احراز هویت از طریق چهره در خودپردازهای بانک اسپانیایی

بانک اسپانیایی Caixa (کایشا) از ATM‌های مجهز به سیستم احراز هویت مبتنی بر چهره در سرتاسر اسپانیا استفاده می‌کند.

احراز هویت از طریق چهره در خودپردازها

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ بانک کایشا (Caixa) در کشور اسپانیا شروع به استفاده از ATM‌های مجهز به سیستم احراز هویت مبتنی بر چهره کرده است. این سیستم به کاربران امکان می‌دهد تا با تشخیص چهره توسط دستگاه، بدون نیاز به وارد کردن رمز، برداشت وجه خود را انجام دهند.

تمامی شعب خودگردان این بانک حداقل یک ATM سازگار با این فناوری را خواهند داشت و تعداد مراکز مجهز به خودپرداز‌های احراز هویت از طریق چهره فراتر از  100 مرکز خواهد بود.

در حال حاضر تعدادی از این ATM‌ها در فروشگاه‌هایی در بارسلونا و شعب اصلی بانک در بارسلونا و والنسیا در حال فعالیت هستند.

پس از تکمیل برنامه توسعه که در اواسط جولای 2020 پیش‌بینی شده است؛ بانک شایکا موفق به ارائه بزرگترین شبکه از خودپرداز‌های مجهز به فناوری احراز هویت از طریق چهره جهان خواهد شد و تنها مرکزی خواهد بود که سیستم‌ بیومتریک آن با وجود عدم لزوم وارد کردن رمز برای برداشت وجه از امنیت بالایی برخوردار هستند.

‌ مدیرعامل بانک کایشا در این رابطه می‌گوید: برنامه راهبردی این بانک به خدمت گرفتن تکنولوژی برای آفرینش بهترین تجربه بانکداری مشتریان است. تلاش ما بر رفع نیازهای مشتریان و تطبیق با سبک زندگی‌های جدید است. در شرایط اقتصادی فعلی، امنیت و سرعت از فاکتورهای کلیدی در تراکنش‌های بانکی هستند و استفاده از فناوری بیومتریک در ATM‌ها فواید فراوانی در راستای رسیدن به این دو فاکتور مهم خواهد داشت.

در شرایط فعلی و با شیوع بیماری کووید 19 و در نظر گرفتن پتانسیل این سیستم در به حداقل رساندن تماس فیزیکی مشتریان با سطح ATM‌ها؛ این پروژه کاملاً مرتبط و کاربردی عمل خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.