از دریافت تسهیلات با اپلیکیشن ایوا تا کارت اعتباری دیجیتالی در قبال توثیق سهام عدالت

امروز نشست خبری بانک ملی با موضوع بررسی طرح نشان اعتباری با حضور رسانه‌ها و حسین‌زاده، مدیرعامل بانک ملی، خاتونی، عضو هئیت مدیره بانک ملی، باقری، مدیرعامل سککوک، محمودزاده، مدیرعامل پرداخت الکترونیک سککوک برگزار شد.

محمدرضا حسین زاده در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به اینکه پیام‌رسان‌های خارجی نمی‌توانند در داخل کشور خدمات بانکی و پرداخت ارائه کنند، گفت: «در این راستا اپلیکیشن بله را راه‌اندازی کردیم تا کاربران بتوانند به سرویس‌های یک اپلیکیشن پیام‌رسان دسترسی داشته باشند و هم‌زمان از خدمات بانکی آن نیز بهره ببرند.»

او در ادامه در رابطه با علاقه بانک ملی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و فین‌تک‌ها گفت: «همواره از ایده و محصولات نو حمایت می‌کنیم. این اقدام تا کنون توانسته از آمار مهاجرت نخبه‌ها به خارج از کشور کم کند.»

ارائه تسهیلات از طریق اپلیکیشن ایوا

مدیرعامل بانک ملی با اشاره به اینکه «نشان اعتباری» محصولی مبتنی بر تلفن همراه بر روی بستر اپلیکیشن «ایوا» است، گفت: «احراز هویت دیجیتالی، ارسال درخواست الکترونیکی، امضای دیجیتال، تضمین الکترونیکی، پرداخت وجه غیرحضوری و بازپرداخت دیجیتالی اقساط از جمله دستاوردی مهمی است که در قالب این پروژه تعریف شده است. در گام نخست قصد داریم بستری را فراهم کنیم تا تسهیلات کسب‌وکارهای آسیب دیده کرونا از طریق نشان اعتباری پرداخت شود.»

او در ادامه خبر از عرضه کارت اعتباری دیجیتالی در قبال وثیقه گذاشتن سهام عدالت داد و گفت: «بانک ملی امانت‌دار سهام عدالت بیش از 6 میلیون نفر از مردم کشورمان است. این افراد می‌توانند با وثیقه کردن این سهام تا سقف پنج میلیون تومان اعتبار دریافت کرده و از 4 هزار فروشگاه‌ منتخب خرید کنند. زیرساخت‌های فنی این کارت‌های اعتباری فراهم شده است و تا عیدغدیر عملیاتی خواهد شد.»

به گفته حسین زاده اگر دارندگان کارت اعتباری خرید بانک ملی با استفاده از سهام عدالت، در پایان ماه مبلغ خریداری شده از فروشگاه‌ها را تسویه کنند، نه تنها سودی از آنها بابت این تسهیلات اخذ نمی‌شود بلکه رقمی هم به عنوان پاداش خوش حسابی دریافت خواهند کرد.

کارت هدیه دیجیتالی

حسین زاده همچنین با اعلام رونمایی از کارت هدیه دیجیتال بانک ملی اظهار داشت: «صدور کارت هدیه فیزیکی برای بانک دو یورو هزینه دارد که با توجه به افزایش قیمت ارز به حدود 50 هزار تومان برای هر کارت می‌رسد اما ما از مشتریان سه هزار تومان دریافت می‌کنیم از این رو کارت هدیه دیجیتالی در کاهش هزینه‌های بانک نقش مهمی دارد.»

به سوی بانکداری بدون شعبه

حسین‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار عصر بانک مبنی بر اینکه با توجه به غیرحضوری بودن بیش از 90 درصد خدمات بانک ملی، برنامه این بانک برای گام برداشتن به سوی بانکداری بدون شعبه چیست، پاسخ داد: «هر سال حدودا 200 شعبه را ادغام می‌کنیم زیرا اعتقاد داریم امکان دسترسی به سرویس‌ها باید به صورت غیرحضوری فراهم شود. همزمان با ادغام شعب، تراکنش‌های بانک نیز افزایش پیدا کرده است و به مرز 70 میلیون تراکنش در روز رسیده است. برای رسیدن به بانکداری بدون شعبه واحدهای به نام ملی پلاس را طراحی کردیم. در حال حاضر این واحدها در مرکز خرید پالادیوم مستقر شده‌اند تا مشتریان بتوانند سرویس‌ها و خدمات مورد نیاز خود را بدون حضور در شعبه و به صورت سلف سرویس دریافت کنند.»

نشان اعتباری

در ادامه مسعود خاتونی، عضو هیات مدیره بانک ملی نیز در رابطه با برنامه‌های این بانک برای گام برداشتن به سوی بانکداری بدون شعبه اینگونه به عصربانک پاسخ داد: «بنابر استراتژی تحول دیجیتال بانک ملی، حذف شعبه به عنوان یکی از اهداف این بانک در نظر گرفته شده اما مسیر بانک ملی برای گام برداشتن به سمت این هدف به دلیل خدمات ویژه‌ای که به دولت ارائه می‌کند ساده نخواهد بود و با سایر بانک‌ها اندکی متفاوت است. با توجه به گسترش دسترسی به اینترنت، حذف شعب و افزایش سامانه‌های آنلاین،  اپلیکیشن‌ها می‌توانند خدمات را به دل دورافتاده‌ترین مناطق کشور بکشاند. با این حال حذف شعب چالش‌های بسیاری دارد که یکی از مهم‌ترین‌ آنها پیدا کردن جایگزین مناسب برای دریافت خدماتی است که هنور امکان ارائه آنها به صورت آنلاین فراهم نشده است. برای برطرف کردن این چالش‌ها امسال در رویداد ملی شو از طریق نشان بانک امکان دسترسی به بالای 100 خدمت را به صورت غیر حضوری فراهم خواهیم کرد.»

نشان پرداخت و نشان بانک از اپلیکیشن آپ حذف خواهد شد؟

همچنین خاتونی در پاسخ به سوال خبرنگار عصربانک مبنی بر اینکه آیا سرویس‌های نشان پرداخت و نشان بانک از اپلیکیشن آپ حذف خواهند شد، گفت: «هیچ انحصاری برای استفاده از سرویس‌های بانک ملی وجود ندارد. در واقع با توسعه سرویس‌های ارزش افزوده بانک بر روی اپلیکیشن‌های متفاوت شناخته‌تر خواهیم شد. نشان بانک بر روی اپلکیشن‌های ایوا، آپ، بله و 60 وجود خواهند داشت و به زودی امکان دسترسی به سرویس‌های نشان بانک، نشان پرداخت و کیف پول بانک ملی از طریق اپلیکیشن‌های بزرگ کشور فراهم خواهد شد.»

امکان تامین مالی مبتنی بر زنجیره تامین فراهم می‌شود

در ادامه این نشست فردوس باقری، مدیرعامل سککوک درباره پلتفرم سککوک برای تامین مالی بنگاه‌ها به عصربانک گفت: «تغییر رویکرد بانک ملی باعث تحول در فضای کسب‌وکار شده است. در واقع ما به سمت تامین مالی در شبکه معاملات بنگاه‌ها گام برداشتیم. در حوزه تامین مالی در شبکه تامین نیز بانک ملی ابزارهای جدیدی را طراحی کرده است و در آینده نزدیک امکان تامین مالی مبتنی بر زنجیره تامین، در سطح شعب فراهم خواهد شد.»

نسخه جدید اپلیکشن ایوا 

خاتونی در پایان با اعلام این خبر که به زودی نسخه جدید اپلیکشن ایوا منتشر خواهد شد، گفت: «در این نسخه امکان دسترسی به نشان بانک، نشان پرداخت و کیف پول بانک ملی فراهم شده است. کاربران پس از ثبت امضای دیجیتال می‌توانند از این سرویس‌ها استفاده کنند. همچنین کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا نیز می‌توانند از طریق ایوا درخواست دریافت تسهیلات خود را به ثبت برسانند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.