پیش‌بینی‌های سال 2021؛ جهان مکانی دیجیتالی‌تر می‌شود

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک، سال 2020 از جنبه‌های بسیاری سال دشواری بود و صنعت پرداخت را نیز به چالش کشید تا راه‌حل‌های جدیدی را برای مقابله با محدودیت‌های کرونا پیدا کند. سِث برنان، مدیرعامل شرکت  North Lane Technologies، از پیشکسوتان صنعت پرداخت، نظرات خود را درباره­ی سال پیش رو بیان می‌کند.

در سال 2020، همه‌گیری ویروس کرونا یک سال پر ازپیچ و تاب‌های غیرمنتظره را برای مشاغل و مردم در سراسر جهان ایجاد کرد. برای صنعت پرداخت، تعدادی روند جدید پدیدار شدند که تأثیرات ماندگاری بر فضای پسا کرونا خواهند داشت، از جمله اهمیت پرداخت دیجیتال، تغییر انتظارات مردم و افزایش تقاضا برای پرداخت‌های یکپارچه بین‌المللی.

تقاضا برای پرداخت‌های بدون پول نقد همچنان در حال افزایش است

اگرچه تحول دیجیتال قبل از COVID-19 در فضای پرداخت نیز عملیاتی شده بود، اما همه‌گیری کرونا نیاز به گزینه‌های انعطاف پذیرتر پرداخت را برای فعال کردن تجارت در مواجهه با این محدودیت‌های بی‌سابقه افزایش داد. پرداخت دیجیتال به کسب‌وکارها این امکان را داده است که سریع‌تر به سمت کانال‌های تجارت الکترونیکی حرکت کنند.  البته زمانیکه زندگی به حالت عادی بازگردد، تعامل،  سادگی و انعطاف‌پذیری پرداخت‌های دیجیتالی همچنان باقی خواهد ماند.

همچنین مشاغل بیشتری به سیستم عامل‌های دیجیتال متکی هستند تا بتوانند پرداخت‌های کارگران، پیمانکاران، نمایندگان فروش و سایر سهامداران خود را انجام دهند. در واکنش به بیماری همه‌­گیر، شرکت‌های مختلف از سازمان‌های فروش گرفته تا سازمان‌های غیرانتفاعی، به کانال‌های دیجیتال متوسل شدند تا پرداخت‌ها را با خیال راحت و به صورت کارآمد انجام دهند. پس از کشف مزایای این راه حل‌ها، از جمله مقرون به صرفه بودن و کاهش بار اداری، بعید است که این سازمان‌ها مجدداً به کشیدن چک روی بیاورند.

 پرداخت‌های بین‌المللی یکپارچه‌تر می‌شوند

امروزه نیاز به پرداخت‌های بدون تماس و تقاضا برای گزینه‌های پرداخت مجازی بین المللی افزایش پیدا کرده است. ارزش تراکنش‌ها در سراسر جهان در نقل و انتقالات جهانی در سال 2020 به حدود 88 میلیارد دلار رسیده است که این نشاندهنده یک رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته است.

پرداخت‌های بین المللی در آینده، همگی باعث توسعه‌ گزینه‌های موجود هم برای پرداخت کننده و هم برای دریافت کننده وجه خواهند بود، به طوری که به گیرندگان اجازه می‌دهند تا وجوه خود را به­‌صورت یکپارچه به هر حساب بانکی واریز کنند، به صورت آنلاین خرج کنند یا وجوه خود را به ارزهای مختلف تبدیل کنند. چه پرداخت به ارائه دهندگان خدمات باشد و یا ارائه خدمات به کارگران برای واریز وجوه خود به حساب‌های بانکی بین المللی، کانال‌های دیجیتال با از بین بردن نقاط ضعف دائمی مانند عدم شفافیت، هزینه‌های بالای تراکنش و زمان انتظار طولانی، این روند را ساده می‌کنند.

در سال 2020، کرونا خریدهای تعطیلات را اینترنتی کرد

در سال 2020 مصرف‌کنندگان آمریکایی رکورد 9 میلیارد دلار خرید آنلاین در جمعه سیاه را ثبت کردند و پس از آن چند روز بعد در Cyber Monday، با 10.8 میلیارد دلار بزرگترین روز فروش آنلاین در تاریخ ایالات متحده ثبت شد. تغییر به سمت دنیای دیجیتال هرگز به این وضوح نبوده است، اما مرزهای بین دنیای فیزیکی و مجازی در حال کم شدن است. وقتی صحبت از تعاملات اجتماعی تا نحوه خرید می‌شود، مردم نه تنها انتظار دارند که برندها و کسب‌وکارها آنها را در کانال‌های مورد علاقه خود ملاقات کنند، بلکه می‌خواهند تجارب مجازی و زندگی واقعی را به صورت یکپارچه تلفیق کنند. به عنوان مثال،  مشتریان و کاربران امروزی انتظار دارند که بتوانند در فروشگاه‌ها گشت بزنند و سپس برای اجتناب از صف‌های طولانی، از طریق تلفن‌های همراه خود سفارش دهند. خرید در هر کانالی یا از طریق چندین کانال به طور همزمان  باید به همان اندازه جذاب، روان و به صورت دیجیتالی فعال باشد.

اما این اولویت‌­بندی‌ها فقط مربوط به تجربه‌ی خرید نیست. نظرسنجی اخیر مصرف‌کنندگان North Lane نشان داد که 91٪ از مصرف کنندگان از تخفیف‌های مجازی استقبال می‌کنند و 79٪ گزینه مجازی را به جای تخفیف سنتی انتخاب می‌کنند. این بررسی همچنین نشان داد که 75٪ از مصرف‌کنندگان گفته‌اند که احتمالاً خرید دیگری را از برند اعمال‌­کننده‌ تخفیف انجام می‌دهند. در سال 2021 و بعد از آن، برندها باید به ایجاد تجربه­ی تجارت پویا و چند کاناله ادامه دهند و اطمینان حاصل کنند که همه‌ی جنبه‌های مورد نیاز مشتری از خرید سریع در فروشگاه گرفته تا ارائه پیشنهادات و مشوق‌های مجازی به یک اندازه یکپارچه  باشد.

سال 2020 یک سال چالش برانگیز بود و ما هرگز دشواری‌های همه‌گیری را که برای کسب‌وکارها، اجتماعات و زندگی شخصی ما به وجود آورد فراموش نخواهیم کرد. با این وجود، سال 2020 کسب‌وکارهای نوآوری در حوزه پرداخت به وجود آورد که آنها را قادر می‌سازد آماده‌ رویارویی با هرگونه چالش و فرصت پیش رو باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.