نمودار / چشم‌انداز جهانی پرداخت موبایلی

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ هر اندازه که فناوری‌های جدید محدودیت‌های تجارت دیجیتال را کنار می‌زنند، عادت‌های کاربران نیز در استفاده از پرداخت موبایلی در سراسر جهان تغییر می‌کند.

در چند دهه اخیر موج عظیمی از نوآوری‌ها در سرتاسر جهان به کاربران کمک کرده است تا از طریق گوشی‌های موبایل خود به اینترنت متصل شوند. به گزارش چشم‌انداز جهانی پرداخت موبایلی (Global Mobile Payments Outlook) همچنان اقداماتی برای حذف محدودیت‌های تجارت دیجیتال در حال انجام است.

در سراسر جهان (بر اساس شکل 1) کاربران برای انجام تراکنش‌های دیجیتال خود بیشتر از گوشی‌های موبایل، و کمتر از لپ‌تاپ‌ها و کامپیوتر‌ها استفاده می‌کنند. در حالیکه مشتریان در آمریکای شمالی و اروپا برای اتصال به اینترنت از لپ‌تاپ و کامپیوتر استفاده می‌کنند؛ اما در آمریکای لاتین و آسیا مردم بیشتر از گوشی‌‌های موبایل برای انجام تراکنش‌های مالی استفاده می‌کنند.

در بسیاری از اقتصادهای در حال توسعه، تهیه و استفاده از کامپیوتر‌ و لپ‌تاپ هزینه‌بر بوده و مشتریان به منظور استفاده از ابزارهای ارزان‌تر به گوشی‌های موبایل روی آورده‌اند. در بسیاری از کشورها، موبایل‌ها به یک ضرورت و ابزاری برای رسیدن به یک اشتغال سودآور تبدیل شده اند.

چشم‌انداز جهانی پرداخت موبایلی

دسترسی به اپلیکیشن‌های فراوان، جستجوی کارآمد در گوشی‌های همراه، اتصال بهتر به اینترنت و کاهش خطر‌های امنیتی، منجر به کاهش محدودیت‌های تجارت موبایلی شده است. در حال حاضر موبایل‌ها اکثر تراکنش‌های آنلاین را در سرتاسر جهان به خود اختصاص داده‌اند.

امروزه مردم برای خرید‌های اینترنتی، بیشتر از گوشی‌های همراه خود استفاده می‌کنند. اما آیا کیف پول‌های موبایلی جایگزین روش‌های پرداخت سنتی شده‌اند؟ بر حسب مطالعات سال 2019، پاسخ به این سوال چند وجه دارد.

امروزه در جهان کیف پول‌های موبایلی بخش اعظمی از تراکنش‌های آنلاین را به خود اختصاص داده‌اند. نکات اصلی نشان می‌دهند که:

  • کاربران دیجیتالی به گوشی‌های همراه روی آورده‌اند.
  • در مناطقی که مردم وابستگی بیشتری به گوشی‌های همراه خود دارند، تجارت موبایلی سهم بیشتری از تراکنش‌های آنلاین را به خود اختصاص می‌دهد.
  • در آسیا میانگین 4 از 10 تراکنش موبایلی با کیف پول موبایلی پرداخت شده است.
  • به طور خلاصه، گوشی‌های همراه بخش اعظم تراکنش‌های آنلاین سراسر جهان را برعهده دارند.

ترجمه از: paymentscardsandmobile

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.