آیا تامین مالی غیرمتمرکز شکل خدمات مالی را تغییر ‌می‌دهد؟

تامین مالی غیرمتمرکز که به آن Decentralized finance) DeFi) نیز می‌گویند، بخشی از صنعت کریپتوکارنسی و به سرعت در حال رشد است.

تامین مالی غیرمتمرکز که به آن Decentralized finance) DeFi) نیز می‌گویند، بخشی از صنعت کریپتوکارنسی و به سرعت در حال رشد است. در حالی که کریپتوکارنسی‌ها، ذخیره غیرمتمرکز ارزش را جدا از هر ارز فیات مورد حمایت دولت ایجاد می‌کنند، DeFi ابزارهای مالی غیرمتمرکز را جدا از موسسات متمرکز سنتی ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک، صنعت بلاکچین نسبت به شنیدن واژه نسبتاً جدید تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) به‌شدت هیجان‌زده است.

این صنعت با رشد بالغ‌بر 4 میلیارد دلار دارایی‌ در پروژه‌های تامین مالی غیرمتمرکز در حال پیشروی است. رشد تامین مالی غیرمتمرکز نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حالا به سیستم مالی علاقمند هستند که به هیچ دولت یا شرکتی وابسته نباشد.

و شاید جالب‌تر از آن حرکت سرمایه‌گذاران سنتی به سمت تامین مالی غیرمتمرکز به‌عنوان راهی برای عبوراز سیستم‌های مالی منسوخ باشد. تحرکات اخیر تامین مالی غیرمتمرکز توسط اتریوم انجام می‌شود که یک سیستم باز و بدون نیاز به اجازه‌ را ارائه می‌دهد که به‌راحتی در دسترس همگان قرار دارد.

این قابلیت به شرکت‌ها کمک می کند تا محصولات را با استفاده از سایر نوآوری ها در صنعت ارائه دهند.

همان‌طور که این صنعت رشد می‌کند، منابع بیشتری به راهکارهای تامین مالی غیرمتمرکز اختصاص پیدا خواهد کرد. اخیراً چند پروژه‌ی هیجان‌انگیز شکل‌گرفته که یا به مرحله‌ ارائه رسیده‌اند و یا به‌زودی ارائه خواهند شد.

آیا تامین مالی غیرمتمرکز شکل خدمات مالی را تغییر ‌می‌دهد؟

حالا با رشد صنایع، کارآفرینان باید تامین مالی غیرمتمرکز را به عنوان یک روش جدید تامین مالی منظور کنند و به جذب سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه ادامه دهند.

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کاربردهای تامین مالی غیرمتمرکز، در ادامه برخی بخش‌ها که از تامین مالی غیرمتمرکز استفاده کرده‌اند را معرفی می‌کنیم:

اطلاعات مالی

اطلاعات موجود در بازارهای مالی توسط گروه کوچکی از سهامداران از لحاظ قیمت، دسترسی و اینکه چه نوع اطلاعاتی ارائه ‌شود را کنترل می‌کنند. تنها در ایالات‌متحده این صنعت 15 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، اما فقط تعدادی از بازیکنان آن را کنترل می‌کنند.

تامین مالی غیرمتمرکز به دموکراتیزه کردن اطلاعات، نحوه‌ تأمین اطلاعات و نحوه‌ ارائه و ایجاد سیستم پاداشی که شرکت‌کننده‌های بازار را تشویق کند، کمک خواهد کرد.

شرکت DIA یک شرکت سوئیسی باهدف تبدیل‌شدن به بلومبرگ است. DIA، با استفاده از تامین مالی غیرمتمرکز، یک منبع واحد و مورد تأیید از داده‌های بازار مالی برای هر نوع بازار و دارایی را برای بانکها فراهم می‌کند.

این کار درنهایت به کاهش مشکلاتی که در حال حاضر برای ارائه‌دهندگان بازارهای مالی در سرتاسر جهان وجود دارد، کمک خواهد کرد.

وام

وام‌دهی از طریق تامین مالی غیرمتمرکز توسط تکنولوژی بلاکچین اتریوم مهیا شده است. با تامین مالی غیرمتمرکز شاهد نوآوری‌هایی همچون وام‌های بدون وثیقه، ترکیب نرخ سودهایی که بیشتر از بانک‌های سنتی است و وام‌های فرد به فرد که به حذف واسطه‌هایی که کارشان گرفتن کارمزد است، کمک می‌کند.

وام‌های تامین مالی غیرمتمرکز در حال حاضر شاهد رشد گسترده‌ای است، زیرا این رویکرد بصورت اوپن سورس به تشویق رقابت سالم کمک می­کند و این همان چیزی است که صنعت خدمات مالی در اوج ناامیدی به آن نیاز دارد.

صرافی غیرمتمرکز

صرافی غیرمتمرکز یکی از مهم‌ترین نوآوری‌ها در صنعت بلاکچین محسوب می‌شود. کاربران همیشه مقداری پول در ولت‌های خارجی ذخیره دارند. این مسئله ریسک ناشی از سپردن رمزنگاری به صرافی ها را همراه دارد و  می تواند منجر به از دست رفتن تمام سرمایه شما در صورت هک شود.

در 30 روز گذشته، تراکنش خرید و فروش غیرمتمرکز ارز به بیش از 537 میلیون دلار رسیده است و در حال حاضر سهمی بیشتر از مبادلات متمرکز سنتی را در بازار به خود اختصاص داده است.

با تبدیل‌شدن هرچه بیشتر دارایی‌های سنتی به دارایی‌های دیجیتال می توان فرض کرد که اینها در نهایت در مبادلات غیر متمرکز قابل تجارت خواهند بود. البته به‌طور طبیعی، موانع رگولاتوری می‌توانند این فرایند را به تأخیر بی اندازند.

مدیریت دارایی

وقتی به مدیریت دارایی فکر می‌کنیم، تامین مالی غیرمتمرکز مزایای متمایزی را ارائه می‌دهد. این منافع شامل مالکیت بدون متولی دارایی‌ها، یکپارچه‌ سازی تامین مالی غیرمتمرکز با دیگر محصولات، خودکارسازی، دسترسی جهانی و شبه ناشناس بودن می‌شود.

یک نکته منفی بالقوه در این مورد این است که کاربران کاملاً مسئول وجوه خود هستند و هیچ‌گونه ضمانتی برای محافظت از سرمایه‌ای که در کیف پول‌ها از دست می‌رود یا به آدرس اشتباه فرستاده می‌شود وجود ندارد.

البته این مسئله برای همه اتفاق نمی‌افتد، اما خبر خوب این است که تامین مالی غیرمتمرکز با سرعت سریع در حال تکامل است تا کاربرپسندتر شود و به مردم کمک کند تا نحوه‌ی مدیریت دارایی‌های خود را یاد بگیرند.

بیمه

همان‌طور که در آخرین نکته ذکر شد، هیچ محافظت یا نگهبانی خودکاری برای حفظ کاربران در مقابل خطاهای کاربری وجود ندارد. خوشبختانه، محصولات بیمه تامین مالی غیرمتمرکز وجود دارند که می‌توانند به کاهش ریسک کمک کنند. این بیمه را می توان در ولت‌های شخصی و قراردادهای هوشمند که برای جمع آوری پول برای وام و سرمایه گذاری استفاده می شود، بکار گرفت.

بنابراین تامین مالی غیرمتمرکز بنا به دلایل زیادی نقش مهمی در تکامل‌ بخش مالی ایفا می‌کند. یکی از این دلایل این است که تامین مالی غیرمتمرکز عاملیت و دسترسی به پول را گسترش می‌دهد. ازآنجایی‌که تنها چیزی که برای مشارکت در تامین مال غیرمتمرکز نیاز دارید یک گوشی تلفن هوشمند است، این قابلیت پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه اقتصاد جهانی بوجود می‌آورد.

نکته‌ی مهم دیگر این است که تامین مالی غیرمتمرکز سریع‌ترین بخش در حال رشد در بلاک‌چین است. طبق گزارش‌ها، توکن­های تامین مالی غیرمتمرکز دائماً در حال رشد هستند.

به‌علاوه، ازآنجا که این دوره‌ی زمانی نشانگر آغاز مرحله‌ی یکپارچگی است، اکنون بازار فرصت بی‌نظیری برای دیدن شکوفایی کامل این صنعت جدید دارد.

ترجمه از: paymentscardsandmobile

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.