خرید 5000 دستگاه ATM سازگار غیرتماسی توسط اسبربانک روسیه

اسبربانک روسیه 5000 خودپرداز که برای استفاده از آنها نیازی به تماس دست نیست و با اپل پی (Apple Pay)، گوگل پی (Google Pay)، سامسونگ پی (Samsung Pay) و هواوی پی (Huawei Pay) سازگار است را خریداری کرده است. این خودپردازها با پلتفرم پرداخت بدون تماس بانک مرکزی روسیه مثل میر پی (Mir Pay) نیز سازگار هستند.

ویژگی دستگاه ATM سازگار غیرتماسی

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ هر یک از این خودپردازها قادر به ذخیره‌سازی 14500 اسکناس است و با نرم‌افزار تشخیص الگو و تکنولوژی بلاکچین نیز سازگار است و  ضد سرقت و تخریب نیز می‌باشند. در زمان همه‌گیری بیماری کرونا به دلایل بهداشتی و سلامتی، اسبربانک به دنبال کاهش استفاده از کارت‌ها بود. بنابراین مراجعین برای استفاده از این خودپردازهای جدید به جای لمس صفحه نمایش دستگاه می‌توانند از طریق گوشی‌های هوشمند خود با آنها کار کنند

در پی خرید این خودپردازها، سخنگوی اسبربانک اظهار کرد، فناوری‌های پیشرفته این خودپردازها مشتریان جدیدی را جذب خواهند کرد و باعث کاهش هزینه‌ها خواهند شد. این بانک به نقش تکنولوژی بلاکچین در خودپردازهای جدید اشاره‌ای نکرده است اما در طول زمان اسبربانک به عنوان طرفدار سفت و سخت ارزهای دیجیتال در روسیه شناخته شده است.

رسانه‌های روسیه پیش‌بینی کرده‌اند که این بانک کاربردهای دیگری مانند اپلیکیشن‌های ارائه وام، سفارش‌های تجارت الکترونیک و معاملات بازار بورس را نیز به این خودپردازها خواهد افزود.

VTB که به عنوان رقیب اصلی اسبربانک شناخته شده است؛ اخیرا اعلام کرده است که قصد راه‌اندازی یک سیستم برداشت پول نقد را دارد که از فناوری تلفن‌های هوشمند برای برداشت‌های Apple Pay و Google Pay استفاده می‌کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.