رویکرد متفاوت بانک ملت در شبکه‌های اجتماعی؛ حضور همراه با تعامل

این روزها بانک ملت در شبکه‌های اجتماعی، حضور تعاملی دارد و با پاسخگویی مناسب به نظرات مثبت و منفی کاربران و مشتریان، توانسته حتی نظر مشتریان و کاربران ناراحت و ناراضی را جلب کند.

با رشد شبکه های اجتماعی و رونق اپلیکیشن‌هایی مثل تلگرام و اینستاگرام و توییتر بین مردم، سازمان‌های مالی و پولی مثل بانک‌ها نیز به منظور معرفی محصولات و خدمات، آموزشی و اطلاع رسانی، شفاف سازی افکار عمومی و جذب مشتریان از طریق این کانال‌های ارتباطی، وارد عمل شدند. بانک ملت نیز به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ کشور در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی پرطرفدار حضور چشم گیری دارد.

طبق تحقیقات عصربانک از حضور بانک‌های ایرانی در شبکه‌های اجتماعی خارجی که به زودی منتشر خواهد شد، اکثر بانک‌های ایرانی تا قبل از دستورالعمل شورای عالی فضای مجازی مبنی بر عدم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی خارجی، در تلگرام و اینستاگرام حضور فعالی داشتند و تعداد محدودی نیز در توییتر که در ایران فیلتر است، حضور داشتند و البته هنوز هم بعضی از بانک‌ها بدلیل عدم وجود جایگزین داخلی مناسب برای شبکه‌های مجازی خارجی، از این کانال‌های ارتباطی استفاده می‌کنند.

بانک ملت نیز به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های ایران در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی حضور کامل و البته همراه با تعامل و پاسخگویی در این شبکه‌ها دارد. این بانک تا قبل از دستورالعمل شورای عالی فضای مجازی، علاوه بر کانال خبری تلگرامی، فعالیت خوبی در اینستاگرام داشت و در صفحه ای با بیش از 70 هزار عضو که تمامی پست‌ها در آن برای ارسال نظرات باز بود، با رویکرد تعاملی، به نظرات کاربران و مشتریان پاسخ می‌داد و به همین دلیل بر اساس تحقیق انجام شده در موضوع فضای آزاد، بانک ملت رتبه بالایی در بین بانک‌ها در این تحقیق کسب کرده بود.

در شرایط فعلی نیز بانک ملت، در توییتر که یک شبکه اجتماعی کاربرمحور است فعال است و بصورت تعاملی حضور دارد و پاسخگوی نظرات مثبت و منفی کاربران و مشتریان است.

ذکر این نکته جالب است که علاوه بر مشتریان راضی، کاربران و مشتریان ناراضی بانک نیز بعد از پاسخگویی و تعامل بانک با آنها در توییتر به حامی بانک تبدیل می‌شوند و ترندهای مثبتی برای بانک ایجاد می‌کنند.

قابل ذکر است بانک ملت در سوپر اپلیکیشن روبیکا  نیز فعال است و بیش از 230 هزار عضو در کانال بانک ملت حضور دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.