متوسط مبلغ هر خرید الکترونیکی چقدر است؟

به گفته رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، شیوع ویروس کرونا در اسفندماه گذشته موجب 3.4 برابر شدن ارزش معاملات الکترونیکی در مقایسه با اسفندماه 1397 شده است.

در زمان شیوع کرونا، فرصتی برای توسعه فعالیت‌های الکترونیکی به وجود آمد. بهبود زیرساخت‌ها، افزایش خدمات غیرحضوری و آشنایی مردم با این فضا در ماه‌های گذشته با سرعت بالایی شکل گرفت و حتی زمینه‌ساز تحولاتی بزرگ شد.

متوسط مبلغ هرخرید الکترونیکی 279 هزار تومان است و این متوسط خرید افزایش 49 درصدی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن داشته است. تعداد وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی در سال گذشته 300 هزار عدد بوده که رشد 11 درصدی نسبت به سال 97 داشته است.

در این راستا به نقل از فدراسیون فاوا، علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از رشد 36 درصدی معاملات تجارت الکترونیکی در سال 1398 نسبت به سال 1397 خبر داد و گفت: تعداد معاملات تجارت الکترونیکی در سال 1398 به 1.5 میلیارد عدد رسید.

رهبری با اعلام اینکه 21 درصد از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی در سال گذشته دارای ای‌نماد بوده‌اند، گفت: در این حوزه رشد 17 درصدی را در سال 1398 نسبت به سال 1397 شاهد بودیم که سهم شاغلان تجارت الکترونیکی از کل شاغلان 11 درصد در سال 1398 است و این میزان رشد 83 درصدی را نسبت به سال 1397 داشته و حدود 50 درصد از صاحبان کسب‌وکارهای الکترونیکی در گروه سنی بین 30 تا 40 سال قرار دارند.

3.4 برابر شدن ارزش معاملات الکترونیکی در اسفند 1398 در مقایسه با اسفند 1397

برخی از آمار ارائه شده در این گزارش حاکی از آن است که معاملات تجارت الکترونیکی در سال 1398 نسبت به سال 1397 رشد 36 درصدی داشته است، تعداد معاملات تجارت الکترونیکی در سال 1398 به 1.5 میلیارد عدد رسید، وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی 300 هزار بوده که رشدی 11 درصدی دارد، 21 درصد از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی در سال 1398 دارای ای‌نماد بوده‌اند.

سهم شاغلان تجارت الکترونیکی از کل شاغلان 11 درصد در سال 1398 است، بانوان سهم 15 درصدی از صاحبان کسب‌وکارهای الکترونیکی را به خود اختصاص داده‌اند، همچنین شیوع ویروس کرونا در اسفندماه گذشته موجب 3.4 برابر شدن ارزش معاملات الکترونیکی در مقایسه با اسفندماه 1397 شده است.

به گفته رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بانوان سهم 15 درصدی از صاحبان کسب‌وکارهای الکترونیکی را به خود اختصاص دادند. محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا ‌موجب تمایل دوچندان مردم به خرید غیرحضوری شده و تجارت الکترونیکی را یک ضرورت برای کاهش آثار منفی کرونا و یک فرصت برای کاهش تبعات اقتصادی آن تبدیل کرده است.

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.