پرداخت خسارت آنلاین بیمه‌ها به مردم در سال آینده

رئیس کل بیمه مرکزی از اجباری شدن بیمه واحد های مسکونی خبر داد.

غلامرضا سلیمانی امروز در نشست خبری آنلاین در رابطه با آخرین وضعیت صندوق بیمه بلایای طبیعی با اشاره به اجباری شدن بیمه واحدهای مسکونی گفت: پیش بینی بیمه مرکزی برای سال 1400 ماهانه 20 هزار تومان حق بیمه در ازای تعهد پرداخت 80 میلیون تومان خسارت است.

وی افزود:  پیشنهاد بیمه مرکزی این است از 20 هزار تومان حق بیمه، 10 هزار تومان را دولت و 10 هزار تومان را مالک روی قبض برق پرداخت کند.

پرداخت آنلاین خسارت ها

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه  با اشاره به  برنامه ریزی برای پرداخت خسارت آنلاین بیمه‌ها به مردم در سال آینده گفت: در حال حاضر به صورت آزمایشی پرداخت خسارت غیرحضوری تا سقف سه میلیون تومان در بیمه ایران عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه طی 10 ماه ابتدایی سال شرکت‌های بیمه‌ای 66 میلیارد تومان بیمه نامه صادر کرده اند، یادآور شد که فروش 10 ماهه سال جاری حدود شش میلیارد تومان از کل فروش سال 98 بیشتر بوده است.

سلیمانی همچنین با اشاره به دیگر برنامه بیمه مرکزی برای سال 1400  گفت که  تغییر شیوه پرداخت خسارت برای خودروهای غیرمتعارف است که از سال آینده به همه خودروها تا سقف پوشش بیمه‌ای که انجام شده، خسارت داده می شود و دیگر بحث خودروی متعارف و غیرمتعارف مطرح نباشد.

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.