بورس تا چه زمانی به عقب‌نشینی ادامه می‌دهد؟

 شاخص بورس برای دومین روز متوالی منفی ماند و افتی 13 هزار واحدی را پذیرا شد تا حرفه‌ای ها فرصت ویژه اصلاح پرتفوی را پیش رو داشته باشند.

افت شاخص کل بورس

با این حال سهامداران حرفه ای روز تلخی را سپری نکردند، صف های سنگین فروش در برخی نمادها ، فرصت خرید رابرای حرفه ی ها ایجاد کرد و از سوی دیگر اصلاح شاخص بورس این نوید را به معامله گران حرفه ای داد که از سرگیری روند رشد با قدرت تر از قبل پیگیری خواهد شد.
شاخص کل بورس از پس رفت از کانال 1.9 میلیونی نجات یافت اما فاصله اش با مرز روانی دو میلیونی نیز بیشتر شد. حالا بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که این هفته بازار در شرایط خوف و رجا برای غیر حرفه ای ها و در شرایط مساعد سرمایه گذاری برای حرفه ای ها باقی خواهد ماند.
محمد گرجی آرا، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه، روند فعلی بازار را ادامه‌دار دانست و گفت: روند کلی بازار اصلاحی است اما نه از جنس ریزش؛ شاید بتوان گفت که تمام گروه‌ها و نمادها همزمان شاهد اصلاح خواهند بود. اگرچه سهم‌های بزرگتری که در ETFهای دولت هستند امروز در بازار جمع شدند اما به نظر می‌رسد که فردا با فروش همراه باشند. شرایط بازار درحال حاضر اصلاحی است اما ریزشی نیست.
از سوی دیگر برخی کارشناسان نیز معتقدند در همین بازار منفی و با وجود افت شاخص کل بورس سهم های بنیادین همچنان طرفداران پر و پا قرص دارند و غیر حرفه‌ای‌ها نیز می‌توانند با مشورت با کارشناسان حرفه ای در این شرایط اصلاح پرتفوی خود را در دستور کار قرار دهند.
/ تجارت نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.