همه چیز درباره تلفن‌ بانک صادرات+راهنمای تصویری

تلفن بانک صادرات (صدای سپهر) به شما این امکان را می‌دهد که در کمترین زمان ممکن در هر ساعت از شبانه‌روز و بدون تردد در شهر با آرامش فکری به خدمات مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.
صدای سپهر یکی از سامانه‌های مهم ارتباطی بانک صادرات است که در تمامی ساعات شبانه‌روز علاوه بر ارائه برخی خدمات بانکی، سعی در رفع مشکلات و راهنمائی مشتریان دارد. این سامانه در راستای ​​افزایش خدمات بانکداری الکترونیک و صرفه‌جویی در زمان و هزینه مشتری، افزایش سطح رضایت مشتریان، جمع آوری انتقادات و پیشنهادات و رسیدگی به آنها جهت ارائه خدمات بهتر راه‌اندازی شده است.

کلیدهای مورد استفاده در تلفن بانک صادرات

کلید ١
  • اطلاع از آخرین وضعیت موجودی حساب و  کارت
  • اطلاع از سه گردش آخر حساب و کارت
  • دریافت صورتحساب (گردش سه ماهه یا یک روز خاص تا روز جاری) از طریق نمابر
  • شنیدن رمز حساب (از طریق شماره کارت)
  • تغییر رمز حساب (از طریق شماره حساب)
  • اعلام مفقودی کارت
  • اطلاع از آخرین وضعیت چک
  • انتقال وجه نامحدود بین حساب‌های یک مشتری (از طریق شماره حساب)
  • پرداخت نامحدود اقساط تسهیلات خود
  • پرداخت اقساط تسهیلات سایرین
  • دریافت لیست حساب های متصل به کارت (از طریق شماره کارت)
  • دریافت لیست کارت ها ی متصل به حساب (از طریق شماره حساب)
  • اعلام شماره مشتری (از طریق شماره حساب)
 کلید ٢
  •  پرداخت قبوض و ثبت نام خودکار پرداخت دوره‌ای قبوض (از طریق شماره کارت)
کلید ٣
  • شارژ مستقیم سیم کارت‌های اعتباری مشترکین همراه اول و ایرانسل
  • شارژ مستقیم وایمکس ایرانسل (شارژ مستقیم فقط از طریق شماره کارت امکانپذیر میباشد.)
  • اعلام شماره شبا (از طریق شماره حساب)
کلید ٤
  • اعلام آدرس و شماره تلفن شعب با اخذ کد شعبه مورد نظر
کلید ٥
  •  اعلام سهام بانک و اطلاع از وضعیت سهام بانک صادرات (از طریق کد ملی و یا کد ثبت شرکت)
کلید ٦
  • ارتباط با امور حراست بانک
کلید ٧
  • مسدودی کارت با استفاده از شماره کارت و رمز اول یا دوم
کلید ٨
  • ارتباط با واحد مستقل رسیدگی به شکایات
کلید ٩
  • ارتباط با کارشناسان بمنظور پاسخ به سوالات، پیگیری مشکلات و ثبت پیشنهادات
کلید *
  • اطلاع رسانی خدمات بانکی (شامل همراه بانک، اینترنت بانک، همبانک و تلفن بانک)

کلیدهای مورد استفاده در تلفن بانک صادرات

برای استفاده از تلفن بانک صادرات به چه امکاناتی نیاز دارید؟

  • یک دستگاه تلفن که امکان شماره‌گیری به صورت Tone را داشته باشد. (کلیه گوشی‌های تلفن همراه نیز امکان شماره‌گیری به صورت Tone را دارا می‌باشند.)
  • داشتن حساب در بانک صادرات ایران و رمز حساب
  • داشتن کارت جهت سرویس‌های کارتی تلفن بانک و رمز دوم  کارت

*استفاده از  خدمات فوق هیچگونه هزینه و کارمزد بانکی ندارد.

فرآیند ارائه سرویس​ تلفن بانک صادرات

  • داشتن حساب نزد بانک صادرات ایران
  • برقراری تماس با سامانه صدای سپهر از طریق شماره‌گیری ٠٩٦٠٢
برای استفاده از خدمات قابل ارائه در تلفن بانک سپهر، پس از شماره‌گیری ٠٩٦٠٢ و فشردن کلید 1 می‌توان از دو روش استفاده کرد:
روش اول: استفاده از شماره کارت که در این حالت می‌بایست پس از افتتاح حساب، درخواست صدور سپهر کارت خود را به شعبه ارائه و پس از دریافت کارت به روش ذیل جهت اختصاص رمز دوم اقدام نمایید:
.
1.قراردادن کارت در دستگاه خودپرداز و وارد کردن رمز ٤ رقمی توسط مشتری
2.انتخاب گزینه “عملیات رمز”
3.انتخاب گزینه ” تخصیص یا تغییر رمز دوم”
4.وارد نمودن یک عدد ٥ تا ١٢ رقمی و ثبت مجدد آن برای تایید
روش دوم: استفاده از شماره حساب که برای این منظور می‌بایست رمز حساب خود را از یکی از روش‌های ذیل بدست آورید:
.
1.مراجعه به شعبه افتتاح کننده حساب و درخواست اخذ رمز حساب (در صورتی که دارای سپهر کارت نمی باشید)
2.داشتن سپهر کارت و رمز دوم تخصیص داده شده به آن و استفاده از یکی از سامانه‌های همراه بانک یا تلفنبانک بمنظور دریافت رمز حساب

توضیحات تکمیلی

  • ​جهت ورود به سیستم می‌توان هم از شماره کارت و هم از شماره حساب استفاده کرد، لیکن در حالت اول باید از رمز ٥ تا ١٢ رقمی و در حال دوم از رمز ٤ رقمی اخذ شده از سیستم استفاده کرد.
  • رمز حساب عددی است که توسط سیستم و بصورت شنیداری به مشتری اعلام می‌شود. این رمز جهت استفاده از سیستم به هنگام ورود شماره حساب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • رمز اول کارت همان رمز معمول است که جهت استفاده کارت در پایانه‌های حقیقی نظیر دستگاه خودپرداز ( ATM)، پایانه شعب (Pin Pad) و پایانه فروش (POS) کاربرد دارد.
  • رمز دوم کارت رمزی است که جهت استفاده در پایانه‌های مجازی نظیر تلفن بانک و سیستم پرداخت تلفنی قبوض کاربرد دارد. رمز فوق عددی حداقل 5 رقمی است که صرفاً به هنگام استفاده از شماره کارت (و نه شماره حساب) جهت ورود به سیستم کارایی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه پرسش‌وپاسخ های صدای سپهر مراجعه کنید.

1 نظر
  1. اسماعیل س می گوید

    کارشناس بانک صادرات سوال کد پیگیری داشتم پرسش پاسخ انلاین بانک صادرات کارشناس پاسخگو ندارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.