از طرفی الویرا سوجلی، استادیار دانشگاه نیوساوت‌ولز پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت‌کوین تا 31 دسامبر سال 2020 کمتر از 10 هزار دلار خواهد بود.

سوجلی با اشاره به اثرات کرونا بر اقتصاد تصریح کرد موج دوم یا سوم شیوع کرونا قیمت بیت‌کوین را کاهش خواهد داد. اما دیگر تحلیلگران اطمینان دارند که روند صعودی قیمت بیت‌کوین ادامه خواهد داشت. با این حال، تلاش برای پیش‌بینی حرکت قیمت بیت‌کوین بسیار دشوار است. برخی تحلیلگران نیز در مورد تلاش برای پیش‌بینی حرکت بازار هشدار داده‌اند.

فیل فلیپ، تحلیلگر ارزهای دیجیتالی در موسسه «کوین تلگراف» گفت: بیت‌کوین دو کانال‌شکنی مهم 10 هزار دلاری و 10 هزار و 500 دلاری را به صورت متوالی با موفقیت به پایان رساند و همین مساله می‌تواند باعث انگیزه دادن به معامله‌گران مردد و ورود موج تازه‌ای از نقدینگی به بازار ارزهای دیجیتالی شود.

همچنین به گزارش ارز دیجیتال، داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهد موج افزایشی اخیر بیت‌کوین و افزایش بهای این ارز دیجیتال به 10 هزار دلار و بالاتر باعث نشده است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به فکر فروش بیت‌کوین‌های خود بیفتند. از این رو می‌توان انتظار داشت بهای این ارز دیجیتال به سطوح بالاتری صعود کند. این موضوع در مقاطعی از روز سه‌شنبه نیز خود را نشان داد که بیت‌کوین حتی به بالای مرز 11 هزار تومانی نیز رفت.

بیت‌کوین چندین بار در سال 2020 برای صعود به بالای آستانه 10 هزار دلار خیز برداشت و توانست از آن عبور کند، بااین‌حال، تجزیه‌وتحلیل گلس‌نود با ارجاع به شاخص BDD نشان می‌دهد که این بار با دفعات قبلی، بسیار متفاوت است. شاخص Bitcoin Days Destroyed یا به‌اختصار BDD، با ضرب تعداد بیت‌کوین‌های موجود در تراکنش با مدت زمانی (در واحد روز) که از آخرین استفاده آنها در تراکنش می‌گذرد، محاسبه می‌شود. این شاخص بیانگر این مساله است که بیت‌کوین‌ها برای چه مدتی در حساب‌ها بدون استفاده باقی ‌مانده‌اند.

در دفعات قبلی، جهش قیمت بیت‌کوین به بالای آستانه 10 هزار دلار با افزایش شاخص BDD همراه بود. این اتفاق نشان می‌داد که هودلرهای بلندمدت در حال استفاده از فرصت پیش‌آمده برای معامله یا فروش بیت‌کوین‌های خود هستند. گلس‌نود این‌بار در گزارش خود آورده است: برخلاف دو صعود قبلی قیمت بیت‌کوین به بالای سطح 10 هزار دلار این بار شاهد افزایش شاخص BDD نیستیم. اگرچه شاخص‌های بنیادی بیت‌کوین، دلگرم‌کننده هستند؛ اما جهش ناگهانی قیمت آن در روز گذشته در تضاد کامل با الگوی تراکمی است که این ارز دیجیتال در هفته‌های گذشته از خود به نمایش گذاشته بود.

/ اقتصاد نیوز