با بانکداری ویدیوئی، غیرحضوری حاضر باشید!

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ در شرایط فعلی کرونا اکثر بانک‌ها ترجیح می‌دهند با مشتریان خود ارتباط رو در رو نداشته باشند. در این شرایط  بانک‌ها چگونه می‌توانند هم با مشتریان خود در ارتباط باشند و هم سلامت مشتریان و متصدیان خود را حفظ کنند؟ بانکداری ویدیویی راهکار خوبی می‌تواند باشد. این خدمت این امکان را برای بانک‌ها فراهم می‌کند که با وجود رفع نیازهای مشتریان خود، از خطرات احتمالی هم جلوگیری کنند.

با کمک بانکداری ویدیویی بانک‌ها می‌توانند خدمات و تراکنش‌های بسیاری را از راه دور و کاملاً مشابه مراجعه به بانک برای مشتریان خود ممکن سازند. این فناوری برای شعبی که مجبور به تعطیلی و یا کاهش ساعات فعالیت خود شده‌اند و یا از مشتریان خود خواسته اند از اپلیکیشن‌های تلفن همراه، بانکداری اینترنتی، و یا خودپردازها فعالیت‌های بانکی خود را انجام دهند بسیار حائز اهمیت و با ارزش است.

برخی از خدمات بانکی از طریق این کانال‌ها قابل ارائه نیستند که منجر به ایجاد نارسایی‌هایی در انجام خدمات بانکی می‌شوند ولی با استفاده از فناوری بانکداری ویدیویی مشکل حل می‌شود. در شرایطی که مشتریان مایل به انجام فعالیت‌های بانکی خود به شکل حضوری باشند، بانکداری ویدیوی می‌تواند به راحتی شکاف میان خدمات غیرحضوری و حضوری را پر کند.

مطالعات انجام شده توسط RBR که یک پایگاه تحقیق و مشاوره سیستماتیک در زمینه‌های بانکداری، اتوماسیون وجه نقد، کارت‌های اعتباری و پرداخت است، نشان می‌دهد که با استفاده از بانکداری ویدیویی بانک‌ها می‌توانند خدماتی که در باجه‌ها قابل انجام است را با کمک ماشین‌های سلف سرویس انجام دهند. از برداشت‌های رقم بالا گرفته تا مشاوره‌های ارائه وام در این فناوری قابل انجام است. خودپردازهای ویدیویی یا همان VTM از درجه امنیت بالایی برخوردارند.

بانک DBS سنگاپور از VTMهایی در اتاقک‌های مجهز به عایق صوتی استفاده می‌کند که این امکان را برای مشتریان فراهم می کند در کنار خدمات دیگر بتوانند کارت‌های بانکی خود را نیز بازیابی کنند. در بانکداری دیجیتالی برزیل نیز برای تراکنش‌های ویدیوی در هر شعبه اتاقک‌هایی تعبیه شده است که امنیت کامل را برای مراجعین فراهم می‌کنند.

وجود گسترده سیستم‌های بانکی ویدیویی در مناطق مختلف می‌تواند دسترسی مشتریان به خدمات بانکی در شرایطی که امکان پیمودن مسافت های طولانی مخصوصاً در زمان همه گیری بیماری وجود ندارد را تضمین کند.

بر طبق این مطالعات، پایگاه‌های ویدیویی می توانند به عنوان مکمل شعبه اصلی عمل کنند. در کانادا اعضای اتحادیه اعتباری انتاریو می‌توانند با اتصال به یک متصدی ویدیویی و از راه دور خدماتی نظیر پرداخت اقساط، برداشت پول و تنظیم وقت مراجعه به ماشین‌های سلف سرویس را انجام دهند.

در صورت نیاز به سوالات مالی و لزوم خودداری از تماس فیزیکی به طور همزمان، فناوری بانکداری ویدیویی می‌تواند امنیت مراجعین و کارمندان را همراه با انجام خدمات بانکی ضروری فراهم سازد. بنابراین در شرایطی که فاصله‌گذاری اجتماعی برای جوامع امروزی تبدیل به نوعی سبک زندگی شده است؛ بانکداری ویدیویی می‌تواند بدون چشم‌پوشی از فعالیت‌های انسانی سلامت کارمندان و مراجعین را تضمین کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.