 هزار دلار نیز رسید. این برای نخستین بار از فوریه امسال است که بیت‌کوین به چنین سطحی می‌رسد و برخی از معامله گران فنی امیدوارند دستیابی به این سطح زمینه را برای صعودهای بعدی این ارز دیجیتالی فراهم کند.

صعود اخیر باعث شد دارندگان ارزهای دیجتالی 13 میلیارد دلار ثروتمندتر شوند که از این میزان، 268 میلیون دلار مربوط به بیت‌کوین بوده است. از مارس سال گذشته تاکنون بهای بیت‌کوین 150 درصد افزایش یافته است. در روزهای اخیر، خبر راه‌اندازی آزمایشی ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین به صورت محدود در چهار شهر این کشور جان تازه‌ای به معاملات بخشیده است.

متیو دیب، بنیان گذار موسسه استک گفت: ما شاهد یک افزایش محسوس در ورود جریان سرمایه‌ای جدید به بازار ارزهای دیجیتالی بوده‌ایم و بسیاری از بازارهای ارز دیجیتالی و پلتفرم‌های دیجیتالی شاهد افزایش جریانات سرمایه‌ای بوده‌اند.

از زمان تعطیلی گسترده کسب‌وکارها در سطح جهان به دلیل شیوع کرونا و ریزش شدید شاخص‌های بورسی، تمایل سرمایه‌گذاران به هدایت سرمایه خود به سمت ارزهای دیجیتالی افزایش یافته است و برخلاف شاخص‌های بورسی، بیشتر ارزها دیجیتالی اکنون در سطح بالاتری از زمان قبل شیوع کرونا قرار دارند. تاکنون بیش از 274 هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-19 از دست داده اند.

آرتور هایز، مدیرعامل موسسه ” بیت مکس” گفت: شیوع گسترده کرونا در سطح جهان باعث شده است که تقاضا برای ارزهای دیجیتالی به سطح بسیار بالایی برسد. اکنون زمان جشن گرفتن بیت‌کوین است و معامله‌گران می‌توانند انتظار سود خوبی از نوسانات بازار داشته باشند.

به مانند بیت‌کوین، قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر صعودی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با 1.66 درصد افزایش به 214.94 دلار، بیت کوین کش با 4.67 درصد افزایش به 262.97 دلار، لایت کوین با 2.15 درصد صعود به 48.24 دلار،  مونرو با 2.81 درصد افزایش به 64.68 دلار، دش با 1.31 درصد افزایش به 79.85 دلار، زدکش با 4.71 درصد افزایش به 46.05 دلار و دکارد با 1.27 درصد کاهش به 14.89 دلار رسید.

/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.