راهکاری برای افزایش توان تسهیلات‌دهی و افزایش سرمایه بانک‌های دولتی

عضو هیأت مدیره بانک صنعت ومعدن گفت: واگذاری سهام و اموال مازاد غیر بانکی راهکاری برای افزایش توان تسهیلات‌دهی و افزایش سرمایه بانک‌های دولتی محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بانک صنعت ومعدن، «علی موحدنژاد» افزود: امروز در بانک صنعت ومعدن در چارچوب الزام های قانونی و تأکید مسوولان عالی کشور و مجمع عمومی بانک، واگذاری اموال و سهام مازاد غیر بانکی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی بانک در چند سال گذشته مطرح بوده و با شتاب بیشتری که در فرایند واگذاری ها و فروش در سال گذشته و امسال ایجاد شده، موفقیت های زیادی بدست آمده است.

وی اضافه کرد: این بانک در طول سال گذشته و سه ماهه ابتدائی 1399 سهام متعلق به بانک در شرکت‌های سیمان مازندران، سرمایه گذاری توسعه صنعت ومعدن و تجارت و صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران را واگذار کرد.

 نکته حائز اهمیت در واگذاری‌ سهام‌های بانک صنعت ومعدن

به گفته موحدنژاد،  نکته حائز اهمیت در واگذاری‌های انجام شده، واگذاری سهام دو شرکت سیمان مازندران و سرمایه گذاری توسعه صنعت ومعدن و تجارت به شکل خرد برمبنای قیمت های تابلو و در چارچوب افزایش سهم شناور سهام شرکت‌های یاد شده در بازار سرمایه بود و علاوه بر این شرکت‌های کاغذ کارون، نخ خمین و لاستیک پارس که متعلق به شرکت‌های وابسته به بانک بوده را در چارچوب تکالیف قانونی و همچنین احیاء مجدد آنها توسط بخش خصوصی واگذار کرد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت ومعدن افزود: با توجه به تکالیف مقرر در مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر،   بانک صنعت ومعدن هم چنین در 15 ماه گذشته نسبت به عرضه و آگهی شرکت‌های بورسی و غیر بورسی سرمایه گذاری صنایع شیمایی ایران و آتیه دماوند، کارگزاری و سهام متعلق به بانک در شرکت احیای استیل فولاد بافت به دفعات و با رعایت ضوابط و مقررات مربوط اقدام شد که بدلیل نبود متقاضی، واگذاری انجام نشده است.

وی گفت: مجموع فروش اموال و املاک تملیکی بانک از سال 1394 تا پایان سه ماهه نخست امسال حدود 480 میلیارد تومان بود که از این میزان بیش از سه هزار میلیارد ریال معادل 63 درصد آن مربوط به 15 ماه منتهی به پایان خرداد ماه سال99 بود و به دلیل شتابی که در فروش اموال مازاد از سال گذشته ایجاد شده،  امید است این روند در سال 1399 نیز ادامه یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.