مواظب تروجان و اپلیکیشن‌های موبایل بانک و پرداخت تقلبی باشید

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ طبق گزارش FBI آمار هک شدن اپلیکیشن‌های موبایل بانک در حال افزایش است اما همچنان فیشینگ نیز رایج‌ باقی مانده است.

طبق گزارش FBI  آمار هک شدن اپلیکیشن‌های موبایل بانک در حال افزایش است. برای هک شدن، هدایت مشتریان به یک اپلیکیشن بانکداری تقلبی و یا یک تروجان بانکی لازم است. دلیل اصلی این حملات عدم کنترل بانک‌ها بر اپلیکیشن‌هایی است که مشتریان دانلود می‌کنند.

FBI انتظار دارد کلاهبرداران سایبری با روش‌های گوناگون نظیر تروجان‌ها و اپلیکیشن‌های بانکداری تقلبی از مشتریانی که از خدمات بانکداری موبایلی استفاده می‌کنند سوء استفاده کنند.

FBI در این گزارش به طور خاص به خطر تروجان‌های بانکی اشاره می‌کند که نوعی ویروس مخرب هستند که تا زمان دانلود شدن یک اپلیکیشن بانکداری معتبر در گوشی موبایل کاربر پنهان می‌مانند. دقیقا زمانی که اپلیکیشن واقعی در دستگاه قرار گرفت، تروجان بانکی اپلیکیشن را هدف قرار می‌دهد و با فریب کاربران مبنی بر اینکه روی اپلیکیشن اصلی کلیک می‌کنند رمزهای عبور بانکی آنها را به سرقت می‌برند.

اپلیکیشن‌های بانکداری تقلبی هم در صورتی که کاربران به اشتباه بدافزارهایی را دانلود کنند که اطلاعات حساس بانکی را به سرقت می‌برند، بسیار مخاطره آمیز خواهند بود.

برای مقابله با این تهدید‌ها کارشناسان توصیه می‌کنند که کاربران تنها از طریق وب‌سایت‌ها و منابع معتبر و رسمی اپلیکیشن‌های بانکداری را دانلود کنند و کاربران این اپلیکیشن‌های بانکداری گزینه احراز هویت دو عاملی را فعال سازند و از کلمه‌های عبور پیچیده استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.