فردا؛ آخرین مهلت خرید سهام دولتی تا سقف 2 میلیون تومان/ نکات مهم در خرید سهام صندوق واسطه‌گری مالی یکم

والدین می‌توانند برای فرزندان خود نسبت به خرید واحدهای صندوق واسطه مالی یکم بدون نیاز به حساب بانکی جداگانه، اقدام کنند.

آخرین مهلت پذیره‌نویسی در صندوق واسطه مالی یکم

فردا؛ اول خردادماه آخرین مهلت پذیره‌نویسی در صندوق واسطه مالی یکم (ETF) است. متقاضیان می‌توانند سهام باقیمانده دولت در سه بانک صادرات، تجارت، ملت و دو شرکت بیمه اتکایی امین و البرز را با تخفیف 20 درصدی تا سقف 2 میلیون تومان را خریداری کنند.

هر چند که به طوری رسمی تخفیف این هر واحد این صندوق 20 درصد اعلام شده است اما میزان تخفیف ارایه شده از سقف مصوب آن یعنی 30 درصد هم عبور کرده‌است به طوری که ارزش این صندوق در یک ماه قبل از  آغاز پذیره نویسی – 14 اردیبهشت ماه- حدود 33 هزار میلیارد تومان بود که اما برای عرضه به عموم مردم ارزش آن را به حدود 17 هزار میلیارد تومان کاهش دادند.

شرایط خرید واحد‌های صندوق واسطه مالی یکم

موضوع مهم در خرید این سهام دولتی این است که هیچ محدودیتی برای پذیره نویسی برای افراد وجود ندارد. هر فرد ایرانی دارای کد ملی در هر سنی و بدون نیاز به کد بورسی امکان خرید را دارد.

والدین می‌توانند برای فرزندان خود نسبت به خرید این سهام بدون نیاز به حساب بانکی جداگانه، اقدام کنند. هر فرد امکان خرید واحدهای این صندوق تا سقف دو میلیون تومان را دارد هر چند که می‌تواند کمتر از دو میلیون تومان هم فرایند خرید را انجام دهد.

افرادی که کد بورسی ندارند برای خرید می‌توانند به سایت 14 بانک معرفی شده مراجعه کنند و فرایند خرید مانند یک خرید اینترنتی و بدون پیچیدگی‌های خاصی است. دارندگان کد بورسی هم با جستجوی نماد «دارا یکم» در سامانه کارگذاری خود امکان خرید را دارند.

هر چند که تا پایان سال دو صندوق واسطه‌گری مالی پتروشیمی، فولادی و خودرویی هم عرضه خواهد شد و احتمالا افرادی ترجیح می دهند، از این صندوق ها واحد خریداری کنند اما باید توجه داشته باشند که هیچ تضمینی وجود ندارد این میزان تخفیف در آن صندوق‌‌ها هم اعمال شود چراکه طبق قانون امکان ارایه تخفیف از یک تا 30 درصد وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.