هفت روند بازاریابی دیجیتال در سال 2021

مرضیه حسینی، مدیربرندینگ و روابط عمومی شرکت داده ورزی فرادیس البرز / سال 2020 رفت و زحمتش رو کم کرد. همه‌گیری جهانی (کووید 19) تمام کسب‌وکارها را تحت‌الشعاع خود قرار داد. به نظر شما سال 2021 از دیدگاه بازاریابی دیجیتال چه ره‌آوردهایی خواهد داشت؟ فوربس در گفت‌وگو با تعدادی از پیش‌گامان بازاریابی دیجیتال به بررسی روندهای بازاریابی دیجیتال در سال پیش‌رو پرداخته است.

تدی هیت، بنیان‌گذار گیج کالکتیو (Gauge Collective) این‌طور پیش‌بینی می‌کند:

محورهای کسب‌وکار دیجیتال ممکن است همیشگی شوند. « ما به مارینوز (Marino’s) در برگزاری همایش‌های مارینوز، رویدادهایی مجازی شامل آموزش‌های عمومی آشپزی (Chef Demo) کلاس‌های میکسولوژی (Mixology) و موسیقی زنده و به تریکوچی (Tricoci) در فروش مشاوره مجازی (Virtual Consultations) برای درمان در منزل کمک کردیم.

به فعالیت خود در رسانه‌های اجتماعی تنوع بیشتری بدهید تا با کاربران فعال‌تری ارتباط برقرار کنید. به همین منظور با ارتقاء دادن فروشگاه و سایر ویژگی‌هایی که موانع خرید از شما را از بین می‌برد تجربه کاربری را در پروفایل اجتماعی خود غنی کنید. ما به تریکوچی کمک کردیم تا فروشگاه اینستاگرامی خود را راه بیندازد و برنامه جدید تجارت الکترونیکی‌اش را تکمیل کند».

ماسیمیلیانو تیروچی (Massimiliano Tirocchi)، مدیر ارشد بازاریابی و هم‌بنیان‌گذار شیپرمینت (Shapermint) در خصوص تغییرات شبکه‌های اجتماعی می‌گوید:

شبکه‌های اجتماعی به‌جای محل جستجو، به یک کانال برتر برای خرید تبدیل می‌شوند. «پلتفرم‌های شبکه اجتماعی مثل فیس‌بوک، اینستاگرام با ایجاد یک مسیر ساده و بی‌نقص برای خرید، به مشتری امکان می‌دهد بدون نیاز به ترک پلتفرم مراحل جستجو تا سفارش را آسان‌تر انجام دهد. با ادامه رشد تجارت اجتماعی در سال 2021، برندهای خرده‌فروشی مجبور می‌شوند طبق قواعد جدید با این پلتفرم‌ها سازگار شوند، همان‌طور که بسیاری در مورد آمازون انجام دادند».

پیش‌بینی شیرین هلال (Sherene Hilal)، نایب‌رئیس ارشد، بازاریابی محصول و عملیات تجاری در بلوکور (Bluecore) این‌گونه است:

خریداران آگاه دوست دارند از برندهای مطلع خرید کنند. «این موضوع به معنای تحول حتی فراتر از دوران شخصی‌سازی و ورود به عصر تجارت شخصی است که در آن مصرف‌کنندگان در هر لحظه تجربیات خود را با برندها هماهنگ می‌کنند تا علائق خود را انعکاس دهند. آنها انتظار دارند برندها بر اساس تمام داده‌هایی که آگاهانه ضمن تعامل با سایت‌ها و کانال‌هایشان با آنها به اشتراک گذاشته‌اند، چیزی که درگذشته خریداری کرده‌اند را شناسائی کرده و به آنها در تعیین آنچه که باید در مرحله بعد خریداری کنند یاری رسانند.

این فقط مسئله برندهایی نیست که مشتری را در جایی که هستند ملاقات می‌کنند، بلکه درمورد برندهایی است که به آنها می‌گوید چه چیزی را چه وقت بخواهند. اگر برندها و خرده‌فروشان می‌خواهند گردآوری اطلاعات خریداران دست‌اول خود را ادامه دهند، باید اقدامات مربوط به آنها را به شکل معناداری شروع کنند و به کار بگیرند، آنچه را که خریداران بعداً می‌خواهند را پیش‌بینی کنند و بفهمند خریداران در کجای چرخه خرید قرار دارند تا پیشاپیش از زمان خرید آنها آگاه باشند».

جیم کروگر، مدیر ارشد بازاریابی وی‌ام (Veeam)، چنین پیشنهاد می‌کند:

رویدادهای مجازی به‌خاطر ضرورت به راه افتادند، اما به دلیل بازگشت سرمایه و در دسترس بودن ماندگار خواهند بود. «رویدادها به‌خاطر ضرورت در شرایط همه‌گیری کووید به شکل مجازی تبدیل شدند. با ورود به سال 2021 و پس از آن، بسیاری از رویدادها نه فقط به دلیل ادامه ملاحظات ایمنی، بلکه علاوه‌برآن در نتیجه درس‌هایی که در سال 2020 آموخته شده مجازی خواهند ماند. شرکت‌ها دریافتند که با مجازی شدن رویداد خود را به روی مخاطبان کاملاً جدیدی باز می‌کنند، چون رویدادهای مجازی در دسترس تر از رویدادهای حضوری هستند.

مسائل مربوط به ویزا، محدودیت سفر و هزینه‌ها در مورد رویدادهای مجازی به‌اندازه رویدادهای حضوری چندان حائز اهمیت نیست و بسیاری از شرکت‌ها دریافتند که این امر امکان حضور بالاتر و مشارکت بیشتری را فراهم می‌کند. مفهوم آن صرف هزینه کمتر برای تعداد افراد بیشتر و بازگشت سرمایه بالاتر است نکته اصلی این است که خلاق باشید و از طریق سخنرانان عالی، محتوای غنی و البته مقداری هم سرگرمی تعامل ایجاد کنید. در سال 2021 و پس از آن همچنان که شرکت‌ها مزایای فراوان رویدادهای آنلاین را می‌بینند، رویدادهای مجازی کماکان روشی محبوب برای درگیرکردن مجموعه گسترده‌ای از مشتریان باقی خواهند ماند».

لیزا آپولینسکی (Lisa Apolinski)، رئیس شرکت 3Dog Write که هنگام کمک به ویرایش یک کتاب با او آشنا شدم این بینش‌ها را ارائه کرد:

  • ازبین‌بردن کانال‌های شبکه‌های اجتماعی. «بسیاری از شرکت‌ها دست به کاهش تعداد کانال‌های شبکه‌های اجتماعی که از آنها برای به اشتراک‌گذاری و نفوذ استفاده می‌کنند زده‌اند که کار درستی است. با وجود تعداد بسیار زیاد کانال موجود و تعداد زیاد شرکت‌هایی که در تلاش برای به‌روز بودن در همه آنها هستند، نیاز به خانه‌تکانی فراگیر است. منحصر کردن کانال‌های شبکه‌های اجتماعی به صرفاً ضروری‌ترین‌ها، نه‌تنها پسندیده بلکه واجب است».
  • تعاملات زنده با رویدادهای مجازی. «رویدادهای مجازی قدرت بالایی دارند، اما به این شرط که ارتباط فقط یک‌طرفه نباشد. در بسیاری از انجمن‌ها و شرکت‌ها این تلقی اشتباه وجود دارد که رویداد مجازی بجای پخش زنده باید پخش همگانی شود. درست است، پیچیدگی‌هایی وجود دارد که ممکن است در رویدادهای زنده رخ دهند، اما دستاوردهای آن نسبت به ریسکش بسیار بیشتر است. این همان چیزی است که شرکت‌کنندگان در پی آن هستند، چیزی که می‌تواند حتی به طور جزئی جایگزین یک رویداد زنده شود».
  • استفاده از واقعیت افزوده در تعامل دیجیتال. «باتوجه‌به این‌که فیس‌بوک Oculus و ده‌ها حق ثبت اختراع واقعیت افزوده را در اختیار دارد، تنها زمان لازم است که متخصصان رشد دیجیتال مجبور به یادگیری و ادغام واقعیت افزوده در تعاملات دیجیتال شوند. این موضوع هنوز در ابتدای راه است اما اکنون زمان تحقیق، آموزش و بررسی چگونگی استفاده از واقعیت افزوده در دارایی‌های دیجیتال فعلی است».
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.