سقف جدید سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت

سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبه جدید و مربوط به تعیین سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت را ابلاغ کرد.

سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت

راضیه صباغیان سرپرست، مدیریت نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس مصوبه هیات مدیره در خصوص نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های در اوراق بهادار با درآمد ثابت را به مدیران صندوق‌ها و کلیه فعالان بازار سرمایه ابلاغ کرد متن ابلاغیه به شرح زیر است:

1. بند 4 صورت جلسه هیات مدیره سازمان بورس 17 فروردین درخصوص تعیین سقف سرمایه گذاری صندوق‌های سرمایه گذاری «در اوراق بهادار با درآمد ثابت» در «سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته‌شده در بورس تهران و فرابورس، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده نزد یکی از بورس‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری» به میزان حداکثر 5 درصد از ارزش کل دارایی‌های صندوق اصلاح شد.

2. هر زمان مبلغ ذخیره ناشی از تغییر ارزش سهام در صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت بیش از 80 درصد ارزش سهام و حق تقدم سهام شود، مدیر صندوق می‌تواند علاوه بر پرداخت‌های ماهانه از محل ذخیره تغییر ارزش سهام مبلغ مازاد بر 80 درصد را نیز بصورت تدریجی یا در اول مقطع پرداخت سود بین سهامدارانی که طی یک سال گذشته یا مقطع محاسبه ذخیره هر کدام کوچکتر باشد در صندوق حضور دارند بر مبنای روز واحد سرمایه گذاری توزیع کند.

3. در راستای اعمال نظام‌های اعلام شده به صندوق‌های سرمایه گذاری موضوع این مصوبه، فرصت یک ماهه‌ای از تاریخ ابلاغ این مصوبه جهت اصلاح ترکیب دارایی‌ها اعطا می‌شود.

/ باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.