از بازار ارزهای دیجیتال چه خبر؟

براساس آخرین اخبار منتشر شده، بهای بیت‌کوین که محبوب‌ترین ارز دیجیتالی به شمار می‌آید با رشد 17 درصدی در یک هفته گذشته وارد کانال 15 هزار و 500 دلاری شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری مارکت‌واچ، کارشناسان می‌گویند: افت ارزش دلار و ابهامات مربوط به آینده اقتصاد جهانی از جمله فاکتورهای رشد بهای بیت‌کوین به شمار می‌آید.

به باور کارشناسان، با پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات بر «دونالد ترامپ» جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بازگشت ثبات نسبی به اقتصاد این کشور که به سبب بحران کرونا با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده،‌ بهای بیت‌کوین همچنان به صعود خود ادامه می‌دهد.

این ارز دیجیتالی جذاب که هر روز به شمار طرفدارانش افزوده می‌شود، ‌در ماه اوت (مرداد- شهریور)‌ افزایش 60 درصدی را تجربه کرد و از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بهایش 300 برابر شده است.

برخی کارشناسان اقتصادی براین باورند که ورود بایدن به کاخ سفید می‌تواند سبب رونق ارزهای دیجیتال و در صدر آنها بیت‌کوین شود، زیرا ریاست جمهوری وی می تواند ارزش دلار را کاهش دهد.

بر این اساس، با افت ارزش دلار سرمایه‌گذاران به سمت بازارهای دیگر مانند ارزهای دیجیتال تمایل بیشتری نشان خواهند داد.

همچنین برخی از درگاه‌های اینترنتی مانند «پی پال» (Pay Pal) تصمیم دارند از ارز دیجیتال در ارائه خدمات به مشتریان بهره گیرند که این مساله سبب افزایش ضریب نفوذ این ارز می‌‎شود.

گفتنی است شماری از نهادهای معتبر جهانی، زمینه را برای ورود ارزهای دیجیتالی در نظام مالی خود فراهم آورده اندT به عنوان مثال بانک مرکزی روسیه در نظر دارد از سال آینده میلادی طرح پایلوت روبل دیجیتالی را آغاز کند. چین نیز بر این باور است که ارزهای دیجیتال تاکنون تراکنش‌های اولیه موفقیت آمیزی را تجربه کرده اند.

اتحادیه اروپا نیز می‌کوشد معاملات ارزهای دیجیتالی را قانونی کند.

/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.