آینده روشن بام با تنوع بخشی و هوشمندسازی خدمات

سامانه بام یکی از سامانه‌های غیرحضوری شناخته شده بانک ملی است که خدمات مبتنی بر کارت و حساب به مشتریان حقیقی و حقوقی ارائه می‌دهد. در پنجمین سال فعالیت سامانه بام، تعداد کاربران فعال این سامانه از مرز 5 میلیون نفر گذشت. به همین بهانه بانک ملی با فرهاد فائز، مدیر عامل شرکت داده ورزی سداد به عنوان شرکت طراح و توسعه‌دهنده این سامانه گفت‌وگویی انجام داده که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

نظر شما درباره 5 میلیونی شدن سامانه بام چیست؟

در مجموعه شرکت داده ورزی سداد و بانک ملی ایران، بر این اعتقاد هستیم که همواره باید بهترین سرویس‌های مالی را به مشتریان این بانک ارائه دهیم. باعث افتخار ماست که بیش از 5 میلیون نفر به این سامانه اعتماد دارند و بر طبق نظرسنجی‌ها، میزان رضایت‌مندی کاربران این سامانه از تنوع سرویس‌های ارائه شده، بیش از 96 درصد است. کسب امتیاز 4.7 در معتبرترین مارکت داخلی هم سند دیگری است که نشان از مقبولیت این اپلیکیشن هست.

بام از چه گروه ها و بخش هایی تشکیل شده است و در مورد خدماتی که به کاربران خود ارایه می دهد توضیحاتی را بفرمایید.

به صورت کلی، سامانه بام افتخار دارد به سه گروه کاربران حقیقی، شرکتی و سازمانی از طریق موبایل و وب، ارائه سرویس نماید. در گروه کاربران حقیقی، طیف بسیار متنوعی از سرویس‌های مبتنی بر حساب و کارت ارائه می‌شود. انواع انتقال پول (درون بانکی، بین بانکی، مستمر، دسته‌ای و مبتنی بر کیف پول)، پرداخت قبض، خرید شارژ خودکار، برداشت مستقیم (دایرکت دبیت)، گواهی تمکن مالی، تنظیم سقف برداشت وجه، خدمات چک، تسهیلات و …، تنها برخی از خدمات این سامانه است. همچنین خاطر نشان می‌کنم که خدمات بدون لاگینِ بام که تنها با استفاده از شماره همراه صورت می پذیرد، در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

در ارتباط با کاربران شرکتی و سازمانی، تلاش داریم سرویس‌های متناسب با نیازمندی‌های این گروه ارائه کنیم. هم‌اکنون، دو تیم حرفه‌ای سرویس‌هایی نظیر پرداخت حقوق، انتقال وجه، پرداخت قبوض، صورت‌حساب، داشبوردهای مدیریتی و … را به مشتریان شرکتی و سازمانی ارائه می‌دهند. برنامه‌های بسیار گسترده‌ای برای تنوع‌بخشی به سرویس‌های شرکتی و سازمانی بام، تدوین شده است.

آینده بام رو چطور تصور می کنید؟ حد و نهایت بام کجاست؟

همان‌گونه که اشاره شد، همواره تلاش می‌کنیم بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را برای مشتریان بانک ملی ایران ارائه کنیم و برای این موضوع، محدودیتی برای خودمان متصور نیستیم.

سداد چطور بام را از منظر راهبری، پشتیبانی می­کند؟

تعداد و تنوع محصولات شرکت سداد بسیار زیاد است و سیاست سداد همواره بر تسهیل توسعه محصولات و ارائه خدمات به مشتریان بوده است. سامانه بام نیز به عنوان یکی از محصولات این شرکت که به بیش از 5 میلیون کاربر حقیقی و حقوقی ارائه سرویس می‌نماید، از جهات مختلفی نظیر راهبری مدیریتی، ایده‌پردازی، تامین نیروی انسانی متخصص و فراهم‌سازی زیرساخت‌های فنی، همواره مورد پشتیبانی قرار گرفته است.

چه سیاست هایی در بام دنبال می شود؟

«تنوع‎بخشی به خدمات و هوشمندسازی سرویس‌های این سامانه»، از جمله مهم‌ترین سیاست‌های ماست که همواره مورد تائید بانک نیز بوده است. در سیاست تنوع‌بخشی به خدمات، مواردی نظیر کیف پول بام، خدمات بدون لاگین، پرداخت قبض از محل حساب و کارت، صدور مجدد کارت به صورت غیرحضوری و …، از جمله خدماتی است که به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در سیاست هوشمندسازی نیز می‌توان به شخصی‌سازی سرویس‌ها، خوشه‌بندی کاربران، ارائه پیشنهاد متناسب با عملکرد، احراز هویت دیجیتال و … اشاره کرد.

آیا بام توانسته جایگاه واقعی خود را به دست آورده و به اهداف خود دست یابد؟

همکاران ما در بانک و گروه بانکداری نوین (بام)، با همراهی سایر واحدهای شرکت سداد، شرکت پارس تکنولوژی سداد، شرکت پرداخت الکترونیک سداد، شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا و شرکت خدمات انفورماتیک توانسته‌اند محصولی کاملا امن، توانمند، پایدار و هوشمند در حوزه بانکی و مالی ارائه دهند و این مهم، نتیجه اعتماد و همراهی 5 میلیون کاربر این سامانه است. این بخشی از اهدافی است که ما دنبال می کنیم و به آن نائل آمده ائیم. هدف اصلی ما تحقق شعار “هر مشتری بانک ملی، یک کاربر بام” است که بنا داریم با یک برنامه ریزی منسجم؛ آنرا محقق سازیم.

 برنامه حمایتی هلدینگ سداد از بام چیست؟

سامانه‌ی بام که تاکنون موفق به کسب جوایز و تندیس‌های متعددی شده است (نظیر مقام نخست نوآوری‌های بانکی در همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت سال 1395، برترین وب سایت بانکی به انتخاب دهمین جشنواره وب و موبایل ایران در سال 1396، محصول برگزیده همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات در سال 1396 و …) یکی از برترین محصولات شرکت داده‌ورزی سداد به شمار می‌آید و زیرساخت‌های فنی و شبکه‌ای، این اجازه را به ما می‌دهند که بتوانیم به طیف بسیار گسترده‌تری از کاربران، بهترین سرویس‌های بانکی و مالی را ارائه دهیم. بدین منظور هلدینگ داده ورزی سداد همواره در تلاش است با یاری بانک ملی ایران، مسیر رشد و ارتقای سامانه بام را جدی‌تر از گذشته، مهیا نماید. بدیهی است در این مسیر، کلیه واحدهای ستادی و صف به یاری هم آمده و این مهم را محقق خواهند نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.