آیا راهکاری برای دریافت کالای اینترنتی با کیفیت وجود دارد؟

الزام به نظارت در خریدهای آنلاین ممکن است به نتیجه عکس بیانجامد چراکه اگر یک نماد مورد تائید نهاد و ارگان ناظر قرار گیرد و تخلفی و یا کلاه‌برداری از سوی همان نماد صورت گیرد، به بی‌اعتمادی بیشتر مردم دامن می‌زند.

لزوم نظارت بر خریدهای آنلاین

حمیده حبیبی، درباره لزوم نظارت بر خریدهای آنلاین برای ارائه محصول با کیفیت سفارش داده شده اظهار داشت: واقعیت این است که فروشنده در فضای مجازی و یا غیرمجازی از تمامی ترفندها برای فروش کالای خود استفاده می‌کند، مثلا ممکن است برای جذب مخاطب از کالایی که قصد فروش آن را در اینترنت دارد عکس صنعتی بگیرد که با واقعیت تفاوت زیادی دارد و یا کانال‌های دسترسی مردم برای اعمال نظر راجع به کالا را محدود کند.

وی افزود: در چنین شرایطی آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد اینکه مردم از تجربه‌های دیگران استفاده کنند و یا عکس و فیلم کالایی را که خریداری کرده‌اند به اشتراک بگذارند. راه‌حلی که در این رابطه در دنیا وجود دارد پرو اینترنتی البسه و تصاویر سه بعدی از کالاها است که اکنون مردم ایران توان استفاده از آن را ندارند و اگر هم فروشگاه‌ها از این روش بهره‌مند باشند استقبال چندانی از سوی مردم صورت نمی‌گیرد، بنابراین در آینده نزدیک ما این امکانات را در کشور نخواهیم داشت هر چند به دلیل شیوع کرونا و حضور کمتر در محیط خارج از منازل و بازارها یک امر ضروری خواهد بود.

برای تمامی حوزه‌ها نمی‌توان نسخه واحدی پیچید

 وی یادآور شد: الزام به نظارت در خریدهای آنلاین ممکن است به نتیجه عکس بیانجامد چرا که اگر یک نماد مورد تائید نهاد و ارگان ناظر قرار گیرد و تخلفی و یا کلاه‌برداری از سوی همان نماد صورت گیرد، به بی‌اعتمادی بیشتر مردم دامن می‌زند.

حبیبی خاطرنشان کرد: باید اجازه داد مشتری‌ها کسب و کار را بسازند، کمک کنند اعتماد ایجاد شود و با نظارت موضوع درست نمی‌شود. واقعیت اینکه مشتریانی که به سمت خرید آنلاین تمایل دارند دسترسی بیشتری نیز به فضای مجازی و ارائه دیدگاه‌های خود از این مسیر دارند بنابراین خود منجر به ایجاد نظم و اعتمادزایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه ارائه کیفی محصول برای تمامی حوزه‌ها نمی‌توان نسخه واحدی پیچید، یادآور شد: در هر حال در فضای شیوع کرونا مردم تمایل بیشتری به خرید کالاهای مصرفی خود به صورت آنلاین داشته‌اند، این رویه ادامه داشته و گسترش نیز پیدا خواهد کرد. بنابراین باید به نحوی مدیریت شود که منجر به نتیجه عکس و رویگردانی از فضای دیجیتالی داد و ستد اقتصادی نشود.

/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.