35 درصد سهام ایران‌مال فروش رفت

بانک آینده اعلام کرد، 35 درصد از سهام ایران‌مال از طریق مزایده به فروش رسید.

در پی اعلام فروش  35 درصد از سهام ایران‌مال، محمدزاده مقدم، معاون مالی بانک آینده، ضمن تأیید این خبر افزود: این اقدام در راستای استیفای حقوق ذی‌نفعان (سپرده گذاران ، سهام داران و…) بانک آینده و مطابق با مستندات مندرج در کدال انجام شده که طی آن  35درصد از سهام مجموعه منحصر به فرد تجاری فرهنگی ایران‌مال، طبق ارزش‌گذاری پایه کانون کارشناسان رسمی دادگستری واگذار شده است.

وی در ادامه افزود: این اقدام، به منظور اصلاح ساختار مالی بانک و  بر اساس تکالیف مقرر در مواد١6و١٧ «قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» انجام‌شده است.

 شرکت حامی کیان سازه خریدار سهام ایران‌مال است

معاون مالی بانک تأکید کرد: این اقدام، گامی مهم در احصای بازدهی مورد نظر ذی‌نفعان(سپرده گذاران ، سهام داران و…) بانک آینده بوده است؛ که استمرار آن از طریق بازار سرمایه صورت خواهد پذیرفت.

به گفته وی، انتشار اطلاعیه در سامانه کدال، طبق ضوابط سازمان بورس و اوراق بهادار و به منظور حفظ حقوق سهامداران بانک در آگاهی از نتایج فرآیند واگذاری سهام شرکت مزبور صورت پذیرفته است.

عاون مالی بانک آینده در ادامه اظهار داشت: مزایده، طبق روال قانونی، قبلاً از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار و سامانه کدال اطلاع‌رسانی شد و طبق تصمیم ارکان  و نهاد ناظر بانک آینده، مقرر گردیده، 65درصد سهام الباقی این پروژه ملی پس از کسب مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار از طریق بازار سرمایه به فروش برسد تا اقشار مختلف مردم و دیگر خریداران سهام از این فرصت اقتصادی بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است، مجموعه ایران‌مال یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تجاری، ورزشی است که با سرمایه‌گذاری بانک آینده در کشور ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است. این پروژه بزرگ چند منظوره که از آن به‌عنوان پروژه ملی کشور نام‌ برده می‌شود، یکی از پنج مال برتر جهان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.