پای یوآن دیجیتال به بزرگترین اپلیکیشن سفارش غذا در چین باز شد

بانک مرکزی چین احتمالا ارز دیجیتال یوآن را به صورت آزمایشی در سامانه پرداخت بزرگترین اپلیکیشن سفارش غذای این کشور استفاده کند.

به گزارش راشاتودی، به احتمال زیاد بانک مرکزی چین استفاده از ارز یوآن دیجیتال را در بزرگترین سامانه سفارش غذا در این آغاز کند. این اپلیکیشن در صدها شهر بزرگ چین فعال بوده و بیش از 450 میلیون نفر کاربر دارد.  مذاکرات در این زمینه بین شرکت مجری اپلیکیشن و واحد ارز مجازی بانک مرکزی چین آغاز شده است.

شرکت میتوآن دیانپینگ، احتمالا انجام این آزمایش را در 2800 شهر چین اجرایی کند. البته هنوز مشخص نیست که بانک مرکزی چین اجازه استفاده از یوآن دیجیتال را در چند شهر صادر کند. در صورتی که این طرح اجرایی شود میتوآن دومین شرکت بزرگی خواهد بود که در طرح آزمایش یوآن دیجیتال حضور خواهد داشت.

اوایل ماه جاری هم صحبت از حضور یک شرکت مسافربری در استفاده از ارز دیجیتال دولتی چین مطرح شد. این شرکت سفارش غذا روزانه میلیاردها دلار گردش مالی دارد.

حدود 6 سال است که بانک مرکزی چین در حال کار بر روی طرح یوآن دیجیتال است و به نظر می‌رسد خیلی به اجرای آن و عرضه این ارز به بازار جهانی ارزهای دیجیتال نزدیک شده است.

البته استفاده آزمایشی از این ارز مجازی مدتی است در برخی شهرهای چین آغاز شده و به گفته بانک مرکزی این کشور استفاده کامل آن در المپیک زمستانی 2022 پکن آغاز خواهد شد.

/ فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.