پنج روش غیر حضوری بانک تجارت برای پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌‌گذاری قابل معامله (ETF)

بازار بورس و خرید سهام این روزها بسیار داغ شده است. حالا وزارت امور اقتصاد تصمیم گرفته که به نمایندگی از دولت، باقیمانده سهام خود در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران و همچنین بیمه‌های البرز و اتکایی امین را از طریق صندوق سرمایه‌‌گذاری قابل معامله ( ETF) واگذار کند تا از این طریق امکان سرمایه‌گذاری در بورس برای افراد بیشتری فراهم شود.

صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله یا Exchange-traded fund نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که از دارایی‌های متنوع تشکیل شده و واحدهای آن در طول روز همانند سهام در بازار معامله می‌شود.

تاریخ شروع پذیره‌نویسی از 14 اردیبهشت لغایت 31 اردیبهشت است و امکان پذیره‌نویسی سهام دولتی از طریق درگاه‌های حضوری و غیر حضوری 11 بانک فراهم شده است.

 

بانک تجارت نیز یکی از بانک‌های منتخب است و از طریق پنج روش غیرحضوری و ساده امکان پذیره‌نویسی سهام دولت را فراهم کرده است که از زمان شروع پذیره‌نویسی با استقبال خوبی مواجه شده است.

پنج روش غیرحضوری پذیره‌نویسی ETF در بانک تجارت

پنج روش غیرحضوری پذیره‌نویسی ETF در بانک تجارت در ادامه آمده است:

متقاضیان اعم از مشتریان بانک و یا سایر هموطنان می‌توانند با ورود حداقل اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، نام پدر، کدپستی، شماره تلفن همراه و شماره شبای بانکی فرد پرداخت‌کننده در این سامانه ثبت نام کنند.

مدارک لازم و سقف خرید

خرید این سهام به ازای هر کد ملی  از 10 هزار تومان تا سقف دو میلیون تومان امکان پذیر است. برای ثبت نام داشتن کد ملی کافی است و نیازی به داشتن کد بورسی نیست. بعد از گذشت دو ماه از تخصیص واحد‌های سرمایه‌گذاری می‌توانید ثبت نام سامانه سجام را انجام دهید، کد بورسی بگیرید و سهام خود را معامله کنید.

قیمت سهام تشکیل‌دهنده واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق در روز آغاز پذیره‌نویسی، متوسط قیمت سهام در سی روز گذشته (منتهی به انتشار این آگهی) با احتساب 20 درصد تخفیف (که 5 واحد درصد از آن به‌عنوان دارایی سرمایه‏‌گذاران و به‌منظور انجام عملیات بازارگردانی نزد صندوق نگهداری خواهد شد) است.

امکان خرید در چند نوبت برای هر کد ملی نیز فراهم است و کاربران می‌توانند مبلغ مورد نظر خود برای سرمایه‌گذاری را در چند نوبت تا پیش از پایان پذیره‌نویسی پرداخت کنند. محدودیت سنی نیز برای متقاضیان وجود ندارد.

پذیره‌نویسی حضوری

امکان پذیره‌نویسی به‌صورت حضوری در شعب بانک تجارت نیز وجود دارد اما به شهروندان توصیه می‌شود به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، جهت پذیره‌نویسی از طریق درگاه‌های غیرحضوری این بانک‌ اقدام کنند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت بانک تجارت به نشانی www.tejaratbank.ir مراجعه و یا با مرکز ارتباط مشتریان به شماره 1554 تماس حاصل کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.