نقش کارت‌های مجازی در امنیت تراکنش‌ها

گزارشی از Juniper Research پیش‌بینی کرده است که استفاده از کارت‌های مجازی تا سال 2025 بیش از سه برابر خواهد شد و بیش از 5 تریلیون دلار ارزش تراکنش خواهد داشت و روش پرداخت دیجیتال متمرکز  فراتر از تعاملات کسب‌وکارها در  موارد متنوعی استفاده خواهد شد.

به گزارش  گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ کارت‌های مجازی از شماره کارت‌های موقتی و تصادفی تولید شده برای پرداخت‌های آنلاین استفاده می‌کنند و اجازه می‌دهند تراکنش بدون افشای اطلاعات کارت کاربر انجام شود.

مزیت اصلی کارت‌های مجازی چیست؟

مزیت اصلی کارت‌های مجازی امنیت است. داشتن کارت مجازی موقت، به این معنی است که حتی اگر جزئیات کارت به سرقت برود، به احتمال زیاد فایده‌ای برای کلاهبردار نداشته باشد. بسیاری از کارت‌های مجازی یکبار مصرف هستند و حتی کارت‌هایی که دارای ویژگی یکبار مصرف نیستند به شدت مانع از تقلب می شوند.

پیش بینی می‌شود حدود 80٪ استفاده از کارت‌های مجازی در حوزه کسب‌وکار با کسب‌وکار  (B2B) باشد و شیوع و دور کار شدن بسیاری از شرکت‌ها منجر به افزایش استفاده از کارت‌های مجازی شود. در این گزارش پیش‌بینی می‌شود که میزان کاهش 4 درصدی در هزینه‌های شرکت‌ها روی کارت‌های مجازی در سال 2020، عمدتاً به دلیل کاهش چشمگیر تعاملات شرکت‌ها اتفاق بیافتد، اما تعداد واقعی معاملات 11٪ افزایش خواهد یافت.

با وجود استفاده از کارت مجازی در کیف پول‌های موبایلی مانند Apple Card، کارت اعتباری موبایلی اپل و گلدمن ساکس، میزان استفاده مشتریان از کارت‌های مجازی همچنان محدود خواهد ماند. در این گزارش آمده است که کمتر از 20٪ مشتریانی که اقدام به خرید آنلاین می‌کنند از کارت‌های مجازی استفاده می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.