بورس هنوز نرخ دلار را باور نکرده است!

هرچند به نظر می‌رسد کاهش‌های پی در پی شاخص کل بورس و همچنین فرابورس به پایان رسیده است اما بازار سرمایه همچنان بر مدار نوسان در حرکت است. در این راستا یک تحلیلگر بازار سرمایه بر این باور است که دلیل وجود نوسان در بازار سرمایه این است که این بازار هنوز نرخ این روزهای دلار را باور نکرده است و این نوسان تا انتخابات ریاست جمهوری آمرکیا ادامه دارد.

روزبه شریعتی، با اشاره به نوسانات بازار سرمایه اظهار کرد: دلیل این نوسانات این است که بازار سرمایه هنوز نرخهای جدید دلار را باور نکرده است. اگر بازار بخواهد این نرخ دلار را باور کند، در این روزها هیچکس سهمی برای خرید پیدا نمی کرد و شاخص نیز به راحتی سقف خود را رد می‌کرد.

وی ادامه داد: تفاوت بازار سرمایه با سایر بازارها مانند بازار مسکن و خودرو که دلالان در آن فعالیت دارند، این است که در بازار سرمایه حساب و کتاب اقتصادی بیشتر است. این بازار از حالا درحال بررسی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و به همین دلیل بسیاری از سهامداران، مخصوصا پولهای هنگفت که ریسک گریز هستند تا انتخابات آمریکا دست نگه داشته‌اند.

این تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر اینکه روند بازار سرمایه تا انتخابات آمریکا نوسانی خواهد بود، گفت: البته شاخص کف بازار که یک میلیون و 80 هزار واحد بود، بیش از این کاهشی نخواهد شد اما ممکن است تا انتخابات آمریکا نیز افزایش چشمگیری نداشته باشد.

/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.