اپلیکیشن‌ بانکی را از مراجع معتبر دانلود کنید

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: کاربران اپلیکیشن‌های بانکی را باید از مراجع معتبر اینترنتی دانلود و نصب کنند تا حساب بانکی خود را از امکان سوءاستفاده از سوی مجرمان سایبری در امان نگه دارند.

سرهنگ حسین صادقی روز یکشنبه، درباره دسترسی مجرمان سایبری به اطلاعات بانکی افراد و برداشت غیرمجاز از حساب آنان از طریق اپلیکیشن‌های بانکی جعلی هشدار داد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: طی سال‌های اخیر به دنبال گسترش استفاده مردم از تلفن‌های همراه هوشمند و اینترنت، کاربران بخش قابل توجهی از عملیات بانکی خود  را با استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی انجام می‌دهند.

وی افزود: یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران و سرقت اطلاعات بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان، تلاش برای ورود به اپلیکیشن‌های بانکی و مالی آنها است.

صادقی مهمترین بستر انتشار بدافزارهای تلفن همراه را شبکه‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: مجرمان سایبری برای اینکه کاربران را مجاب کنند تا برنامه مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند، ابتدا بدافزار خود را به اپلیکیشن‌های محبوب بانکی افزوده و آن را از طریق گروه‌ها و کانال‌های پرمخاطب شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان توجه به دسترسی اپلیکیشن‌ها در هنگام نصب را یکی از نکات امنیتی شناسایی اپلیکشن‌های مخرب دانست و بیان کرد: در موقع نصب برنامه مورد نیاز ابتدا لیستی از مجوزهای مختلف به کاربر نمایش داده خواهد شد، در صورتی که کاربر از دسترسی‌ها اطمینان دارد برنامه را نصب کند، در غیر این صورت نباید آن برنامه نصب شود تا امنیت تلفن همراه به خطر نیفتد.

وی به کاربرانی که از طریق اینترنت بانک اقدام به انجام عملیات‌های بانکی می‌کنند توصیه کرد: آدرس اینترنت بانک خود را مستقیم در نوار آدرس مرورگر وارد کنید و یا در صورتی که نام بانک و سامانه بانکداری خود را در گوگل جست‌وجو می‌کنید علاوه بر لیست نتایج به آدرس سایت نیز دقت داشته و از صحت آن اطمینان پیدا کنید.

وی تاکید کرد: شهروندان اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از اَپ‌اِستورهای شناخته شده دریافت کنند و به هیچ عنوان به اپلیکیشن‌هایی که در گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، اطمینان نکنند.

رییس پلیس فتا استان سمنان افزود: افراد برای بالا بردن امنیت تلفن همراه خود از یکی از برنامه‌های امنیتی و آنتی‌ویروس‌ بر روی تلفن همراه خود استفاده کنند.

شهروندان برای کسب اطلاعات و ارتقاء آگاهی‌های خود در این زمینه و یا در صورت برخورد با مواردی که درخصوص آن تخصص و دانش لازم را ندارند به پایگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

/ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.