انواع تسهیلات قرض‌الحسنه قابل ارائه به مشتریان بانک ملی

یکی از اثرات مهم در توزیع منابع بانک‌ها از طریق عقود اسلامی در نظام بانکداری بدون‌ربا، رشد اقتصادی کشور است. این تسهیلات بیشتر در فعالیت‌های مولد مورد استفاده قرار می‌گیرند و از این رو پرداخت وام عقود اسلامی یکی از سیاست‌های مهم اعتباری در نظام بانکی و مخصوصاً بانک ملی به شمار می‌رود.

مضاربه، مشارکت مدنی، فروش اقساطی، سلف، اجاره به شرط تملیک، قرض‌الحسنه و  جعاله 7 نوع از عقود اسلامی قابل ارائه در بانک ملی هستند.

قرض‌الحسنه به عنوان یکی از معروف‌ترین عقود اسلامی برای مشتریان بانک ملی است. به موجب این عقد، بانک به عنوان قرض دهنده مبلغ معینی را طبق شرایط مقرر به اشخاص به عنوان قرض گیرنده واگذار می‌نماید. تسهیلات قرض‌الحسنه برای کمک هزینه ازدواج، تعمیر و تامین مسکن، کمک هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی و …  پرداخت می‌شود.

در این راستا بانک ملی ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بانک‌های ایران، ارائه وام‌های قرض‌الحسنه به متقاضیان را  با هدف کمک به رشد اقتصادی در دستور کار همیشگی خود دارد. در ادامه 3 نوع از وام‌های قرض‌الحسنه که به مشتریان بانک ملی ارائه شده است را معرفی می‌کنیم:

وام رفع احتیاجات ضروری

تسهیلات قرض‌الحسنه رفع احتیاجات ضروری با کارمزد 4 درصد و عموما برای تامین هزینه درمانی، کمک هزینه تحصیلی، تعمیر و تأمین مسکن و… به متقاضیان پرداخت می‌شود.

بانک ملی ایران در دو ماه ابتدای امسال تعداد دو هزار و 684 فقره وام قرض‌الحسنه رفع احتیاجات ضروری به ارزش 131 میلیارد و 816 میلیون ریال پرداخت کرده است. در دو ماه ابتدای امسال همچنین مبلغ سه میلیارد و 390 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه تعمیر مسکن از سوی بانک ملی ایران پرداخت شده است.

وام ازدواج

تسهیل ازدواج جوانان با تخصیص تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، یکی از مهم ترین سیاست های اعتباری بانک ملی ایران است و از این رو این بانک وام ازدواج را مطابق دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی و تنها با اخذ یک ضامن معتبر و سفته در تمامی شعب خود پرداخت می‌کند.

لازم به ذکر است، سقف وام قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین به 500 میلیون ریال افزایش یافته که دوره بازپرداخت آن 84 ماه با نرخ چهار درصد کارمزد است.

هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند و افرادی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین ماه 1396 بوده و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، در اولویت نخست قرار دارند.

بانک ملی در سه ماه ابتدای امسال تعداد 33 هزار و 764 فقره از این تسهیلات را به ارزش 17 هزار و 637 میلیارد و 710 میلیون ریال پرداخت کرده است.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان در سال 98

بانک ملی از ابتدای ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به شبکه بانکی در فروردین ماه سال گذشته درخصوص ارایه وام قرض‌الحسنه به سیل زدگان، همه توان و امکانات خود را برای رفع مشکلات هموطنان عزیز به کار گرفته و علاوه بر ارسال محموله های حاوی کمک های نقدی و غیر نقدی و استقرار موکب شهدای بانک ملی ایران برای خدمت‌رسانی در مناطق سیل زده، در بخش ارایه تسهیلات حمایتی نیز اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

در همین راستا در هفت ماه ابتدای سال قبل بالغ بر 20 هزار و 847 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش سه هزار و 919 میلیارد و 600 میلیون ریال به سیل زدگان پرداخت شده است.

از سویی بانک ملی ایران در جهت روان‌سازی و تسهیل امور پرداخت تسهیلات در استان‌های سیل زده گلستان، خوزستان و لرستان اقدامات ویژه و مضاعفی را نیز تدارک دیده و در شعب معین این استان‌ها علاوه بر افزایش تعداد نیروی انسانی، ساعات کاری نیز افزایش داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.