اقدامات بانک رفاه برای رفاه بیشتر کارگران

بانک رفاه کارگران، بانکی که در راستای ایجاد اشتغال پایدار، تولید رقابتی و سالم و رفاه، سلامت و معیشت کارگران ایران ‌زمین گام برمی‌دارد و هدف مدیران این بانک سلامت‌محور و حامی معیشت و رفاه کارگران، همواره این بوده و خواهد بود که چرخ اشتغال و تولید باید باهم حرکت کند.

هدفی که با افزایش سرمایه بانک در آینده نزدیک به‌طورجدی تری دنبال خواهد شد و به نظر می‌رسد در شرایط دشوار اقتصاد ایران تحت‌فشار تحریم‌های ظالمانه با کمک به معیشت جامعه کارگری و به‌ویژه خانواده بزرگ بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌توان این هدف را محکم‌تر و باثبات‌تر محقق کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، با توجه به اینکه کارگران کشور به‌عنوان یکی از عوامل اصلی رشد اقتصادی کشور و البته سرمایه اصلی بنگاه‌های تولیدی و خدماتی هستند. در همین راستا تمرکز بانک رفاه بر تقویت معیشت کارگران و بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین چتر اجتماعی کشور یکی از واقعیت‌های آشکار است.

لازمه تحقق اهداف بانک در این مسیر در سال “جهش تولید”، سوق دادن تسهیلات و اعتبارات به سمت فعالیت‌های مولد و اشتغال‌زا در یک فضای رقابتی و سالم است. فعالیت‌هایی که با استفاده صحیح و مدیریت منابع بانک رفاه کارگران می‌توانند موتور اقتصادی کشور را روشن نگه دارند و به تقویت معیشت، سلامت و آینده بهتر جامعه کارگری و البته بازنشستگان کمک کنند.

تسهیلات ارزان در راه است

به عنوان یکی از سیاست‌های منطقی و مبتنی بر نیازهای جامعه کارگری کشور، می‌توان به افزایش میزان تسهیلات ارزان‌قیمت اشاره کرد؛ به‌نحوی‌که مدیرعامل بانک رفاه اخیراً در خبری اعلام کرد، با افزایش سرمایه، بانک رفاه کارگران بهتر می‌تواند به رسالت خود در ارائه خدمات به مشتریان و شهروندان عمل کند. به گفته اسماعیل للـه‌گانی با تقویت نرخ کفایت سرمایه بر اساس استانداردهای بین‌المللی و افزایش سرمایه بانک رفاه از 23 هزار میلیارد ریال به بیش از 200 هزار میلیارد ریال، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و سایر تسهیلات به کارگران زحمتکش و بازنشستگان در سال جدید بیش از 10 برابر خواهد شد تا در آینده وضعیت بهتر و مطلوب‌تری را تجربه کنند.

افزون بر اینکه یکی از اهداف مهم بانک رفاه کارگران کمک به فعالان اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان و بازرگانی و خدمات است تا با پرداخت تسهیلات مناسب، در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم.

تصویر بهتر با محرومیت‌زدایی

راه‌اندازی مرکز حمایت های اجتماعی و اشتغال‌زایی در مناطق محروم در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی بانک رفاه کارگران به عنوان یک بانک اجتماعی هم از جمله گام‌های بزرگی است که می‌تواند چهره مناطق محروم و کم برخوردار را در شاخص‌هایی چون رشد اقتصادی توأم با عدالت اجتماعی به ‌عنوان راهبرد اقتصاد مقاومتی دگرگون سازد و طعم شیرین رشد اقتصاد در ابعاد مختلف کشاورزی، خدماتی، صنعتی و در یک کلام رشد تولید کشور را با میوه عدالت اقتصادی به ارمغان آورد؛ چرا که یکی از سیاست‌های این بانک اشتغال‌آفرینی در مناطق محروم و حمایت از زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار است.

درختی که بانک رفاه کارگران در این زمینه کاشته، وقتی ریشه‌دار و با میوه‌های فراوان همراه خواهد شد که بدانیم این درخت با منابع بانک رفاه و البته نقش‌آفرینی فعالان اقتصادی از طریق تأمین سرمایه خیریه‌های اقتصادی، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک، کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدشده در آینده تنومندتر و سایه آن بر جامعه کارگری و بازنشستگان کشور افکنده خواهد شد.

چرا که به باور کارشناسان اقتصادی نبض توسعه پایدار توأم با رشد اقتصادی مستمر و عدالت اجتماعی بهتر با ایجاد فرصت‌های برابر در رونق کسب ‌وکار کارگاه‌های کوچک و متوسط می‌زند و بانک رفاه هم بر همین اساس علاوه بر تأمین سرمایه در بخش‌های تولیدی و خدماتی بزرگ، نسبت به حمایت از زنجیره پایین‌دستی صنایع بزرگ و روشن نگه‌داشتن موتور اصلی توسعه کشور اقدام می‌کند.

اقتصاد سالم با جامعه سالم

بی‌تردید لازمه اقتصاد سالم داشتن جامعه سالم است و سوق دادن بخشی از منابع بانک رفاه کارگران به‌عنوان یک بانک تجاری در اندیشه تقویت سلامت جامعه کارگری و بازنشستگی کشور از طریق تزریق منابع به ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و کمک به اقتصاد بخش درمان و بهداشت کشور آن‌ هم در شرایطی که اقتصاد و جامعه ایران همانند بسیاری از کشورها با آثار منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه است، تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا قطار سلامتی و بهداشت جامعه به سمت ایستگاه مطلوب حرکت کند.

اتفاقی کم‌نظیر در شبکه بانکی ایران که نشان می‌دهد بانک رفاه علاوه بر اینکه بانک تجاری است و در رقابت با سایر بازیگران بازار رسمی پول فعالیت می‌کند، اما در راهبردها و برنامه‌های خود همواره تأمین سلامت جامعه کارگری کشور را دنبال می‌کند و در این مسیر سطح ارتباطات مالی، اقتصادی و اجتماعی این بانک با مراکز درمانی و بهداشتی، جامعه پزشکی و کادر پرستاری همواره در حال گسترش بوده تا سلامت جامعه کارگری حفظ و بهبود یابد تا این قشر شریف و زحمتکش دغدغه کمتری بابت درمان و سلامتی خود داشته باشند.

نتیجه اینکه نمی‌توان در بهبود شاخص مهم و استراتژیک سطح دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و افزایش سطح امید به زندگی در کشور به ‌ویژه جامعه کارگری و بازنشستگان سهم بانک رفاه کارگران را نادیده گرفت.

کارنامه بانک رفاه پیش چشم همه

بانک رفاه در راستای ایجاد اشتغال، تسهیل زندگی و گردش موتور اقتصادی بنگاه‌های کوچک و متوسط، تنها در سه سال گذشته بالغ ‌بر 28 هزار و 440 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانک به بنگاه‌های کوچک و متوسط اختصاص داده؛ افزون بر اینکه تنها در سالی که گذشت، بیش از 545 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و متفرقه اعطاء کرده است و در 2 سال گذشته هم 26 هزار و 334 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی، اشتغال‌زایی و کارفرمایان طرح‌های مددجویی به مبلغ بیش از 4,401 میلیارد ریال به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت کرده است.

لزوم تامین امنیت شغلی کارگران در زمان شیوع کرونا

به دلیل شیوع ویروس کرونا، بخشی از کسب‌وکارها دچار آسیب و حتی برخی از بنگاه‌ها، نیروی کار خود را تعدیل کردند. برخی برآوردها نشان می‌دهد ممکن است کرونا باعث بیکاری بسیاری از نیروی شاغل شود، بانک رفاه کارگران اما در سال جهش تولید با هدف شکست دادن کرونا در میدان اقتصادی عزم خود را جزم کرده و با حداکثر توان تلاش می‌کند تا جلوی آثار مخرب این ویروس در عرصه تولید، اشتغال نیروی کار و از دست رفتن ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی به‌ویژه در سطح بنگاه‌های خرد و متوسط را بگیرد.

در نخستین روزهای شروع سال 99 بود که اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران در نشست کمیته بحران این بانک اعلام کرد، شیوع ویروس کرونا بر وضعیت بنگاه‌های اقتصادی کوچک تأثیر بسزایی داشته و آن‌ها را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است. در همین راستا بانک رفاه به ‌منظور حمایت از این بنگاه‌ها اقداماتی از قبیل ارائه تسهیلات به مشاغل خودگردان و واحدهای تولیدی و اعمال تنفس برای اقساط اسفند، فروردین و اردیبهشت تسهیلات را در دستورکار خود قرار داده است.

افزایش سرمایه بانک رفاه اقدامی مهم و گامی بزرگ در سال جدید خواهد بود و خانواده بزرگ بانک رفاه تلاش می‌کند تا هم کرونا را با تضمین حیات بنگاه‌های تولیدی و خدماتی و کمک به امنیت شغلی کارگران شریف و زحمتکش ناکام بگذارد و هم اینکه به راهبرد و شعار سال یعنی جهش تولید از طریق سوق دادن منابع در مسیر صحیح و سالم و شفاف کمک کند.

اقدامات بانک رفاه برای رفاه بیشتر کارگران

از جمله اقدامات بانک رفاه کارگران برای تأمین نیاز ضروری کارگران، کمک به بنگاه‌های دولتی آسیب‌دیده و مشکل‌دار، کمک به کارآفرینی، اشتغال‌زایی و حمایت از مشاغل خانگی با اولویت زنان سرپرست خانوار و بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های استان‌های محروم در راستای ایجاد اشتغال پایدار می‌توان به این موارد کلیدی اشاره کرد:

1- تخصیص تسهیلات قرض‌الحسنه و مرابحه به‌منظور تأمین نیازهای ضروری و موردنیاز کارگران نمونه کل کشور، اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و کاروان ورزش کارگری ج.ا.ا

2- تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی شناسایی‌شده مشکل‌دار در پرداخت حقوق معوق کارگران بیمه‌شده معرفی‌شده از سوی اداره های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس توزیع استانی تعیین‌شده توسط وزارت متبوع.

3- تخصیص تسهیلات مرابحه به کارگران بیمه‌شده معرفی‌شده از سوی اداره های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب طرح حمایت برای تأمین اموال و خدمات موردنیاز.

4- اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به معرفی‌شدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب تفاهم‌نامه و تبصره‌های قانون بودجه کشور در جهت کمک به کارآفرینی، اشتغال‌زایی و ایجاد مشاغل خانگی به ویژه موارد مربوط به زنان سرپرست خانوار.

5- اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت در راستای بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های استان‌های محروم به منظور ایجاد و تثبیت اشتغال پایدار در قالب طرح برکت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.