بهترین بودن و بهترین ماندن، هدف سامانه بام است

در دو میزگرد جداگانه که خبر آنها اخیراً در عصربانک منتشر شد، تیم مدیریت داده  و  تیم کارت داده‌ورزی سداد از خاطرات و تجارب خود در مراحل توسعه سامانه بام گفتند. حالا در ادامه میزگردهای قبلی، گفت و گویی با گروه داده و خدمات هوشمند انجام دادیم که شما را به خواندن گزارش آن دعوت می‌کنیم:

در این میزگرد 4 نفر از مدیران گروه داده و خدمات هوشمند شرکت داده‌ورزی سداد مشارکت داشتند که برای آشنایی بیشتر به معرفی آنها می‌پردازیم.

وحیدرضا رامین، مدیر ارشد داده و خدمات هوشمند است. رامین 12 سال است که با شرکت داده‌ورزی سداد همکاری می‌کند.

مهمان بعدی ما، محسن لباف است. سابقه فعالیت محسن لباف در حوزه نرم‌افزارهای بانکی به 10 سال می‌رسد و حدودا 3 سالی است که به عنوان رئیس گروه سرویس‌های استعلامی در شرکت مشغول به فعالیت است.

مریم زکی‌پور از دیگر همکاران شرکت داده‌ورزی سداد، از 3 سال گذشته به عنوان توسعه‌دهنده سرویس‌های استعلامی در سداد مشغول به فعالیت است.

و مهمان دیگر این میزگرد، شیوا نظری است که به عنوان تحلیلگر سرویس‌های استعلامی در شرکت داده‌ورزی سداد حضور دارد. سابقه فعالیت او در این شرکت به 16 سال می‌رسد.

سختی‌ها و چالش‌های کاری

در ابتدای این میزگرد وحیدرضا رامین، مدیر ارشد داده و خدمات هوشمند شرکت داده‌ورزی سداد گفت: با وجود درخواست‌های متنوع ارائه شده از طرف بانک ملی و تیم‌‌های توسعه‌ای داخل شرکت، این مدیریت همواره ارائه خدمات به مشتری نهایی در سامانه بام را اولویت کاری خود می‌داند.

او در ادامه خاطر نشان کرد: «هدف کلیه همکاران دخیل در فرایند توسعه این اپلیکیشن بانکی کشور، بهترین بودن و بهترین ماندن است. این مهم که با انتقال حس و حال خوب به کاربران بدست آمده، می‌بایست ادامه یابد. در این راستا ارائه سرویس‌ها و داده‌هایی با کیفیت و در زمان مطلوب، مهمترین دغدغه تمامی تیم‌های درگیر ارائه خدمت به سامانه بام در واحد داده و خدمات هوشمند می‌باشد.»

راهکارهایی برای توسعه سامانه بام

در ادامه این میزگرد از اعضای تیم داده و خدمات هوشمند شرکت داده‌ورزی سداد درخواست کردیم تا به ارائه راهکارهایی برای توسعه سامانه بام بپردازند.

لباف امکان اشتراک‌گذاری رسید کارت‌به‌کارت در همراه بام به صورت تصویری و متنی را از نقاط قوت این سامانه دانست.

او در ادامه گفت: «اضافه کردن صورتحساب و پرداخت تسهیلات کارت‌های اعتباری بانک ملی می‌تواند به بهبود تجربه مشتریان سامانه بام کمک کند. همچنین در هنگام نصب برنامه برای مشتریان جدیدالورود به مجموعه بانک ملی بهتر است اطلاعات شفاف‌تری در خصوص خدمات این سامانه در اختیار کاربر قرار گیرد یا درصورت عدم امکان ثبت نام به دلایلی از جمله نقص اطلاعات، پیام‌هایی گویا به‌منظور راهنمایی وی ارائه شود.»

زکی‌پور نیز راهکاری برای بهبود بررسی صورت حساب‌ها ارائه کرد و توضیح داد: «اگر لوکیشن ترمینال‌های پرداخت مشخص و یا مالکش معلوم باشد که متعلق به کدام دستگاه است، فرایند بررسی صورت حساب‌ها  ارتقا پیدا می‌کند. اضافه کردن فیلتر ذخیره کردن گزارشات صورت حساب نیز به بهبود عملکرد سامانه بام کمک خواهد کرد.»

نظری هم پیشنهاد کرد که امکان پرداخت قبض و نمایش شعب بانک ملی پیش از ورود به سامانه بام فراهم شود.

در پایان رامین برگزاری جلسات برنامه‌ریزی منظم و هدفمند در فضایی شاد، پویا و حرفه‌ای که با مشارکت همه ذینفعان برگزار می‌شود را از جمله خاطرات خوب خود در مسیر تعامل با تیم توسعه سامانه بام دانست و استمرار این روند و تعلق خاطر ستودنی تیم توسعه به این محصول کارآمد را رمز موفقیت آن دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.