رقم وام ازدواج در سال آینده

براساس جزئیات لایحه بودجه سال 1400، رقم وام ازدواج جوانان علی‌رغم تورم شدید سالانه و افزایش قیمت کالا و خدمات، همان 50 میلیون تومان امسال بوده و تغییر نخواهد کرد.

 طبق جزئیات پیش نویس لایحه بودجه سال 1400، رقم وام ازدواج همان 50 میلیون تومان امسال در نظر گرفته شده و دولت قصدی برای افزایش آن ندارد. وام ازدواج جوانان در بودجه سال 99 به همت نمایندگان مجلس به 50 میلیون تومان افزایش یافت و تبدیل به قانون شد.

کاربران  در رابطه با وام ازدواج مطالبات مختلفی از جمله افزایش وام، نحوه تضامین بانکی، تسریع در پرداخت را از مسئولان داشته‌اند که از جمله آن می‌توان به  آیا وام ازدواج جوابگوی جوانان است؟، اعتراض به سود بالای بانکی وام ازدواج جوانان، حمایت از کمپین وام ازدواج 200 میلیونی اشاره کرد.

همچنین سجاد مهدی زاده مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی اخیر در مورد تعداد وام ازدواج پرداخت شده از سوی بانک‌ها گفته است: تا پایان مهر امسال، 502 هزار و 400 فقره وام قرض الحسنه ازدواج به ارزش 26 هزار و 200 میلیارد تومان پرداخت شد.

به گزارش فارس، در حالی دولت قصد ثابت نگه داشتن وام ازدواج جوانان را دارد که تورم نقطه‌ای آبان ماه برای گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات با به ٤١.٨ درصد افزایش یافته است. افزایش چند برابری قیمت کالا و خدمات به ویژه لوازم خانگی در دو سال اخیر قدرت خرید خانوارها به خصوص زوج‌های جوان را به شدت کاهش داده است و این مسئله مغایرت با قوانین بالادستی نسبت به افزایش ازدواج جوانان و تشویق به فرزندآوری و مباحث پیرامونی دارد.

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.