در تردد با تاکسی‌های شهری، با ست به سلامت!

پرداخت الکترونیک با موبایل به حدی فراگیر شده که ظرف دو سه سال اخیر حوزه پرداخت کرایه تاکسی را هم نشانه رفته و از بازار پرداخت آن، سهم گرفته است. در همین راستا و در تلاش برای کاهش مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا برای شهروندان، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) با مشارکت سازمان تاکسیرانی، سامانه‌ای را با هدف یکپارچه‏سازی پرداخت کرایه تاکسی از طریق QR Code راه اندازی کرده است که به شهروندان تهرانی امکان می‏دهد تا با نصب اپلیکشن‏های مختلف پرداختی از جمله اپلیکیشن ست، نسبت به پرداخت سریع و آنی مبلغ کرایه همراه با رعایت پروتکل‏های بهداشتی اقدام نمایند. انتظار می‏رود اجرای این طرح که، راحتی بیشتر کاربران در پرداخت الکترونیکی کرایه را هدف گرفته است، علاوه بر حفاظت از سلامت شهروندان تهرانی، رشد سریع‌تر کاربران این فناوری و هم‌افزایی در میان برنامه‌های پرداخت الکترونیکی مبتنی بر تلفن همراه را نیز به دنبال داشته باشد.

با عملیاتی شدن این طرح، مسافران تاکسی‌های درون شهری در سطح شهر تهران می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی ست بدون نیاز به استفاده از پول نقد و با اسکن QR Code یکپارچه این سامانه یا درج کد اختصاصی هر تاکسی، کرایه مورد نظر را پرداخت کنند. این امکان هم‏‏اکنون برروی نسخه اندروید اپلیکیشن ست و نیز نسخه iOS اپلیکیشن ست در دسترس است.

ست، یکی از اپلیکیشن‌های فعال حوزه پرداخت مبتنی بر تلفن همراه است که علاوه بر فراهم کردن امکان پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‏های مجهز به فناوری خوانش کد تصویری، خدمات دیگری همچون استعلام بدهی و پرداخت عوارض آزادراهی، استعلام بدهی و پرداخت طرح ترافیک شهر تهران، استعلام بدهی و پرداخت عوارض سالیانه، استعلام بدهی و پرداخت خلافی خودرو و موتور، خرید شارژ سیم‌کارت و بسته اینترنت، خرید بیمه کرونا، مشاهده نرخ لحظه‌ای سکه، طلا و ارز و چندین خدمت دیگر را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.