چگونه یک دستگاه پوز به 10 برابر شدن فروش کسب‌وکارها کمک می‌کند؟

آیا تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که چطور می‌توانید فروش خود را افزایش دهید؟ چطور می‌توانید بیشتر دیده شوید؟ چطور می‌توانید کسب‌وکار آنلاین خود را راه‌اندازی کنید؟ خیلی ساده است! 10 عامل برای 10 برابر کردن فروش کسب‌وکار شما وجود دارد که با یک تغییر کوچک می‌توانید به آن دست یابید. این 10 عامل را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

چگونه یک دستگاه پوز به 10 برابر شدن فروش کسب‌وکارها کمک می‌کند؟

راهکار مبتنی بر Nearby: قابلیت Nearby، بسته به موقعیتی که در آن قرار دارید، می‌تواند مشتریان را به سمت شما بفرستد. اکثر افراد ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌های اطراف خود خرید کنند و شاید بیشتر کسب‌وکارهای اطراف خود را نشناسند.

برای استفاده از این ویژگی تنها کافی است موقعیت مکانی شما نزدیک مشتریان هدف شما باشد. با توجه به فعال‌بودن تکنولوژی LBS روی اپلیکیشن‌های شاپ، فروشگاه شما را به مشتریان هدف اطراف شما معرفی می‌کند.

«معرفی فروشگاه به افرادی که در نزدیکی شما هستند، اما از شما خرید نمی‌کنند!»

تجارت الکترونیک: تجارت الکترونیک به معنی انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است. طبق آمار موجود طی ماه‌های گذشته و با شیوع ویروس کرونا، تجارت الکترونیک در سراسر جهان، 4 الی 6 سال جلو افتاده است.

عمده فرآیند معامله‌های تجارت الکترونیک بدون نیاز به حضور فیزیکی طرفین و صرفاً از طریق شبکه‌های ارتباطی انجام می‌شود و شامل یافتن عرضه‌کنندگان، ثبت سفارش، ارسال و تحویل کالا یا خدمات درخواستی است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در رفتار مشتریان شاهد افزایش تقاضا در خریدهای اینترنتی و فروشگاه‌های آنلاین هستیم. راهکار شاپ بیز در کنار فروشگاه شما، راهکاری برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی ارائه می‌دهد. ورود به عرصه تجارت الکترونیک با داشتن فروشگاه اینترنتی بدون نیاز به هرگونه هزینه اضافی یا دانش فنی از جمله مزیت‌های شاپ بیز است.

بازاریابی دیجیتال: بازاریابی دیجیتال به مجموعه ابزارها و فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند. این روزها بیش از 83٪ کسب‌وکارها از دیجیتال مارکتینگ برای بهبود شرایط تجاری خود استفاده می‌کنند.

از جمله پیش‌نیازهای بازاریابی دیجیتالی موثر می‌توان به دسترسی مستمر به اینترنت، استفاده از پلتفرم‌ها و برنامه‌های مناسب اشاره کرد. زیرساخت‌های یکپارچه با سیستم فروش جهت یافتن مشتریان هدف برای هر صنف، با داشتن این پلتفرم در کنار راهکار فروش، مشتریان هدف در منطقه مربوطه را به کسب‌وکارها معرفی می‌کند.

باشگاه مشتریان: باشگاه مشتریان با ثبت اطلاعات مشتریان یک مجموعه به وجود می‌آید. با توجه به این اطلاعات می‌توان برای آن‌ها برنامه‌ریزی انجام داد. باشگاه مشتریان می‌تواند بستری برای رفع نیازهای مشتریان، توجه ویژه به آن‌ها و مدیریت صحیح ارتباط با مشتریان باشد.

گفتنی است که اگر تحلیل درستی از مشتریان داشته باشید، می‌توانید تا 80 درصد هزینه‌های خود را کاهش دهید. افزایش ارتباط با مشتریان نیازمند راهکار ثبت اطلاعات و برنامه‌ریزی مناسبی است. تحلیل رفتار مشتری و رده‌بندی آن‌ها علاوه بر کاهش هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات باعث می‌شود بهترین سرویس و زمان را به بهترین مشتریان خود ارائه کنید.

لجستیک: لجستیک قسمتی از زنجیره تأمین است که شامل حمل‌ونقل و جابه‌جایی کالا می‌شود. به عنوان مثال طبق تحقیقات انجام‌شده، نیمی از مواد غذایی که پیش از رسیدن به دست مشتری، فاسد می‌شوند، به علت عدم وجود لجستیک مناسب است.

پیش‌نیازهای لجستیک شامل یکپارچه‌سازی اطلاعات، حمل‌ونقل، موجودی کالا، انبارداری، جابه‌جایی کالا، بسته‌بندی و در مواردی هم امنیت می‌شود. ارسال کالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با توجه به الویت‌های تعیین‌شده به صورت مستقیم بر فروش و رضایت مشتریان تأثیر می‌گذارد.

خرید اعتباری: در خرید اعتباری، مشتری در زمان انجام خرید، پولی پرداخت نمی‌کند و به او مهلت داده می‌شود تا مبلغ خرید را در زمانی مشخص در آینده پرداخت کند. برای خرید اعتباری افراد باید از طریق بانک یا سازمان آن‌ها اعتبارسنجی شوند و طبق اعتباری که دارند، می‌توانند خرید کرده و در زمان تعیین‌شده مبلغ آن را تسویه کنند.

برای این‌که بتوانید امکان خرید اعتباری را در اختیار مشتریان خود قرار دهید، باید آن‌ها را به‌خوبی شناخته و اعتبارسنجی کنید. راهکار فروشگاهی شاپ با شناسایی مشتریان و اعتبارسنجی آن‌ها، امکان خرید اعتباری را برای مشتریان به صورت گروهی یا حتی فردی فراهم می‌سازد که خود باعث رضایت مشتری و افزایش فروش می‌شود.

هوش تجاری و راهکار هوشمند: می‌توان گفت هوش تجاری یک فرآیند تکنولوژی‌محور برای تحلیل داده‌ها است. این فرآیند به صاحبین کسب‌وکارها، اطلاعاتی عملی برای برنامه‌ریزی آینده می‌دهد. برای تحلیل درست اطلاعات باید نرم‌افزاری جهت جمع‌آوری و تحلیل صحیح اطلاعات داشته باشید تا بتوانید آینده مورد نظر خود را برای کسب‌وکارتان رقم بزنید. با شاپ بیز داده‌های مشتریان را تحلیل کنید، برای آینده کسب‌وکار خود برنامه‌ریزی کرده و خود را از سایر رقبا متمایز سازید.

مدیریت زنجیره تأمین: زنجیره‌ تأمین شبکه‌ای از فرآیندها است، به‌طوری که هدف نهایی آن‌ها تأمین کالا و خدمات مشتریان بوده و دربرگیرنده‌ تأمین‌کنندگانی است که به‌طور هماهنگ در مسیر راضی‌کردن مشتریان، همکاری می‌کنند. با توسعه سریع فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر و کاربرد وسیع آن در مدیریت زنجیره تأمین، بسیاری از فعالیت‌های اساسی مدیریت زنجیره با روش‌های جدید انجام می‌شود.

برای مدیریت زنجیره تأمین باید مجموعه‌ای از فرآیندها را مدیریت کرد؛ به‌طوری که هدف نهایی آن‌ها تأمین کالا و خدمات مشتریان بوده و دربرگیرنده‌ی تأمین‌کنندگان، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، عمده‌فروشان و خرده‌فروشانی است که باهم به طور منسجم در جهت راضی‌کردن مشتریان، همکاری دارند. راهکار شاپ بیز با یکپارچه‌سازی نرم‌افزارهای مطرح در حوزه پخش، مجموعه‌ای از تأمین‌کنندگان مطرح بازار را به کسب‌وکار شما متصل می‌کند که این امر با حذف واسطه‌ها باعث کاهش هزینه‌ها شده و در نهایت دسترسی آسان به بهترین کالاها را فراهم می‌سازد.

پرداخت: پرداخت یا همان Payment، انتقال پول بین دو طرف یک معامله است. تمام پرداخت‌ها در ایران باید از طریق شبکه پرداخت الکترونیکی شاپرک و تحت نظارت بانک مرکزی انجام شوند. طبق آمار شاپرک، صنعت پرداخت طی چند سال گذشته، رشد چندین برابری داشته است. به عنوان مثال بهمن ماه سال گذشته نسبت به دی ماه همان سال رشد 4/69 درصدی را تجربه کرده است.

دو ابزار برای عملیات پرداخت توسط شرکت‌های پرداختی ارائه می‌شود: دستگاه کارتخوان (برای کسب‌وکارهای فیزیکی) و درگاه پرداخت اینترنتی (برای کسب‌وکارهای آنلاین). دستگاه کارت خوان بانکی شاپ بیز با گواهینامه امنیت جهانی PC5 و صفحه‌ نمایش لمسی که به همراه یک صندوق فروشگاهی هوشمند با راهکار شاپ ارائه می‌شود، این امکان را به شما می‌دهد که روی صندوق فروشگاهی، گزارش پرداختی‌های کارت خوان بانکی را مشاهده کنید. همچنین در فاکتور فروش، رسید پرداخت شاپرکی را نیز به صورت یکپارچه به مشتری ارائه می‌دهد.

راهکار فروشگاهی: نرم‌افزار فروشگاهی جامع باید بتواند فرآیندهای پیچیده را تحلیل و مدیریت ‌کند و امکانات متنوعی داشته باشد. نمی‌توانیم به طور دقیق بگوییم که اولین نرم‌افزار مالی فروشگاهی را چه کسی نوشته و نام آن چه بوده است.

اما می‌توان گفت اولین نرم‌افزار مالی ایران، در سال 1368 نوشته شده که فقط ثبت سند حسابداری، دفتر روزنامه، دفترکل، دفتر تفضیلی و یک تراز آزمایشی 4 ستونی داشت. برای مدیریت بهتر فروشگاه باید نرم‌افزار مناسبی را انتخاب کنید که امکانات مورد نیاز شما را داشته باشد. امکان تعریف کالا، صدور فاکتور فروش، مشاهده گزارشات فروش و انبارداری، محاسبه فرمول تولید، انتخاب نوع پرداخت و باشگاه مشتریان از جمله امکانات راهکار فروشگاهی شاپ بیز است.

چگونه یک دستگاه پوز به 10 برابر شدن فروش کسب‌وکارها کمک می‌کند؟

شاپ بیز که پس از بررسی نرم‌افزار‌های مطرح بازار و نیاز‌های حل‌نشده کسب‌وکارها ‌تولید شده، علاوه بر رفع نیاز صاحبین کسب‌و‌کار‌ها توانسته امکان فروش اینترنتی را نیز برای فروشگاه‌ها فراهم کند. شاپ بیز با استفاده از این 10 عامل می‌تواند شما را از سایرین متمایز سازد و فروش کسب‌وکارتان را 10 برابر افزایش دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.