تشکیل بزرگ‌ترین بانک کشور با 470 هزار میلیارد تومان سپرده

فرهاد حنیفی، معاون نظارت بانک مرکزی طی توضیحاتی نکاتی را درخصوص طرح ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، اهم موارد تشریح‌شده توسط این مقام مسوول را دربردارد. 5 موسسه‌ای که مورد ادغام گرفتند، عبارت بودند از: بانک مهراقتصاد، بانک قوامین، بانک انصار، بانک حکمت ایرانیان و موسسه مالی و اعتباری کوثر. به گفته حنیفی، نیروهای انسانی بانک سپه حدود 15 هزار نفر بودند که با اضافه شدن کارکنان 5 بانک ادغامی این تعداد مجموعا به حدود 50 هزار نفر رسید.
همچنین تعداد شعب 5 بانک ادغامی و بانک سپه حدود 4800 مورد بود که مقرر شد قبل از ادغام هرکدام از این بانک‌ها 10 درصد شعب خود را کاهش دهند و پس از ادغام نیز بر اساس ظرفیتی که در هر شهر وجود داشت و محل استقرار شعب از بانک سپه خواستیم تا اصلاح شبکه شعب را در دستور کار قرار دهد.
بنابراین براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده نیروی انسانی بدون هیچ مشکلی در بانک سپه مشغول فعالیت شدند و برای کارکنان ستادی نیز بر اساس چارچوبی که در بانک سپه با همکاری ستاد نیروهای مسلح و بانک مرکزی تدوین شده، اقدام شده است.
او در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد که براساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده روی بانک‌های مشمول طرح ادغام از لحاظ سپرده‌پذیری، تسهیلات و خدمات ارائه‌شده از سوی آنها به مردم، مقرر شد چندین کار به‌صورت همزمان عملیاتی شود و سرویس‌دهی، خدمات‌دهی این بانک‌ها و فعالیتشان در شبکه بانکی بدون هیچ خللی تداوم یابد و عملا مردم احساس کنند که شبکه شعب به صورت کامل در اختیارشان است.
اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار و دستورالعمل‌هایی که در این زمینه وجود داشت، مورد توجه ما بود. از این رو در همان حال که موضوع ادغام به‌صورت جدی پیش می‌رفت، در این پنج موسسه روندهای اصلاحی، کاهش نرخ سپرده و اجرای دستورالعمل‌های بانکی به‌صورت جدی دنبال شد و خوشبختانه انحرافات این بانک‌ها در عملکرد نیز در مسیر اصلاح قرار گرفت.
حنیفی همچنین بیان کرد که  با انجام این ادغام بزرگ‌ترین بانک جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد. نزدیک به 470 هزار میلیارد تومان سپرده این بانک است که تقریبا حدود 50 درصد از بانک بعدی که همان «بانک ملی» است فراتر قرار می‌گیرد. امیدواریم به همان شکل که این پنج بانک توانستند به صورت تفکیکی خدمات ارائه کنند، در مقیاس بزرگ‌تر نیز عملکرد مثبتی در نظام بانکی داشته باشند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.