روش‌ بانک‌های ژاپن برای حذف پول نقد

دانیال خدابخش، مدیرمسئول عصربانک و پژوهشگر بانکی و پرداخت؛ در یک سال اخیر با شیوع کرونا، بانک‌ها در کشورهای مختلف جهان برای حفظ سلامتی کارکنان و مشتریان خود بیشتر از قبل به سمت حذف پول نقد از معاملات و تراکنش‌های بانکی رفته‌اند. در گزارش پیش رو، راهکار چند بانک ژاپنی برای حذف پول نقد معرفی شده است.

بانک Sumitomo Mitsui ژاپن در تلاش برای محدود کردن استفاده از پول نقد به دلایل بهداشتی در همه گیری کرونا با استفاده از دستگاه‌های ATM، مشتریان را قادر به دریافت و پرداخت تا 900 اسکناس در پیشخوان‌های بدون پول نقد کرده است. بر اساس گزارشی در Mainichi، این بانک در نظر دارد تا 300 شعبه از 400 شعبه داخلی خود را تا سال مالی 2022 به شعب بدون پول نقد تبدیل کند.

بانک میزوهوی ژاپن نیز به مشتریان این امکان را می‌دهد که بدون مراجعه به باجه بانکی، خودشان تراکنش نقدی انجام دهند. Shinsei Bank دریافت پول نقد را در تمام 25 شعبه خود متوقف کرده است و Aozora Bank در حال کار بر روی بدون پول نقد کردن 19 شعبه خود است.

در بانک Aozora، مشتریان از طریق باجه بدون پول نقد، متصدی بانکی را از جزئیات تراکنش خود مطلع می‌کنند و پس از تأیید هویت، یک برگه کاغذ با کد QR چاپ شده به آنها داده می‌شود که توسط دستگاه ATM قابل خواندن است. از این طریق، پول توسط دستگاه، سپرده‌گذاری یا برداشت و تراکنش کامل می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.