تاثیر کرونا بر تحول دیجیتال چیست؟

شیوع جهانی کرونا بسیاری از کسب‌وکارها را مجبور به سازگاری خود برای ادامه حیات ساخته است. ما در این مقاله نگاهی به نحوه تغییر کسب‌وکارها می‌اندازیم، کدام تغییرات به همین شکل باقی خواهند ماند و این برای جهان بعد از کرونا به چه معناست.

گزارشی از McKinsey اینگونه استدلال می‌کند که «اکنون زمان ارزیابی مجدد نوآوری‌های دیجیتالی است». پاندمی فعلی، بسیاری از کسب‌وکارها را مجبور به سازگاری با شرایط فعلی برای ادامه حیات ساخته است. عبارت «ضرورت، مادر نوآوری است» قبلاً به اندازه امروز، اینقدر ملموس نبوده است.

تاثیر کرونا بر تحول دیجیتال

در چند ماه گذشته، نحوه استفاده ما از خدمات تغییر کرده است. بیشتر ما، نه تنها در شغل خود بلکه در آموزش، خرید، ورزش و سایر فعالیت‌های روزمره، امور مربوطه را از راه دور انجام می‌دهیم.

همه ما مجبور به سازگار شدن شده‌ایم. اما در رابطه با شرکت‌ها این سوال وجود دارد که چگونه باید از ادامه کسب‌وکار خود محافظت کنند. بسیاری از شرکت‌ها به دلیل عدم توانایی در انجام کار خود به شکل عادی، به راهکارهای جایگزین و مدل‌های دیگر کسب‌وکارر خود روی آورده‌اند. رستوران‌ها به سمت ارسال غذا رفته‌اند، باشگاه‌ها کلاس‌های مجازی برگزار می‌کنند و حتی آرایشگران به آموزش آنلاین می‌پردازند تا به افراد بیاموزند چگونه موهای خود را کوتاه کنند.

این راهکارهای جایگزین، احتمالا به نوآوری‌ یا بهینه‌سازی دیجیتالی نیاز دارد. در برخی موارد، فرایندهای دیجیتال‌سازی سریع و رو به جلو است که کسب‌وکارها قبلاً آنها را بررسی کرده‌اند و در سایر موارد، موقعیت‌هایی ایجاد شده که هیچ وقت در نظر گرفته نمی‌شدند.

آیا اکنون وقت عمل است؟

جو امروزه تغییرات زیادی را ایجاد کرده و این انکارناپذیر می‌باشد. امروزه بسیاری از مشکلاتی که شرکت‌ها با آن مواجه شده‌اند، با شیوع جهانی کووید شدیدتر شده است. برای مثال:

  • امنیت داده: آیا به واسطه دورکاری و اشتراک داده، کسب‌وکار شما با افزایش شکاف‌ها یا تهدید آنها مواجه شده است؟
  • قابلیت استفاده: تغییرات دیجیتالی، چیزی نیست که کسب و کار شما به راحتی از عهده آن برآید. اما گزینه‌ای است که شاید بتواند به هدف قرار دادن چالش‌های ناشی از شیوع جهانی کووید کمک کند و شرایط عادی را برای کسب‌وکار و مشتریان شما حفظ نماید. نحوه سازگاری شرکت شما طی این دوران، به احتمال زیاد نحوه عملکرد آن در آینده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تحقیقات McKinsey نشان می‌دهد که اقدامات مشخص، به موقع و در مقیاس مناسب، برای کاربرد فناوری‌های دیجیتال با ایجاد ارزش در یک ردیف قرار دارد.

آیا قدم‌های صحیح برداشته شده کسب‌وکارها به سمت دیجیتالی شدن، فقط در ادامه حیات پاندمی کنونی کمک خواهد کرد یا در ظهوری قدرتمندانه‌تر نیز مثمرثمر خواهد بود؟ این امکان وجود دارد که فرایندهای جدید، تنها بر نحوه خدمت‌رسانی به مشتریان موثر نباشند بلکه ارائه خدمات در آینده را نیز بهبود بخشند.

متن کامل این مقاله که توسط عصربانک و با حمایت UID ترجمه شده است، در فایل PDF آمده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.