واحد پول ژاپن دیجیتالی عرضه می‌شود

 گروهی از شرکت‌های بزرگ ژاپنی تصمیم دارند به‌طور آزمایشی استفاده از ارز ین دیجیتال را آغاز کنند. این اقدام تلاشی برای ترویج پرداخت‌های دیجیتال در این کشور است.

به گزارش رویترز، سال آینده میلادی بیش از 30 شرکت بزرگ ژاپنی آزمایش‌هایی را برای عرضه یک پول دیجیتال مشترک و عمومی آغاز می‌کنند. بانک ژاپن اخیرا از طرحی آزمایشی برای عرضه ین (واحد پول ملی این کشور) دیجیتال خبر داد.

آنها با استفاده از پلت‌فرم‌های معمول برای صدور ارز دیجیتال آزمایش‌هایی انجام می‌دهند. هیرومی یامائوکا مدیر ارش سابق بانک ژاپن، اکنون ریاست این گروه را برعهده دارد. او در این باره می‌گوید: ژاپن پلت‌فرم‌های دیجیتال متعددی دارد که هیچ کدام از آنها برای شکست دادن پرداخت‌های نقدی به اندازه کافی بزرگ نیستند. ما می‌خواهیم چارچوبی ایجاد کنیم که با پلت‌فرم‌های مختلف سازگاری داشته باشد.

طی این طرح آزمایشی بانک‌های خصوصی مسوولیت عرضه ارز دیجیتال را دارند، هرچند احتمال دارد شرکت‌های دیگر نیز ین دیجیتال را توسعه دهند. ژاپن یکی از کشورهایی است که همچنان بیشتر تراکنش‌های مالی به‌طور نقدی در آن انجام می‌شود، به‌طوری‌که از کل پرداخت‌ها فقط 20 درصد غیرنقدی انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.